Vilken färg på väggen är bäst för LightPack?

Permalänk
Medlem

Vilken färg på väggen är bäst för LightPack?

Tjenare, tänker nog köpa lightpack och sätta bakom min Benq BL2410PT-skärm som är en 24-tummare. (På gränsen till för liten skärm jag vet).

Så jag hade ändå planer på att byta färg på väggen skrivbordet står intill, och då kom jag att undra över vilken "bakgrundsfärg" som ser
bäst ut ihop med LightPack. Är det vitt eller blir kanske någon ljusgrå bättre? Är medveten om att det blir lite nördigt, men om jag ändå ska måla om
så kan jag ju välja en färg som förhoppningsvis får lightpack att se lite lite bättre ut.

Vilken färg tror ni ser bäst ut? Alltså inte fångar upp ljus eller får färgerna att se för dova eller kladdiga ut eller liknande.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk

Jag skulle nog säga att det inte är så viktigt. Du kommer inte få exakt samma färg på väggen från ledsen som på tvn ändå. Lightpack handlar mer om att få en storslagen känsla och ger mest intryck vid snabba scenbyten och explosioner då hela rummet lyses upp

Btw har vit vägg själv

Permalänk
Hedersmedlem

Så ljus färg som möjligt är dock att rekommendera.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Vitt reflekterar mest ljus så det är säkert att föredra.