War Thunder - Online WWII flygspel

Permalänk

Några aktiva som söker folk att flyga med?

Permalänk
Medlem

Lirar gärna med andra, har mest kört det själv. Har bara teir 3 i alla nations men det går snabbt nu efter patchen

Söker ni folk att lira med så lägg till igge23 på skype eller zmokey23 ingame, om ni sitter på någon TS3 server så skicka den ^^

Har även ground forces.

Permalänk

Jag kör gärna med andra jag med. Flyger just nu amerikanska och brittiska tier 4-plan på realistic, men kan tänka mig andra nivåer och länder. Dustpuppy är mitt alias i spelet.

Permalänk
Medlem

Känns inte helt rätt att tråden ligger under Rollspel och äventyr va?

Permalänk

Är det någon här som spelar med FaceTrackNoir eller FreeTrack och vill dela med sig av sina erfarenheter av det? Om det fungerar bra osv.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Riktigt najs nu när tanksen är i öppen beta!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Är det någon här som spelar med FaceTrackNoir eller FreeTrack och vill dela med sig av sina erfarenheter av det? Om det fungerar bra osv.

https://www.youtube.com/watch?v=DlQRQFFDdU0

https://www.youtube.com/watch?v=yxp2zK8S4L0

Inte använt detta men det såg onekligen bra ut.

Permalänk

Använder FaceTrackNoIr med Ir-addon till programmet. Funkar hur bra som helst!

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Är det någon här som spelar med FaceTrackNoir eller FreeTrack och vill dela med sig av sina erfarenheter av det? Om det fungerar bra osv.

https://www.youtube.com/watch?v=DlQRQFFDdU0

https://www.youtube.com/watch?v=yxp2zK8S4L0

Jag har testat utan IR, enbart med ansiktsigenkänning. Det funkar ok, med IR ska det vara sjukt bra.
jag använde facetrackNoir

Permalänk
Skrivet av sgt.bastard:

Använder FaceTrackNoIr med Ir-addon till programmet. Funkar hur bra som helst!

Skrivet av Slamdance:

Jag har testat utan IR, enbart med ansiktsigenkänning. Det funkar ok, med IR ska det vara sjukt bra.
jag använde facetrackNoir

Härligt! Det är tyvärr inte aktuellt för mig just nu pga hur jag sitter och spelar men blev grymt sugen på att testa det någon gång framöver

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Track ir (4) pro versionen funkar klockrent.
ibland kan man få problem om man hoppar mellan fönster men normalt är allt klockrent. jag kan inte tänka mig att spela utan min track ir för det är 100ggr lättare att hålla koll på fienderna och vännerna i luften, när man kan titta sig omkring på ett snabbt och relativt naturligt sätt.
Oculus Rift kommer nog att ersätta mitt Track IR, men tills den dagen det är moget så är det en klockren investering

Permalänk

BTW, Sweclockers har en Mumble kanal för WarThunder. hoppa in och spela!

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

... Och War Thunder är inte det bästa för joystick, många buggar och felaktiga modeller som gör det svårt på fel sätt. IL2 Sturmovik har mycket bättre aerodynamik och skademodeller, om du nu vill testa. Finns demo. Och dom släpper snart IL2 Sturmovik Battle of Stalingrad som är rikigt bra.

Lite offtopic för just den här tråden kanske, men ändå. Kan bli ett fyndtips till andra flygintresserade.

Vilken tur att du nämnde IL-2 tidigare för nu snubblade jag över det här på gmg. £2.49 just nu.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/il-...

Nästan gratis ju, får bli ett köp "så länge". Det finns väl inget mer exakt datum än "i September" för det nya?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Införskaffade en sticka häromdagen, främst för FSX och Arma 3, men snubblade över det här - och oboy vad sköj det är! Riktigt go känsla när man känner att det börjar gå bättre och bättre allt eftersom.

Är det nån som vill lira så nickar jag brocahontaz i spelet, och brukar sitta inne på TS3 @ teamspeak.soggarna.se! Har hittills "enbart" kört med amerikanska/brittiska plan. Men kör gärna vad som om man är några stycken.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av Monkei:

Införskaffade en sticka häromdagen, främst för FSX och Arma 3, men snubblade över det här - och oboy vad sköj det är! Riktigt go känsla när man känner att det börjar gå bättre och bättre allt eftersom.

Är det nån som vill lira så nickar jag brocahontaz i spelet, och brukar sitta inne på TS3 @ teamspeak.soggarna.se! Har hittills "enbart" kört med amerikanska/brittiska plan. Men kör gärna vad som om man är några stycken.

Härligt! Själv har jag en sticka på ingång, borde komma i morgon eller senast tisdag Ska bli grymt roligt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Härligt! Själv har jag en sticka på ingång, borde komma i morgon eller senast tisdag Ska bli grymt roligt.

Grymt! Vi får ta och lira lite då.
Testade att lira med mus + keys först, och visst - som en del redan påpekat så är det kanske lite mer precist, men för min del är det betydligt roligare att flyga med sticka. Efter att ha pillat en del med inställningarna har precisionen förbättrats avsevärt också.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av Monkei:

Grymt! Vi får ta och lira lite då.
Testade att lira med mus + keys först, och visst - som en del redan påpekat så är det kanske lite mer precist, men för min del är det betydligt roligare att flyga med sticka. Efter att ha pillat en del med inställningarna har precisionen förbättrats avsevärt också.

Vad är det för spak du kör med?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Vad är det för spak du kör med?

Införskaffade en Logitech Extreme 3D Pro. Har kikat en hel del på de lite dyrare med separat throttle, såsom Saiteks X-serie, men kände att det var lika bra att inleda "sticka-karriären" lite mjukt och se ifall jag gillade det först. Var trots allt ett bra tag sedan jag använde en senast. Men det lär garanterat bli uppgradering så småningom, dels för att jag kör en del FSX men även är rejält sugen på Star Citizen.

Summa summarum så älskar jag känslan att flyga med sticka, och nämnda köpta känns faktiskt helt klart prisvärd. Kört med den i både A3, FSX och WT hittills med gott resultat. Vad har du för något smaskigt på G?

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av Monkei:

Införskaffade en Logitech Extreme 3D Pro. Har kikat en hel del på de lite dyrare med separat throttle, såsom Saiteks X-serie, men kände att det var lika bra att inleda "sticka-karriären" lite mjukt och se ifall jag gillade det först. Var trots allt ett bra tag sedan jag använde en senast. Men det lär garanterat bli uppgradering så småningom, dels för att jag kör en del FSX men även är rejält sugen på Star Citizen.

Summa summarum så älskar jag känslan att flyga med sticka, och nämnda köpta känns faktiskt helt klart prisvärd. Kört med den i både A3, FSX och WT hittills med gott resultat. Vad har du för något smaskigt på G?

Alright! Jag beställde en T-16000M från Proshop, mest pga prisvärdheten och att det sitter magnetisk sensor som tydligen används i deras mer påkostade modeller för runt 1500:- också. Största delen av alla sidor och forum jag googlade runt på sa samma saker om den. Billig byggkänsla men bra grejer på insidan.

Ville ha något billigt för att testa på om det är "min grej" och se om det förblir lika roligt efter ett tag när man kört lite mer. För att sen byta till nåt seriösare isf. Utan att för den delen köpa nåt riktigt dåligt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Den såg ju trevlig ut! Har du fått den och testat än?

Någon som har kört med Facetracknoir och fått det att fungera någorlunda bra? Får inte riktigt till känsligheten. :/ Blir kanske till att investera i TrackIR så småningom istället..

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av Monkei:

Den såg ju trevlig ut! Har du fått den och testat än?

Någon som har kört med Facetracknoir och fått det att fungera någorlunda bra? Får inte riktigt till känsligheten. :/ Blir kanske till att investera i TrackIR så småningom istället..

Nope, den kommer med allra största sannolikhet i morgon var ca 10 mil härifrån nu på eftermiddagen. Jag återkommer om det!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Woho! Överlevde premiärturen med spak, inkl start och landning(!) Från arcade/mus till simulation med full kontroll i ett steg.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Woho! Överlevde premiärturen med spak, inkl start och landning(!) Från arcade/mus till simulation med full kontroll i ett steg.

Fan vad härligt! Lägg till mig in-game så får vi kötta lite (brocahontaz).

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Woho! Överlevde premiärturen med spak, inkl start och landning(!) Från arcade/mus till simulation med full kontroll i ett steg.

Grattis! Hoppade du över realistic?

Permalänk

Whoa. Jag flög just simulator-mode i strid för första gången. Har bara övningsflugit solo innan. Shit vad kul det var. Får börja flyga det mer nu, och lämna realistic. Vill någon flyga spitfire Mk I eller IIa i simulator så hojta. Heter Dustpuppy i spelet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Whoa. Jag flög just simulator-mode i strid för första gången. Har bara övningsflugit solo innan. Shit vad kul det var. Får börja flyga det mer nu, och lämna realistic. Vill någon flyga spitfire Mk I eller IIa i simulator så hojta. Heter Dustpuppy i spelet också.

Inte testat simulator än, men det är väl bara en tidsfråga. Och kör mest med Spitfire själv, så jag är på! Lägger till så fort jag kommit hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av DustPuppy:

Grattis! Hoppade du över realistic?

Yes! Det va bra svajigt men jag överlevde hela turen var alldeles adrenalin-pirrig när jag stannat på marken. Provade realistic senare.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Yes! Det va bra svajigt men jag överlevde hela turen var alldeles adrenalin-pirrig när jag stannat på marken. Provade realistic senare.

Hehe, samma här. Det var en rejäl kick. Fick till och med skjuta ner ett japanskt plan, och överlevde hela striden. Klart kul.

Permalänk
Medlem

Har lagt till er båda nickar D92C.
Sitter och spelar nu iaf, kör allt utom arcade

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulf92:

Har lagt till er båda nickar D92C.

Kom precis hem och såg att du varit inne på teamspeaken. Den är dock rätt död idag/ikväll med tanke på att de flesta firar midsommar. Själv jobbar man dock helg, så nu äre lir!

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.