Bråkig trackpad och är den värd besväret

Permalänk
Medlem

Bråkig trackpad och är den värd besväret

Har en Macbook Pro 2010 med OSX 10.9.3. Igår kväll när jag skulle logga in på den så fungerade inte trackpaden längre, det verkade varken gå att klicka eller röra pekaren. I brist på bättre alternativ så startade jag om den med powerknappen. Efter omstart kan jag använda trackpadden för att flytta pekaren, men det verkar inte fungera att klicka. Har hittat ett par trådar hos Apple om att göra ren den, vända och "knacka" på den, nollställa NVRAM & SMC, men inget verkar hälpa. Bluetooth är inte heller igång så den borde inte ha börjat spontananvända något externt.
Tänkte ta en backup nu och ominstallera den för att se om det hoppar igång igen. Men har någon fler tips på vad man kan prova annat än att lämna in den?

Har även en gammal svart Macbook A1181 med Core 2 Duo, 4GB RAM. Den fungerar, men saknar ett par tangenter och hårddisk för tillfället. Just nu har jag dock inte någon nytta av den så den har legat ett par veckor. Tror ni man kan få något för den som reservdelsdator om man slänger upp den på t.ex. Tradera? Eller så borde man kanske lägga in den på Blocket och säga att den klarar BF4 på högsta.

Permalänk
Medlem

AWSUM PRO GAMING LAPTOP TILL SALU!!!!!!!

Har du tänkt bli spelvärldens nästa Chuck Norris? Ska du ta och meja ner motståndare i LOL som en steroidpumpad RAMBO? Då behöver du det bästa av det bästa, en raketmaskin, en maskin som får tiden att stanna, brudar att falla och jorden att skaka. Du behöver en PRO GAMING LAPTOP. Som tur är, har jag maskinen för dig, en svart Macbook A1181. Tillverkad av det bästa företaget på denna planet, ett företag som revolutionerade telefon marknaden ett företag som släpper så snygga produkter att impotenta får ståfräs, datorn tillverkades av APPLE!!!

SPECIFIKATIONER:
Core 2 Duo: Processorn är så snabb att om den suttit i en bil skulle den fått jorden att snurra baklänges när den accelerera.

4GB RAM: Den bästa ramen i världen, inte ens ramen på Mona Lisa har en chans. Hela 4GB av detta minne har datorn! Det är nästan tillräckligt mycket minne för att ha hela nätets porr på!

Rentina skärm: Alla ni som trodde att er New York Yankees keps hade bra skärm. Ni kommer nu få lite perspektiv på vardagen. Denna skärm är så bra att allt som visas på den ser lika vackert ut som ett norrsken, en vacker soluppgång i juni månad, över fält fyllda av väldoftande blommor. Har man denna skärm så finns det ingen anledning att bruka LSD.

NVIDIA GRAFIK: Detta grafikkort är grönt och framförallt har det inga problem med drivrutiner.

PS Den maxar BF4.

Nu är det bara att slänga upp denna annons på blocket och casha in.

För be om ursäkt om det verkar flummigt. Jag har druckit lite ikväll.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNIX1337:

Har du tänkt bli spelvärldens nästa Chuck Norris? Ska du ta och meja ner motståndare i LOL som en steroidpumpad RAMBO? Då behöver du det bästa av det bästa, en raketmaskin, en maskin som får tiden att stanna, brudar att falla och jorden att skaka. Du behöver en PRO GAMING LAPTOP. Som tur är, har jag maskinen för dig, en svart Macbook A1181. Tillverkad av det bästa företaget på denna planet, ett företag som revolutionerade telefon marknaden ett företag som släpper så snygga produkter att impotenta får ståfräs, datorn tillverkades av APPLE!!!

SPECIFIKATIONER:
Core 2 Duo: Processorn är så snabb att om den suttit i en bil skulle den fått jorden att snurra baklänges när den accelerera.

4GB RAM: Den bästa ramen i världen, inte ens ramen på Mona Lisa har en chans. Hela 4GB av detta minne har datorn! Det är nästan tillräckligt mycket minne för att ha hela nätets porr på!

Rentina skärm: Alla ni som trodde att er New York Yankees keps hade bra skärm kommer nu få lite perspektiv på vardagen. Denna skärm är så bra att allt som visas ser lika vackert ut som ett norrsken, en vacker soluppgång i juni månad, över fält fyllda av väldoftande blommor. Har man denna skärm så finns det ingen anledning att bruka LSD.

NVIDIA GRAFIK: Detta grafikkort är grönt och framförallt har det inga problem med drivrutiner.

PS Den maxar BF4.

Nu är det bara att slänga upp denna annons på blocket och casha in.

För be om ursäkt om det verkar flummigt. Jag har druckit lite ikväll.

TS får helt seriöst 20 lax för datorn på blocket om han använder sig av den annonstexten.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

TS får helt seriöst 20 lax för datorn på blocket om han använder sig av den annonstexten.

HAHAHA.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNIX1337:

Har du tänkt bli spelvärldens nästa Chuck Norris? Ska du ta och meja ner motståndare i LOL som en steroidpumpad RAMBO? Då behöver du det bästa av det bästa, en raketmaskin, en maskin som får tiden att stanna, brudar att falla och jorden att skaka. Du behöver en PRO GAMING LAPTOP. Som tur är, har jag maskinen för dig, en svart Macbook A1181. Tillverkad av det bästa företaget på denna planet, ett företag som revolutionerade telefon marknaden ett företag som släpper så snygga produkter att impotenta får ståfräs, datorn tillverkades av APPLE!!!

SPECIFIKATIONER:
Core 2 Duo: Processorn är så snabb att om den suttit i en bil skulle den fått jorden att snurra baklänges när den accelerera.

4GB RAM: Den bästa ramen i världen, inte ens ramen på Mona Lisa har en chans. Hela 4GB av detta minne har datorn! Det är nästan tillräckligt mycket minne för att ha hela nätets porr på!

Rentina skärm: Alla ni som trodde att er New York Yankees keps hade bra skärm kommer nu få lite perspektiv på vardagen. Denna skärm är så bra att allt som visas ser lika vackert ut som ett norrsken, en vacker soluppgång i juni månad, över fält fyllda av väldoftande blommor. Har man denna skärm så finns det ingen anledning att bruka LSD.

NVIDIA GRAFIK: Detta grafikkort är grönt och framförallt har det inga problem med drivrutiner.

PS Den maxar BF4.

Nu är det bara att slänga upp denna annons på blocket och casha in.

För be om ursäkt om det verkar flummigt. Jag har druckit lite ikväll.

Du borde skaffa jobb inom marknadsföring.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Du borde skaffa jobb inom marknadsföring.

Du har nog rätt. Mitt nuvarande jobb är inte så jätteutvecklande. Det har alltid känts som jag varit ämnad för något större än att tillverka hundskitpåsar.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem

Testa ta ur batteriet, jag hade en vit macbook som plattan slutade fungera. Då hade batteriet svällt och när jag tog ut det fungerade plattan som vanligt.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNIX1337:

Du har nog rätt. Mitt nuvarande jobb är inte så jätteutvecklande. Det har alltid känts som jag varit ämnad för något större än att tillverka hundskitpåsar.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNIX1337:

Underbar text, bara att lägga ut den då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Underbar text, bara att lägga ut den då

FIXAT!!!

http://www.blocket.se/landskrona/Awsum_pro_gaming_laptop_5411...

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem

HAHAH!!! du äger ju inge stenhårt för det.
Det är tur att vi har dig så vi får lite äkta retina-färg i våra liv.;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!