Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojosoda:

http://m.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cruc...

Hur bra är dessa nya diskar från Crucial?

Mx100 256gb 890:-

Hört att de ska prestera på ungefär samma nivå som gamla M500. Inget direkt spännande med 16nm, bytet är främst för att dra ner på tillverkningskostnaden. Kommer väl hålla sämre också. Färre skrivcykler.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Kommer det där priset att gälla? Känns skumt att en ny modell skulle vara så billig, brukar ju kosta skjortan med nya modeller av SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rky:

Mmm, det vet jag (Som jag även skrivit ut delar av, är ju 100+ sidor), men hade föredragit en tryck variant på engelska eller på svenska då det är miiiljaaarder inställningar, ingen info på CDON's sida om att det inte medföljer (Vilket det står på andra produkter.."Svenskt bruksanvisning medföljer ej..."), var därför jag blev nyfiken om finska/danska manualer är det som följer med när man handlar Pioneer's produkter i Sverige. Speciellt denna då, kanske bara var jag som fick den med finsk/dansk manual? .. därav min fråga

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Kommer det där priset att gälla? Känns skumt att en ny modell skulle vara så billig, brukar ju kosta skjortan med nya modeller av SSD.

Nä, SSD blir ju generellt sett bara billigare. Du kanske tänker på high end-modeller, men detta är ingen sådan.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk

Tips på billiga ethernetsladdar, runt 20m? För vanligt fibernät, runt 100mbit.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av deviantart:

Tips på billiga ethernetsladdar, runt 20m? För vanligt fibernät, runt 100mbit.

Köp sånt på Ebay, 44kr http://www.ebay.com/itm/20M-65-FT-RJ45-CAT5-Ethernet-LAN-Netw...
Eller ta det från Ebay uk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av rky:

WD Red 4 TB för 1195 på Misco. Ca 300 billigare än andra butiker.

Stort tack för tipset
Behövt ny disk och har varit på väg att beställa en WD RED 3TB men när man kan få en 4TB för samma pris som 3TB på andra ställen så slog man till

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Priset ser riktigt bra ut!

Priset ser bra ut, men jag blir lite orolig över minskningen av P/E-cykler då den verkar använda nya 16nm minnen även om man kanske köpt en ny ändå innan man förbrukat dem.

http://www.pcper.com/news/General-Tech/Micron-Now-Sampling-16...

Permalänk
Medlem
Skrivet av socialconstruct:

Jag har själv 60PFL8708S och kan säga följande:

Bra:
1) Helt suverän bild riktigt skarp, jag velade som tusan innan jag bestämde mig och tycker fortfarande att det är den skarpaste bilden i prisklassen.
2) Fungerar utmärkt att spela på, den kanske inte har samma låga inputlag som en Sony men jag kör min spel-pc kopplad till den och tycker att det ser bra ut.
3) Ambilight, det kanske uppfattas som fånigt av många men nu när jag använt den ett tag kan jag inte vara utan det, ger verkligen en ball effekt när man både spelar ock kollar film, har t.om. kompletterat med ett par hue-lampor som jag kopplat till tv:n för extra effekt.
4) Designen, den är väldigt tjusig på väggen:)

Dåligt:
1) Långsam, jag skulle t.o.m sträcka mig till att säga att om man är har tänkt att använda sig mycket av "smart-tv" funktionen, köp något annat. Den är sjuuuukt trög i menyer och ingen uppdatering hittills har gjort den märkbart snabbare. Jag visste iofs detta när jag köpte den eftersom jag har htpc och inte är beroende av smart-funktioner så stör det mig inte. Men som sagt, långsam i menyer.
2) Uppdateringar, ok detta kan vara jag som har otur men jag nämner det: Jag hade förut en pfl7008s, hade den ungefär en månad och tog därefter emot en uppdatering från Philips, TV:n tvärdog, alltså, inga-livstecken-dead-as-a-fucking-doornail-död. Ringde Philips, konstaterade att uppdateringen hade pajat kortet som operativsystemet ligger på och förpassade den till var nu döda tv-apparater begravs:) Jag la till lite pengar och skaffade en 60PFL8708S istället. Är fortfarande grymt skraj varje gång det släpps en uppdatering
3) Fästet, detta är kanske en mindre detalj men det irriterade mig iallafall. Den följer inte VESA-standard så om du som mig vill ha den på väggen och redan har borrat hål så får du borra nya eftersom Philips har gjort ett eget fäste till denna TV. Oavsett detta så rekommenderar jag ändå att sätta den på väggen eftersom Ambilighten ser bäst ut med den monterad på väggen.

Joråsåatt...

Tack så mycket för ditt utförliga svar jag slog till på en sådan faktiskt och kan instämma till 100% med det du skriver. Bilden är grym och jag ser nästan ingen bleed/clouding över huvud taget. Den är dödslångsam i smart-tv och appar men det är inte så stort problem för mig. Bilden är som sagt riktigt riktigt bra och det är ju det viktigaste. Har lyckats uppdatera den även "OTA" samt med USB. Hängde sig dock/startade om sig första gången vilket var lite nojjigt..... Sen har den även startat om sig inne i någon app men misstänker att det är apparna som är kassa snarare än TV:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

OFT: Var det nån här som beställde en Pioneer VSX-923-K - Black från CDON och fick en svensk manual med? (Jag fick bara en på finska/danska)
Skicka gärna ett PM till mig om vad ni fick.

Jag köpte en på NetOnNet för 1990 kr och fick också bara instruktionsbok på finska/danska. Inte ens snabbstartsguiden var på svenska utan på engelska, franska, tyska, italienska, nederländska, spanska och ryska.

Jag kontaktade NetOnNet som skickade en PDF-fil med instruktionsbok på svenska via epost, men då jag påpekade att detta inte var tillräckligt erbjöd de sig att skriva ut den på papper och skicka till mig. Kontakta Cdon och kräv instruktionsbok och snabbstart på svenska på papper.

Det är inte OK att köpa avancerad hemelektronik 2014 utan att få instruktionsböcker och övrig information på svenska. Om detta inte ingår ska det framgå innan man köper varan! Instruktionsboken är för övrigt skriven med så liten stil att det är i princip omöjligt att läsa texten utan mycket god belysning och förstoringsglas. Uselt av Pioneer!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Voltaire63:

Jag köpte en på NetOnNet för 1990 kr och fick också bara instruktionsbok på finska/danska. Inte ens snabbstartsguiden var på svenska utan på engelska, franska, tyska, italienska, nederländska, spanska och ryska.

Jag kontaktade NetOnNet som skickade en PDF-fil med instruktionsbok på svenska via epost, men då jag påpekade att detta inte var tillräckligt erbjöd de sig att skriva ut den på papper och skicka till mig. Kontakta Cdon och kräv instruktionsbok och snabbstart på svenska på papper.

Det är inte OK att köpa avancerad hemelektronik 2014 utan att få instruktionsböcker och övrig information på svenska. Om detta inte ingår ska det framgå innan man köper varan! Instruktionsboken är för övrigt skriven med så liten stil att det är i princip omöjligt att läsa texten utan mycket god belysning och förstoringsglas. Uselt av Pioneer!

Det finns lagkrav på bruksanvisning.

Konsumentköplag (1990:932)
Fel på varan
Vad som avses med fel
16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.

https://lagen.nu/1990:932

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns lagkrav på bruksanvisning.

Konsumentköplag (1990:932)
Fel på varan
Vad som avses med fel
16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.

https://lagen.nu/1990:932

De har faktiskt rätt att använda en Engelsk instruktionsbok. Det godtas det med

Saknas det däremot, så kan du häva köpet.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Bruksanvisning/

Edit: Men ja, det borde ingå en Svensk manual.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

http://store.westerndigital.com/store/wdeu/en_IE/pd/ThemeID.2...

Postade i fyntråden angående denna, vilka diskar är det som sitt er i?

Mvh

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

http://store.westerndigital.com/store/wdeu/en_IE/pd/ThemeID.2...

Postade i fyntråden angående denna, vilka diskar är det som sitt er i?

Mvh

varför postade du inte mecenats koden?

Permalänk
Medlem

Mecenat är ett kort man får (köpa för billig på varje år)som student, koden är ditt personliga mecenatkort.

De har väldigt många bra erbjudanden, jag har tex haft comhem bredband 100/10 för 99 kr i månaden i några år.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av k_k:

Mecenat är ett kort man får (köpa för billig på varje år)som student, koden är ditt personliga mecenatkort.

De har väldigt många bra erbjudanden, jag har tex haft comhem bredband 100/10 för 99 kr i månaden i några år.

Jag har aldrig behövt köpa mitt, varken det eller studentkortet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har aldrig behövt köpa mitt, varken det eller studentkortet.

Ok, bör kanske säga att jag snyltat på mig sambos kort. Då är det ju än bättre om det är gratis.

www.mecenat.se för er som är nyfikna på det

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Ok, bör kanske säga att jag snyltat på mig sambos kort. Då är det ju än bättre om det är gratis.

www.mecenat.se för er som är nyfikna på det

Problemet är ju att man MÅSTE studera för att få tillgång till priserna. Inte alla som har sambo's som studerar

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av EyeNEye:

Problemet är ju att man MÅSTE studera för att få tillgång till priserna. Inte alla som har sambo's som studerar

Menar du att han inte skulle tipsat om det alls då?

Det kommer ju ofta tips som inte alla kan använda, men det är ju fortfarande många som kan...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Menar du att han inte skulle tipsat om det alls då?

Det kommer ju ofta tips som inte alla kan använda, men det är ju fortfarande många som kan...

Gör det ofta det? Tycker det är viss skillnad på erbjudanden i specifik fysisk butik kontra erbjudanden som enbart gäller en sluten grupp som exempelvis studenter.

Själv skulle jag resonera som så att när det finns begränsningar eller extra krångel inblandat måste det vara ett extraordinärt bra fynd för att jag skulle posta det i huvudtråden som fynd.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fourbyfour:

Gör det ofta det? Tycker det är viss skillnad på erbjudanden i specifik fysisk butik kontra erbjudanden som enbart gäller en sluten grupp som exempelvis studenter.

Själv skulle jag resonera som så att när det finns begränsningar eller extra krångel inblandat måste det vara ett extraordinärt bra fynd för att jag skulle posta det i huvudtråden som fynd.

Ja, det gör det.

Varför skulle studenter vara en mer sluten grupp än när det gäller en fysisk butik som bara en delmängd kan komma till?

Tycker det skulle vara trist om man begränsade så mycket som vissa här vill få det till, särskilt när det nu var ett sånt toppenerbjudande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Menar du att han inte skulle tipsat om det alls då?

Det kommer ju ofta tips som inte alla kan använda, men det är ju fortfarande många som kan...

Så jag ska tipsa...om mina White/Black-erbjudanden från Webhallen i tråden?

Många som kan använda..men inte alla.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av EyeNEye:

Så jag ska tipsa...om mina White/Black-erbjudanden från Webhallen i tråden?

Många som kan använda..men inte alla.

Tja, jag prenumererar inte, så mig hade det inte stört... Jag tror dock de skulle bli borttagna då det är så få som skulle få nytta av det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju tipsa lite inofficiellt om att Elgiganten har Nokia Lumia 1020 för 2990kr på sin superhelg den här helgen också

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Köpte en sån här my cloud 3tb Men hur vet jag att det är vår standard eu plug till el jacket så man inte får usa / uk plugg? :/ hittar ingen info om det?

http://store.westerndigital.com/store/wdeu/DisplayAccesoryPro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Det är inte OK att köpa avancerad hemelektronik 2014 utan att få instruktionsböcker och övrig information på svenska. Om detta inte ingår ska det framgå innan man köper varan! Instruktionsboken är för övrigt skriven med så liten stil att det är i princip omöjligt att läsa texten utan mycket god belysning och förstoringsglas. Uselt av Pioneer!

Hmm, tycker folk verkligen detta är så hemskt?
Ärligt talat, själv kollar jag oftast engelska instruktionerna även om det hänger med svenska. Oddsen är ju antagligen högre att instruktionerna ursprungligen skrevs på engelska, eller att de åtminstone kostat på nån spänn på översättningen till engelska, vilket oftast gör dem mer lättförståeliga.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldidy:

Köpte en sån här my cloud 3tb Men hur vet jag att det är vår standard eu plug till el jacket så man inte får usa / uk plugg? :/ hittar ingen info om det?

http://store.westerndigital.com/store/wdeu/DisplayAccesoryPro...

Den är med största sannolikhet adapterbaserad... annars köper du en reseadapter för några kronor.

Permalänk
Medlem

Tack för all feeback!

Skrivet av Voltaire63:

Jag köpte en på NetOnNet för 1990 kr och fick också bara instruktionsbok på finska/danska. Inte ens snabbstartsguiden var på svenska utan på engelska, franska, tyska, italienska, nederländska, spanska och ryska.

Jag kontaktade NetOnNet som skickade en PDF-fil med instruktionsbok på svenska via epost, men då jag påpekade att detta inte var tillräckligt erbjöd de sig att skriva ut den på papper och skicka till mig. Kontakta Cdon och kräv instruktionsbok och snabbstart på svenska på papper.

Det är inte OK att köpa avancerad hemelektronik 2014 utan att få instruktionsböcker och övrig information på svenska. Om detta inte ingår ska det framgå innan man köper varan! Instruktionsboken är för övrigt skriven med så liten stil att det är i princip omöjligt att läsa texten utan mycket god belysning och förstoringsglas. Uselt av Pioneer!

Har varit i kontakt med NetOnNet's kundservice 2ggr och frågat om svensk manual ingår, första gången skrev dom:
"Till modellen 922 så är det svensk manual så med stor sannolikhet så bör det även medfölja i 923 modellen.",

efter att jag påpekat att flera fått just denna modell utan svensk manual och att det hänvisas till online manualen så fick jag detta svar:
"Det skall ingå en svensk bruksanvisning till denna modellen.
I de fallen det inte gör det skall det stå utskrivet på vår hemsida."

CDON chattade jag med först o frågade om det inte skulle ingå en svensk manual, hon kunde inte svara på det utan hänvisade till online manualen,
jag ville gärna ha ett svar så frågan skickades vidare. Fick senare samma tvåradiga svar som jag fick i chatten:
"Den svenska manualen hittar du här:
http://docs.pioneer.eu/Manuals/VSX_923_K_ARC8223_manual/?Forc...

Frågade då igen om ingen svenska manual skulle ingå i kartongen? (Ingen ville tydligen svara på det, fick fråga flera (5) ggr hos CDON)
Fick då följande svar:
"Nej, de allra flesta tillverkarna använder sig av digitala manualer sedan några år tillbaka för att vara så naturvänliga som möjligt.
Vi kan dessvärre ej erbjuda dig en fysiska kopia av den svenska manualen."

Skrivet av mrqaffe:

Det finns lagkrav på bruksanvisning.

Konsumentköplag (1990:932)
Fel på varan
Vad som avses med fel
16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.

https://lagen.nu/1990:932

"Åtöljd", kan en PDF online i efterhand räknas som det?

Skrivet av EyeNEye:

De har faktiskt rätt att använda en Engelsk instruktionsbok. Det godtas det med

Saknas det däremot, så kan du häva köpet.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Bruksanvisning/

Edit: Men ja, det borde ingå en Svensk manual.

Jag personligen är inte så sugen på att skicka tillbaka grejerna bara pga utebliven manual på varken svenska eller engelska.

Skrivet av Roger W:

Hmm, tycker folk verkligen detta är så hemskt?
Ärligt talat, själv kollar jag oftast engelska instruktionerna även om det hänger med svenska. Oddsen är ju antagligen högre att instruktionerna ursprungligen skrevs på engelska, eller att de åtminstone kostat på nån spänn på översättningen till engelska, vilket oftast gör dem mer lättförståeliga.

Jag hade nöjt mig med en engelsk, men en finsk/dansk, njaa, där vart det svårare att förstå

Tycker personligen att en online manual blir för bökigt att använda när förstärkaren står på bottenvåningen och datorerna på övervåningen, visst, jag kan använda HTPC'n vid TV'n som kör dual boot med XBMC(Linux)/Win7, men hade helt klart känts bättre med en riktig tryckt manual. (på svenska eller engelska)

Ber om ursäkt för denna disskution i denna tråd, ville från början bara veta om jag var ensom om att inte få någon svensk manual med till denna då det kanske var många här som nappade på fyndet.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XTRO:

Tycker personligen att en online manual blir för bökigt att använda när förstärkaren står på bottenvåningen och datorerna på övervåningen, visst, jag kan använda HTPC'n vid TV'n som kör dual boot med XBMC(Linux)/Win7, men hade helt klart känts bättre med en riktig tryckt manual. (på svenska eller engelska).[/I]

Äger du ingen Laptop, Surfplatta eller Mobiltelefon ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av XTRO:

"Åtöljd", kan en PDF online i efterhand räknas som det?

Enligt lag så likställs digitala dokument med fysiska, en skriftlig bekräftelse kan t ex skickas via Mail precis som papper.

Anvisningar (t ex en QR-kod & Webadress) bör således räcka. Dock kan det ju finnas mer ingående hänvisningar kring just detta specifika ärende. Har inte läst just detta lagstycke.

Det som dock är intressant är att om produkten är CE-märkt (nästan allt måste vara det i EU för att säljas) så måste manual på modersmålet och/eller engelska. Det framgår än dock ej om det skall vara fysisk kopia eller om det är oväsentligt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin