Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Alina går att lita på.
Jag har själv köpt där flertalet gånger, snabbt skickat och härlig kundservice (via mail i mitt fall).

Skrivet av Bakgrund:

Ja det är bara du som har uppfattat dem fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av VeryMadMeatball:

"Alina har kampanj på Seagate 600 Series SATA III 2,5" SSD - 480GB igen 1699.- inkl frakt"

Hur var det nu igen, går Alina att lite på? har läst ganska mycket klagomål gällande dom.. Både när det gäller varor, och beställningar. eller är det bara jag som har uppfattat dom fel?

Måste erkänna att jag hade misstagit mig extremt Alina skickade paketet fort, utan krångel + jag fick en påse nappar på köpet!

10/10 would buy again!

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Träffade produktansvariga på LG idag. De sa att det var en helt okej tv. Finns bättre men för den prislappen är den bra!

Vad förväntar du dig att representanter för LG ska säga? "Den där är bara skit"? Det är företagets anställdas uppgift att säga bra saker om de egna produkterna, gör de inte det får de sparken. Även den sämsta skiten måste ju säljas till någon.

Vad gäller LG 55LB620V som nästan helt verkar sakna omdömen någonstans i världen verkar vara någorlunda populär i Turkiet och Ungern. Själv skulle jag inte köpa en vara med så dålig dokumentation. Och att köpa en TV med bara 50 Hz är ju bara dumt. Jämför själv på en stormarknad, skillnaden mot 100 Hz och 200 Hz är enorm! Vad det i själva verket är: en lågkvalitets-TV till ett lågt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Någon som vet något om den där LG-teven på Elgiganten (http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55LB620V/lg-55-... Hittar inga recensioner på den. Något att ha?

Jag kollade på den i butiken idag. Den gjorde inte så bra ifrån sig på det material som visades (TV utsändning). Väldigt hackig bild vid panoreringar. Skulle aldrig ha betalt deras normalpris för den TVn, men prioriterar man stor bild och kan leva med hackiga panoreringar och lite sämre hantering av SD material så är den nog ok för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Voltaire63:

Vad förväntar du dig att representanter för LG ska säga? "Den där är bara skit"? Det är företagets anställdas uppgift att säga bra saker om de egna produkterna, gör de inte det får de sparken. Även den sämsta skiten måste ju säljas till någon.

Samma som alla andra försäljare kanske?

"Du KAN köpa den där, men den här för fem tusenlappar extra är MYCKET bättre".

Nu gjorde de ju inte det...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Den där Samsung från Dustin såg riktigt bra ut 200hz och hela kitet. Kan man lämna tillbaka TV till Dustin om man inte är nöjd? Då den inte finns hos tex EG eller MM för att kika på den tänkte jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Samma som alla andra försäljare kanske?

"Du KAN köpa den där, men den här för fem tusenlappar extra är MYCKET bättre".

Nu gjorde de ju inte det...

Det är vanligtvis skillnad på försäljare och produktansvariga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Den där Samsung från Dustin såg riktigt bra ut 200hz och hela kitet. Kan man lämna tillbaka TV till Dustin om man inte är nöjd? Då den inte finns hos tex EG eller MM för att kika på den tänkte jag

Skickades från m.sweclockers.com

Min erfarenhet av Dustin och returärenden är att de är väldigt generösa, ett snabbt samtal/mail till rätt avdelning och du får en förbetald fraktsedel hemskickad i brevlådan. Alltså gratis returfrakt även om du bara känner att du ångrar dig efter att ha testat tv:n/skärmen.

Jag har vid flera tillfällen beställt hem två eller tre skärmar av samma sort från Dustin så att jag i lugn och ro hemma kan välja den som har minst glapp i plastramen, minst pixelfel, minst clouding osv. De skärmar som jag inte velat behålla har Dustin utan knussel eller frågor tagit tillbaka, gratis, via förbetalda fraktsedlar.

Jag nämnde att returfrakten är gratis va?

När det är dags för skärmköp väljer jag alltid Dustin. De är ofta några hundralappar dyrare än andra butiker men det är det värt när jag kostnadsfritt kan välja och vraka mellan olika exemplar och till slut känna mig hundra procent nöjd med mitt köp.

Ej anställd av Dustin, bara väldigt nöjd mångårig kund Lycka till med ditt köp!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Voltaire63:

Det är vanligtvis skillnad på försäljare och produktansvariga.

Okej..?

Ja, men då måste ju spydigheten varit berättigad.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andii:

Min erfarenhet av Dustin och returärenden är att de är väldigt generösa, ett snabbt samtal/mail till rätt avdelning och du får en förbetald fraktsedel hemskickad i brevlådan. Alltså gratis returfrakt även om du bara känner att du ångrar dig efter att ha testat tv:n/skärmen.

Jag har vid flera tillfällen beställt hem två eller tre skärmar av samma sort från Dustin så att jag i lugn och ro hemma kan välja den som har minst glapp i plastramen, minst pixelfel, minst clouding osv. De skärmar som jag inte velat behålla har Dustin utan knussel eller frågor tagit tillbaka, gratis, via förbetalda fraktsedlar.

Jag nämnde att returfrakten är gratis va?

När det är dags för skärmköp väljer jag alltid Dustin. De är ofta några hundralappar dyrare än andra butiker men det är det värt när jag kostnadsfritt kan välja och vraka mellan olika exemplar och till slut känna mig hundra procent nöjd med mitt köp.

Ej anställd av Dustin, bara väldigt nöjd mångårig kund Lycka till med ditt köp!

Tack för ett utmärkt svar! Det är så att jag har läst massa skräckhistorier om folk som blivit anklagade på att själva skadad TV:en och såldes ej fått returen godkänd (du kan läsa om det i konsumenträtt) och därav min fråga

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller det även gratis returer när det gäller pall?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Någon som vet något om den där LG-teven på Elgiganten (http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55LB620V/lg-55-... Hittar inga recensioner på den. Något att ha?

Nån som köpt den och kan bekräfta om den har:
1. Inbyggt WiFi?
2. DLNA (komma åt filer internt i huset från ex.vis en NAS el dator)?
3. Stöd för MagicRemote?

Har försökt googla, men tycker det står olika överallt (och litar inte helt på LGs egna hemsida).
Tack!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Snarko:

Nån som köpt den och kan bekräfta om den har:
1. Inbyggt WiFi?
2. DLNA (komma åt filer internt i huset från ex.vis en NAS el dator)?
3. Stöd för MagicRemote?

Har försökt googla, men tycker det står olika överallt (och litar inte helt på LGs egna hemsida).
Tack!

Ladda hem manualen, de brukar vara bättre än försäljarnas sidor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ladda hem manualen, de brukar vara bättre än försäljarnas sidor.

Har gjort det, men det står inte i den! Det är en manual på ca. 25 sidor, där det mesta handlar om hur man monterar TVn, hur den bör placeras och lite inställningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Gäller det även gratis returer när det gäller pall?

Ja, just det, i ditt fall gäller så klart pall. Som jag tyvärr aldrig testat att returnera. Sorry att jag inte snappade upp det i tröttdimman, skrev mitt svar inatt liggandes i sängen

Spontant känns det ju som att det omöjligen kan vara gratis retur på något som kräver upphämtning av externt fraktbolag. Ring eller maila Dustins kundtjänst så får du snabbt svar. Om du har möjlighet så kan du ju slänga upp ett inlägg här och berätta vad de har att säga om saken. Är också lite nyfiken inför framtida köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av andii:

Ja, just det, i ditt fall gäller så klart pall. Som jag tyvärr aldrig testat att returnera. Sorry att jag inte snappade upp det i tröttdimman, skrev mitt svar inatt liggandes i sängen

Spontant känns det ju som att det omöjligen kan vara gratis retur på något som kräver upphämtning av externt fraktbolag. Ring eller maila Dustins kundtjänst så får du snabbt svar. Om du har möjlighet så kan du ju slänga upp ett inlägg här och berätta vad de har att säga om saken. Är också lite nyfiken inför framtida köp

Jag har returnerat en plasma till Dustinhome, fick gratis returfrakt men det var ett tag sedan.

Permalänk
Avstängd

Dustin sa att de står för returfrakten för pall, men inte själva pallen. Den rekommendera dem att man skulle spara vid en eventuell retur.

Jag har aldrig köpt något från nätet som krävt pall, hur går det till? Kommer de fram till lägenheten och ställer av TV:en eller får man hämta den från ombudet t.ex Ica maxi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Dustin sa att de står för returfrakten för pall, men inte själva pallen. Den rekommendera dem att man skulle spara vid en eventuell retur.

Jag har aldrig köpt något från nätet som krävt pall, hur går det till? Kommer de fram till lägenheten och ställer av TV:en eller får man hämta den från ombudet t.ex Ica maxi?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.dustinhome.se/content/PDF/leveranssatt.pdf

Permalänk
Skrivet av Voltaire63:

Vad förväntar du dig att representanter för LG ska säga? "Den där är bara skit"? Det är företagets anställdas uppgift att säga bra saker om de egna produkterna, gör de inte det får de sparken. Även den sämsta skiten måste ju säljas till någon.

Vad gäller LG 55LB620V som nästan helt verkar sakna omdömen någonstans i världen verkar vara någorlunda populär i Turkiet och Ungern. Själv skulle jag inte köpa en vara med så dålig dokumentation. Och att köpa en TV med bara 50 Hz är ju bara dumt. Jämför själv på en stormarknad, skillnaden mot 100 Hz och 200 Hz är enorm! Vad det i själva verket är: en lågkvalitets-TV till ett lågt pris.

Att ljuga inför sina egna ambassadörer är något som tas väldigt allvarligt. Det skulle inte minst avspeglas i våra recensioner och rekommendationer.
Det är någonting som inte sker helt enkelt utan att det biter dem i svansen. Speciellt när det finns ambassadörer som själva köpte tvn.

"Vad det i själva verket är: en lågkvalitets-TV till ett lågt pris."
Precis det jag sa va? Det finns bättre men en okej tv till det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

*raderat av moderator*

Dagens produkt, gäller till 6/6 kl 12.00
AOC e2470Swhe TN 24"
849kr
Fri frakt

Gårdagen hade väl en 6% rabatt som inte direkt kändes som något fynd så jag kan förstå att det togs bort.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd

100kr rabatt kan vara tillräckligt för vissa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
Western Digital extern hårddisk 3 TB
Ord. pris 1299 kr
Nu 999 kr
300 kr rabatt.

EDIT: Efter att ha surfat runt lite märker jag att det kanske inte var mycket till fynd att tipsa om...

Permalänk
Skrivet av Sikiner:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
Western Digital extern hårddisk 3 TB
Ord. pris 1299 kr
Nu 999 kr
300 kr rabatt.

EDIT: Efter att ha surfat runt lite märker jag att det kanske inte var mycket till fynd att tipsa om...

Köpte en precis likadan med studentrabatt direkt från western digital för c:a 500kr förra veckan... Ingen bra deal det

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sikiner:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
Western Digital extern hårddisk 3 TB
Ord. pris 1299 kr
Nu 999 kr
300 kr rabatt.

EDIT: Efter att ha surfat runt lite märker jag att det kanske inte var mycket till fynd att tipsa om...

Skrivet av 178:

Sen när blev Diskussionstråden tipstråden? Speciellt när endast en av dessa är något som är värt att posta, WD hårddisken är ju tom en utgående modell som har ersatts av en nyare/bättre som är billigare än det du postade...

Tips till alla er: Läs första inlägget, där står klart och tydligt vad som gäller i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Köpte 3st förra gången, plockade ur diskarna och satte in i NAS. La precis en beställning på 3 till. Dessa 3 blir reserv.

Kör i en Synology DS1812+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Inget fynd 2tb från amazon för 550kr med frakt ungefär

http://www.amazon.co.uk/Seagate-STBV2000200-Expansion-Desktop...

Riktigt dum jämförelse.
En 2.5" usb med en 3.5" usb som kräver ström.

Jämför med rätt typ om du ska skräpa ner tipstråden iaf

Och utöver det "2 used from £50.44"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Riktigt dum jämförelse.
En 2.5" usb med en 3.5" usb som kräver ström.

Jämför med rätt typ om du ska skräpa ner tipstråden iaf

Och utöver det "2 used from £50.44"

Någon siktade på så mycket fel som möjligt helt enkelt

Fast tro't eller ej, det var en produkt som faktiskt gick att få levererad till Sverige, så ett fel fattades. Porto och svensk moms ger dock totalt £60.39 för det billigaste alternativet (en begagnad), vilket enligt aktuell valutakurs snarare är 673kr än 550kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4tten:

http://www.proshop.se/Haarddisk/Intel-520-SSD-Series-180GB-(B...

408:- för en 180GB SSD? Kan det verkligen stämma?

Edit: Lagt en beställning så vi får väl se om man får en SSD eller pengarna tillbaka.

Blev ingen SSD för mig, Proshop annullerade ordern.

"Vi är tyvärr tvugna att annullera din beställning på grund av att det har uppståt ett prisfel."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/24h_deal_datorer/

Vad tycker ni? Är denna Netgear WNDR3400 N600 bra eller finns det bättre?

EDIT: Verkar inte finnas någon Gigabit Ethernetanslutning :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Release:

Dagens 24h deal på CDON

Netgear WNDR3400 N600 för 299:-

En router från 2010, kanske någon kan berätta om den är något att ha eller inte i diskussionstråden?

Endast 100 Mbit/s-portar, känns inte så bra idag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.