Tips! Rift it Forward!

Permalänk
Medlem

Tips! Rift it Forward!

Hej! Tänkte bara tipsa er om ett community som heter Rift it forward (finns flera olika men 2st "stora")
Det går ut på 2 saker egentligen.

Den ena är för folk som har dåligt med rift keys eller vill ha högre droprate på just Rift bossen. När du dödat tillräckligt mkt monster för att bossen ska spawna så tpar du tillbaka till stan och joinar community chatten, (om du inte redan gjort det) och där skriver du vilken torment du kör på och hur många lediga platser det finns i ditt party, så får alla som joinar vara med och döda rift bossen, och när det är gjort så är en av dem tvungen att öppna en ny rift åt dig, dvs du behöver inte lägga ut några rift keys. Så man skriver bara tex. T2 3more highest paragon opens.
Smart sätt att få lite mer loot ur bossen och slippa lägga sina egna rift keys.

Å andra sidan, om man sitter på mkt rift keys så kan man ju joina chatten och bara vänta på att nån annan skriver så får man vara med, då har man ju chans på en legendary på bossen och så får man ihop en jävla massa bloodshards och pengar.
Dock så får man va jävligt snabb på att requesta party invite för det är så många som gör just det.

Vet inte om det ska ses som fusk eller abuse eller något, lite fult att man faktiskt kan få ihop 500 bloodshards på typ 10minuter med lite flyt, men det är ett rätt smidigt sätt att få ihop snabba legendarys om man precis tagit 70 och sitter på massa keys.

Vad tycker ni, bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Rift it Forward is the shit, använt det sen de kom typ Mest som springare men även joinat många "lowest paragon opens"

Det har hänt 2 gånger att den som ska öppna lämnar innan han gör det. Men då har nån annan i gruppen öppnat istället.

Rekommenderas.

Permalänk
Hedersmedlem

Har kört en hel del som springare. Väldigt najs med ett party som bara rullar genom riften, någon random joinar för bossen och öppnar sen en ny.. man kan fortsätta hur länge som helst.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Låter ju hur bra som helst, måste testa! Kunde tänka mig att bara öppna åt andra och få massa shards för gamble. Har letat efter grandeur ringen 3 gånger och samlat på mig ca 1K rift keys

Permalänk
Medlem

Det funkar bra men oavsett om det är highest, middle eller lowest så blir det alltid jag som får öppna "/ snacka om otur

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Låter ju hur bra som helst, måste testa! Kunde tänka mig att bara öppna åt andra och få massa shards för gamble. Har letat efter grandeur ringen 3 gånger och samlat på mig ca 1K rift keys

Haha då äre ba o kötta på, lyckades få ringen och shrine gloves rätt fort nu efter uppdaten när looten ur cashes scalar med tormentlvls, körde på torment 4, tog inte alltför lång tid faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Låter ju hur bra som helst, måste testa! Kunde tänka mig att bara öppna åt andra och få massa shards för gamble. Har letat efter grandeur ringen 3 gånger och samlat på mig ca 1K rift keys

Verkar som jag har missat något, säger du att du fått ringen från blood shards?

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Skrivet av Melysia:

Haha då äre ba o kötta på, lyckades få ringen och shrine gloves rätt fort nu efter uppdaten när looten ur cashes scalar med tormentlvls, körde på torment 4, tog inte alltför lång tid faktiskt

Min andra ring gick riktigt fort den också, kanske 10 påsar på t1 bara men den dog man ju bort, som sig bör med en DH på HC.
Så ny DH och ny ring, vilken aldrig verkade vilja droppa.
Precis, läste på lite om att droppraten blir högre vid t2+ och körde en cashe på t3 och ringen droppa ur första t3 påsen ^_^

Skrivet av athle86:

Verkar som jag har missat något, säger du att du fått ringen från blood shards?

Nej, kanske jag skrev lite luddigt Ringen får man vad jag vet bara av cashe, men efter att ha gjort massor med bountys så har jag lite väl många riftkeys som aldrig verkar ta slut.
Det jag vill ha är massa shards så jag kan gambla fram två maruders delar till och få 6set bonusen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Min andra ring gick riktigt fort den också, kanske 10 påsar på t1 bara men den dog man ju bort, som sig bör med en DH på HC.
Så ny DH och ny ring, vilken aldrig verkade vilja droppa.
Precis, läste på lite om att droppraten blir högre vid t2+ och körde en cashe på t3 och ringen droppa ur första t3 påsen ^_^

Nej, kanske jag skrev lite luddigt Ringen får man vad jag vet bara av cashe, men efter att ha gjort massor med bountys så har jag lite väl många riftkeys som aldrig verkar ta slut.
Det jag vill ha är massa shards så jag kan gambla fram två maruders delar till och få 6set bonusen

Riftkeys gör man ju av med på nolltid, man bränner lätt 30st per timme eller mer beroende på hur snabb man är.
Själv föredrar jag att köra riften själv och låta andra öppna då jag dels alltid får slut på keys även om jag farmar bountys som en tok plus att det känns meningslöst att bara hoppa in och få blood shards och sen gambla fram bästa gearet man kan ha, när man väl har det gearet finns ju ingen anledning att spela vidare med den klassen

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Detta är alltså en chat in game? Står invalid chat name för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoorex:

Detta är alltså en chat in game? Står invalid chat name för mig

Nej, de är ett community, klicka shift+o ingame så får du upp det (tror det är shift+o) annars är det bara att googla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Nej, de är ett community, klicka shift+o ingame så får du upp det (tror det är shift+o) annars är det bara att googla

Tackar! Visste inte att det fanns!

Permalänk
Medlem

Mjaha, Fråga angående detta.

Har kört lite nu och har väl aldrig haft nått jättekapital på rift keys.
-Hatar bountys, således är jag en runner.

Men vilket är egentligen effektivast?

Vara runner i mitt fall T4, och slakta mycket, hitta mycket gold, större chans till leg/set(?) och mer exp.

Eller joina för några sketna bloodshards, lite gold, ett par miljoner exp och mindre chans till leg/set?
-och för övrigt bara köra bounty..

Har dålig koll på systemet, undervisa mig gärna..

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk
Medlem
Skrivet av __Marcus:

Mjaha, Fråga angående detta.

Har kört lite nu och har väl aldrig haft nått jättekapital på rift keys.
-Hatar bountys, således är jag en runner.

Men vilket är egentligen effektivast?

Vara runner i mitt fall T4, och slakta mycket, hitta mycket gold, större chans till leg/set(?) och mer exp.

Eller joina för några sketna bloodshards, lite gold, ett par miljoner exp och mindre chans till leg/set?
-och för övrigt bara köra bounty..

Har dålig koll på systemet, undervisa mig gärna..

Snabbaste sättet att få ihop de legendaries du vill ha är genom att spendera så mycket blood shards du kan, så ju fler rift guardians per timme du dödar desto bättre i slutändan. Att rensa riftsen själv är bra XP mässigt, men legmässigt är det bättre att bara joina för guardians.
Visst kan du ha tur med drops och få de legs du vill ha, men med blood shards så väljer du själv vilken slot du vill ha ha så chansen att du får något du faktiskt vill ha ökar. Dock sjukt tråkigt att spela så, bättre att bara spela spelet som du själv känner är roligast.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.