Watch dogs ospelbart på XBOX360!?

Permalänk
Medlem

Watch dogs ospelbart på XBOX360!?

Hej,

Jag har nu spelat Watch dogs på XBOX360 ett par timmar och tyvärr måste jag säga att upplevelsen är allt annat än bra!? Grund problemet är responsen, spelet känns segstyrat både tillfots och i bil. Det går inte alls att jämföra med hur ex GTA V spelare(som trotts allt har en del likheter). Det händer också lite då och då att spelet rent ut sagt laggar när det händer lite mer.

Värst är det såklart när man kommer upp i höga hastigheter, då känns det som att man har en fördröjning på någon sekund innan det händer något vilket innebär att man kör väldigt ofta in i allt möjligt. Som tur är har man valt en arkad inriktning, d.v.s man kan köra igenom mer eller mindre allt utan att det är något större problem men det är ändå drygt.

Just nu ser det ut som att jag kommer lägga ner spelet helt.

Hur upplever ni det? Är det kanske bättre på andra plattformar?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det är mer eller mindre likadant med PC så länge man inte sitter på 50 GB VRAM (Överdrift much?) - I alla fall, något åt det hållet.
Problemet är att Ubisoft har utvecklat spelet för XO/PS4's UNIFIED MEMORY och på grund av detta kräver alla andra system rätt grov mängd VRAM.
Brist på VRAM leder till de problem som du nämner, av vilket det vanligaste är så kallade 'fryslagg' i brist på bättre benämning. Detta uppstår oftast när det är mycket rörelse då information från HDD förflyttas till RAM och därefter till VRAM och så håller det på fram och tillbaka.

Det komiska är dock att vissa trots allt detta har uppgett (inte alla, lugn i bussen) att det uppstår frysslag/stuttering även på PS4. Har inte hört något specifikt om Xbox One, än.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Tack, då vet jag lite mer hur det ligger till.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Drog igång ett online lir idag på ps4, fick nåt ryck och blev i 10-15 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det är mer eller mindre likadant med PC så länge man inte sitter på 50 GB VRAM (Överdrift much?) - I alla fall, något åt det hållet.
Problemet är att Ubisoft har utvecklat spelet för XO/PS4's UNIFIED MEMORY och på grund av detta kräver alla andra system rätt grov mängd VRAM.
Brist på VRAM leder till de problem som du nämner, av vilket det vanligaste är så kallade 'fryslagg' i brist på bättre benämning. Detta uppstår oftast när det är mycket rörelse då information från HDD förflyttas till RAM och därefter till VRAM och så håller det på fram och tillbaka.

Det komiska är dock att vissa trots allt detta har uppgett (inte alla, lugn i bussen) att det uppstår frysslag/stuttering även på PS4. Har inte hört något specifikt om Xbox One, än.

Flyter på bra på ps4. Det roliga tycker jag är att innan konsolerna släpptes var det väldigt mycket snack om hur lik pc dom nya konsolerna var och att det skulle eliminera dåliga portar. Nu ett halvår senare så läser man inlägg likt dina överallt som tyder på motsatsen

Permalänk

Jag tycker det flyter rätt bra på PC, har ett HD7870 och spelet fick ställa in sig själv. Det är tungdrivet dock, datorn behöver jobba mer än vad spelet är snyggt, om ni förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Flyter på bra på ps4. Det roliga tycker jag är att innan konsolerna släpptes var det väldigt mycket snack om hur lik pc dom nya konsolerna var och att det skulle eliminera dåliga portar. Nu ett halvår senare så läser man inlägg likt dina överallt som tyder på motsatsen

Alltså, dåliga portar kommer vi definitvit att slippa. Men för det krävs att utvecklarna lägger krut på riktig next-gen och inte mjölk-"next-gen" vilket Watch Dogs är. Watch Dogs släpps till PC men även till gårdagens konsoler PS3/360 samt dagens konsoler PS4/XO, och på toppen av allt detta måste de ha utvecklat det helt separat för Wii U. Det är inte klokt men det är relativit förväntat.
Det utvecklas PC/XO/PS4 spel för fullt just nu och så småningom kommer de på marknaden, så hoppet är inte ute än
Läs även det jag skriver tydligt, jag påstod att vissa uttrycker missnöje över fryslagg/stuttering vid bilkörning på PS4, inte alla. Vissa =/= Alla.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hjälpsam

Har inga problem på PC, spelet flyter fint med brutala inställningar. Bilfysiken är mer bilspel än bilsimulator dock.

Kör med 2600K, 16GB, GTX780 3GB.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Sitter på datorn i signaturen Laggar som fan hela tiden... kvittar vilka inställningar jag kör o_O
Pallar inte ens spela...

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Medlem

Har nu fått möjlighet att testa detta spelet även på PC i sign. Spelar är helt klart bättre både grafiskt och reportagemässigt MEN bilarna är fortfarande helt bedrövliga. Tyvärr kommer jag lägga ner detta spelet helt då det helt enkelt inte känns färdigt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide