Bloatware stort problem på Samsung?

Permalänk
Medlem

Bloatware stort problem på Samsung?

Behöver en smidig och lätt dator för bildbehandling när jag reser. Har fastnat för Samsung Ativ Book 9 plus efter testet i senaste Datormagazin (7-2014) Gillar den högupplösta skärmen och det smidiga formatet. Det som oroar mig är alla förinstallerade program. Ni som har Samsung laptops, är bloatware ett stort problem? Min drömdator innehåller endast operativsystem och drivrutiner vid leverans.

Har en Toshiba laptop med 6 år på nacken idag och den hänger med ganska bra. Delvis för att jag installerat en ren version av Windows 7 på den. Antar att det blir svårare att göra så på Samsungen pga viktiga drivrutiner och sånt.

Har sneglat på Macbook Air som verkar förskonad från detta otyg, men jag gillar Windows i övrigt så jag är ändå lite tveksam att ta detta steg. Dessutom har den skärmen lägre upplösning.

Är tacksam för alla tips råd och nya synvinklar

Visa signatur

Desktop i5 2500k - SilverStone Argon SST-AR01 - Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3 - 4 x 8GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz - Samsung 850 500GB SSD - WD Caviar Green 2TB - Corsair CX V2 430W PSU - Fractal Design Define Mini
Laptop MacBook Air - i5 - 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Om du ska ha datorn en längre tid tycker jag att du ska bortse från förinstallerat bloatware. Arbetet att fixa till datorn som du vill ha den är kanske värt att lägga ner?

Om du vill ha en MacBook Air och gillar Windows, varför inte använda Windows på MacBook Air?