Kan man byta chassi hur som helst?

Permalänk
Medlem

Kan man byta chassi hur som helst?

Hej. Jag är väldigt sugen på att byta chassi på min Packard Bell Ixtreme m5850. Men jag undrar om jag bara kan byta hur som helst eller måste jag mäta mina delar i nuvarande chassi? Tack på förhand!

(Bild på nuvarande!)

Permalänk
Medlem

Japp, ett chassi som minst klarar mATX moderkort.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Vad är det för storlek på det du har Låda/Moderkort.
ATX är nog vanligast sedan finns diverse mindre format.. och även några större ex. E-ATX.
Mindre moderkort kan antagligen passa i en större låda, men tvärt om går naturligtvis inte.

Permalänk
Medlem

Så länge som mått på grafikkort och liknande passar och som föregående sa att moderkorts modellen stöds i det andra chassit så bör det inte vara några problem :3 (Atx-Mini atx etc)

Visa signatur

Fractal Design R5 Window | Gigabyte G1 Z97 Sniper | i7 4790K@4.7Ghz | H100i Cpu Cooler | Nvidia Titan X Pascal | Hyper X Beast 2133mhz | Intel SSD 240GB | Evga SuperNova G2 850W | 3TB Seagate HDD |