Iphone 6 med nytt metallbakstycke på bild

Permalänk
Musikälskare

Wow snyggt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om det stämmer tycker jag det är lite tråkigt. Det har alltid varit en nöje att se iPhone-ägarna hävda att små skärmar är bättre och att det är P12-varning på indikatorllampor. Undrar hur det kommer bli nu då.

Handlar väl inte riktigt om att hävda att små skärmar är bättre utan om att uttrycka sin åsikt, personligen hade jag gärna behållt storleken som 4S har. Om en mindre display generellt sett är bättre än en större display skiter jag i.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

HTC Legend hade ett aluminiumchassi som var fräst ur ett block och den släpptes 2010. Då var Iphone gjord av plast. Var väldigt försiktig när du använder ordet "först".

Försiktig? vadå så inte stora stygga vargen kommer eller? haha, tror btw han skrev datorer också så med det sagt har nog apple varit först ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jaså räknas alla datorer i aluminium så har Dell haft aluminiumchassin sen tidigt 2000. Titta tidiga Inspiron och XPS. Asus har också haft aluminiumchassin länge.

Så en bortglömd dator ska du leta upp? du är ju fan inte riktig. Apple gör ALLT sitt i aluminium. Släpp det nu snälla...

Permalänk
Medlem

Samma design fast utan glas på baksidan?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Problemet med större skärm är att dom kommer behålla mycket bezel framförallt över och under skärmen. Då blir telefonen för stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

HTC Legend hade ett aluminiumchassi som var fräst ur ett block och den släpptes 2010. Då var Iphone gjord av plast. Var väldigt försiktig när du använder ordet "först".

Skrivet av IcedEarth:

iPhone 2g från 2007 var i aluminium.

Var väldigt försiktig när du använder ordet "först".

http://www.iphonetrix.net/wp-content/uploads/2009/06/iphone2g...

Skrivet av anon200213:

Första iPhone som släpptes 2007 var av fräst aluminium. Var väldigt försiktig när du försöker rätta folk.

Oavsett vem som var först så står en CNC-fräs i verkstan på min skola och den har stått där sen 70-talet. Apple uppfann inte konsten att fräsa ut saker ur aluminiumblock. Sluta fjanta runt.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Hur stor nytta gör en indikatorlampa på baksidan av mobilen? Vanligtvis lägger man väl mobilen med ryggen nedåt mot exempelvis ett bord? Kanske bara jag som är konstig...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

vill inte ha så stor skärm. min femma börjar bli två år nu snart så det börjar bli dags men om sexan blir så tror jag att jag väntar eller köper något annat (dock verkar de flesta intressanta androiderna också vara gigantiska). jag vill ha en mobil som passar bra i fickan och är bekväm att använda med en hand, inte en mini-tablet. jag tycker att iphone 5, 5c och 5s har perfekt skärmstorlek. de tidigare modellerna är lite väl små men att börja förstora skärmen mycket tycker jag inte om. kanske lite grann men inte mycket.

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Problemet med större skärm är att dom kommer behålla mycket bezel framförallt över och under skärmen. Då blir telefonen för stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju snyggt löst på flera mobiler idag bl.a. min s4 tycker jag verkligen inte har för stora ytor runt skärmen Apple borde väl inte vara sämre när det kommer till design

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Rekordmedlem

Aluminium är ju så 1800 tal, Ericsson hade Magnesium i sina chassin på 1900 talet, de hade dessutom bra antenner och batteritid och så bra kvalitet att de fungerar än idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

1: Aluminium är varken dyrt eller exklusivt. Snyggt och skön känsla, ja(tycker jag iaf)!
2: Jag vill inte ha en padda i fickan, ge fan i att göra megaskärmar!
3: Bra att glaset försvinner, trodde de att man bara använder telefon i kuddrum? (En som spräckt baksidan...)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JDM:

Så en bortglömd dator ska du leta upp? du är ju fan inte riktig. Apple gör ALLT sitt i aluminium. Släpp det nu snälla...

XPS och Inspiron är serier och inte en dator. Båda serierna finns fortfarande kvar.

Deras nätverksprodukter verkar vara tillverkad i en väldigt vit och plastig aluminiumlegering. Iphone 5C verkar också vara väldigt färgglad för att vara en aluminiumlegering. Är du säker på att ALLT görs i aluminium?

Val av material är rätt intressant faktiskt för det ligger väldigt mycket psykologi i det. Folk verkar prioriterar en upplevd kvalitetskänsla före mekaniska egenskaper. Iphone 4 är ett intressant exempel. Den hyllades för dess kvalité men om man tittar på vad som faktiskt går sönder när man tappar en smartphone så är det den stora glasskärmen. Fyran hade två stora glasskivor som mycket riktigt sprack om de tappades. (Nexus 4 gjorde samma designmiss) Så kombinationen av glas och rostfritt stål (ja du läste rätt, inte aluminium här heller) känns som kvalité men är det kvalité? Man skulle kunna lägga in en kommentar om folks benägenheter att bygga in sina telefoner i diverse skydd och skal också. Men nu har Apple valt att släppa en lite billigare telefon i polykarbonat. Intressant val att köra i princip samma hårdvaruplattform som tidigare men bara ge den ett billigare skal istället för att göra som tidigare och ha kvar den gamla modellen rakt av som ett lite billigare alternativ. Tester verkar visa att det skalet känns lika styvt. Känslan av ytan domineras av lack och inte plast i sig som är vanligt hos många tillverkare. Man kan titta på ett lite större perspektiv och se vilka enheter som har vilka material. De som ska hålla länge brukar inte tillverkas av aluminium utan av polykarbonat, gärna armerat med någon sorts fiber. Det har fungerat för Thinkpad i många år. Intressant hur arbetsverktyg som ska hålla länge är gjorda av plast, ett material som klassas som budget och dålig kvalité. Tittar vi istället på saker av metall så är det generellt designade saker i första hand. Där upplevd kvalité och utseende spelar roll. Vi kan titta på Dells hemsida. Deras Latitude är klassad som företagslaptopar och där skriver de om att de är gjorda av kolfiber, det vill säga kolfiberarmerad plast för att det håller bättre. Borstad aluminium hittar man under fliken "Premium design".

Så vad menar folk när de säger kvalité? Vad är det man är ute efter? Fräst aluminium är bland de dyraste sätten att tillverka ett chassi för att det går åt väldigt mycket material och framförallt tar det väldigt väldigt lång tid. Vad får man i praktiken för det priset? Är en känsla av premium och kvalité mer värd än faktiskt premium och kvalité?

Personligen saknar jag baksidan på min HTC Hero. Den hade sån där fejkgummi som är modernt att ha på datormöss och liknande nu. Väldigt skönt material att hålla i.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Neeeej inte större skärm! Iphone 5S är mycket bra, förutom då glaset, som gör den för känslig. Fan de kunde ha gjort 6:an så perfekt om de hade tänkt till lite extra..skärp er Apple!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DatorMuppen:

Neeeej inte större skärm! Iphone 5S är mycket bra, förutom då glaset, som gör den för känslig. Fan de kunde ha gjort 6:an så perfekt om de hade tänkt till lite extra..skärp er Apple!

Vänta bara tills de släpper imacphone

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fast eftersom det är en Iphone så kommer samma människor som tidigare så hårt försvarat den lyxiga baksida i glas helt plötsligt svänga och älska den nya baksidan i metall.

Jag undrar om detta kommer leda till att det säljs färre skal?

Komiska är hur man försvarat iPhone och sagt att det är så bra pga
glas, sedan byter det till metall, och nu finns ju 5C med plast, plast som inte var
ok innan men nu när det finns en iPhone med det då är det bra helt plötsligt.
Ska bli kul att se hur samma personer reagerar när större iPhones kommer, länge har
det tjatats om hur 3,5" är bästa storleken just för att iPhone hade det, när den fick 4"
då är det plötsligt den nya bästa storleken, blir det 4,7 nu så kommer det vara den nya "bästa" säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om det stämmer tycker jag det är lite tråkigt. Det har alltid varit en nöje att se iPhone-ägarna hävda att små skärmar är bättre och att det är P12-varning på indikatorllampor. Undrar hur det kommer bli nu då.

Själv gillar jag storleken på min 4S och vill inte ha större. För mig är den perfekt, helt enkelt..

Hade för mig att Apple skulle göra en större och en mindre modell denna gång, men tydligen menade de en stor och en större......

Får bli att hålla kvar i 4S:en ytterligare ett år.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Komiska är hur man försvarat iPhone och sagt att det är så bra pga
glas, sedan byter det till metall, och nu finns ju 5C med plast, plast som inte var
ok innan men nu när det finns en iPhone med det då är det bra helt plötsligt.
Ska bli kul att se hur samma personer reagerar när större iPhones kommer, länge har
det tjatats om hur 3,5" är bästa storleken just för att iPhone hade det, när den fick 4"
då är det plötsligt den nya bästa storleken, blir det 4,7 nu så kommer det vara den nya "bästa" säkert.

Så som det alltid har varit. Majoriteten av apple-fanboys gillar inte specifika saker, de gillar apple helt enkelt.

Kan själv tycka att apple krängt ur sig en hel del snygga grejor, men jag förstår inte alls hur man kan vara så fanatiskt lagd att man byter åsikt så fort något nytt kommer från företaget i fråga.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Note to Everyone: Ingen bryr sig ett skit om vem som gjorde vad först.

Applefanboys älskar allt Apple släpper, så denna kommer sälja som smör även fast det är en kopia av <Insert favoritlur>.
Appleanvändare lever i sin egen bubbla, både tekniskt, pengamässigt och mentalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Note to Everyone: Ingen bryr sig ett skit om vem som gjorde vad först.

Applefanboys älskar allt Apple släpper, så denna kommer sälja som smör även fast det är en kopia av <Insert favoritlur>.
Appleanvändare lever i sin egen bubbla, både tekniskt, pengamässigt och mentalt.

Detsamma kan sägas om t ex Samsunganvändare eller vilket annat märke som helst, vad gör Apples användare så unika på just det här?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mars:

Detsamma kan sägas om t ex Samsunganvändare eller vilket annat märke som helst, vad gör Apples användare så unika på just det här?

Apple är ett extremt livsstilsmärke oavsett vad man jämför med, närmast en sekt, övriga märken har inte riktigt samma typ av anhängare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Nu får ni väl ändå ge er. Att likna folk som i allmänhet gillar apple-produkter av olika orsaker med en sekt känns så 90-tal... Själv har jag en bunt datorer, Apple, Windows-PC:n, en liten Linux-burk att leka med samt iPhone 4s samt en iPad från jobbet. Jag gillar Apples operativsystem i stort, men t.ex. Mavericks har varit en stor miss p.g.a. buggar och prestandaproblem. Likaså gillar jag inte 5C:n för att den är för plastig.

Stör mig bara på att många personer anser att Apple användare är hjärntvättade och tillhör en "sekt" då de allra flesta säkerligen är helt vanliga användare. Tycker även att Apple-fanboyismen har generellt sett avtagit i och med att deras produkter har fått större marknadsandel. Väldigt många orkar dock gnälla på deras produkter och framförallt användare ännu. Man får väl använda vilket märke man vill och jag hoppas man kan diskutera fördelar och nackdelar med alla märken och modeller utan att gå till extremer och kalla varandra fanboys...

Peace out.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Apple är ett extremt livsstilsmärke oavsett vad man jämför med, närmast en sekt, övriga märken har inte riktigt samma typ av anhängare.

Nu är inte Android ett märke på samma sätt men tittar man här på forumet till exempel så tycker jag att Androidanvändare är sju resor värre. Varför inte förstå att det finns flera bra telefoner oavsett märke. Efter många år av Iphone provade jag på S5 den här gången och det är helt klart en kompetent telefon men att den eller någon annan för den delen skulle vara överlägsen Iphone, inte en chans! På papper kanske, om ens det.
Får man fråga hur gammal du är?

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Så som det alltid har varit. Majoriteten av apple-fanboys gillar inte specifika saker, de gillar apple helt enkelt.

Kan själv tycka att apple krängt ur sig en hel del snygga grejor, men jag förstår inte alls hur man kan vara så fanatiskt lagd att man byter åsikt så fort något nytt kommer från företaget i fråga.

Precis, detta gäller ju även andra "fanboys" som står på ett annat företags sida. Har dock upplevt
just Apple fanboys (eller snarare mer specifikt iPhone fanboys) vara ett av dom mest trångsinta
varelser som finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Nu är inte Android ett märke på samma sätt men tittar man här på forumet till exempel så tycker jag att Androidanvändare är sju resor värre. Varför inte förstå att det finns flera bra telefoner oavsett märke. Efter många år av Iphone provade jag på S5 den här gången och det är helt klart en kompetent telefon men att den eller någon annan för den delen skulle vara överlägsen Iphone, inte en chans! På papper kanske, om ens det.
Får man fråga hur gammal du är?

Apples produkter diskuteras numera främst av personer som inte äger eller ens tänkt köpa produkten i fråga.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

På kort sikt genererar det garanterat mer pengar, men framtiden får utvisa om Apples diversifiering av produktutbudet är positivt eller negativt. Jag tycker mig se en antydan till något som liknar Apples väg efter att Jobs sparkats ut, vilket höll på att sluta med konkurs. Jobs togs tillbaka och fick rätsida på företaget. Nu är han borta och återigen traditionella företagsledare vid rodret. Kan de undvika tidigare misstag?

Skrivet av Halogen:

Apples produkter diskuteras numera främst av personer som inte äger eller ens tänkt köpa produkten i fråga.

Appleanändarna är väl upptagna med något mer intressant.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Kolla in denna videon som funnits nu ett tag, men jag tycker den visar på rätt bra hur många Apple användare är... och hur de reagerar på nya designen.

URAvgConsumer's video där han ser hur folk i NYC reagerar på en mockup av Iphone 6, som är väldigt likt bilderna i första posten.

https://www.youtube.com/watch?v=nGwa_uEr6_4&feature=youtu.be

De är alltså rätt normala...

Permalänk
Avstängd

Tycker iphone sett ut, sedan de första ryktena i vintras och fortfarande ser ut som en Samsung Galaxy S-serie mobil.

Kanske dags för fler stämningar av Samsung från Apple, för att Galaxy S, S2, S3, S4 och S5 samt Note-serien, för de är väldigt lika Iphone6

För övrigt är jag nöjd med plasten i Samsung Note och Young+, jämfört med Unibody metall mobilen HTC Desire HD. För plast ger lättare mobiler. HTC Desire HD var en ganska tung pjäs från 2010.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Leopardkungens:

Nu är inte Android ett märke på samma sätt men tittar man här på forumet till exempel så tycker jag att Androidanvändare är sju resor värre. Varför inte förstå att det finns flera bra telefoner oavsett märke. Efter många år av Iphone provade jag på S5 den här gången och det är helt klart en kompetent telefon men att den eller någon annan för den delen skulle vara överlägsen Iphone, inte en chans! På papper kanske, om ens det.
Får man fråga hur gammal du är?

Så du börjar först med påhopp, enligt dig är Andoridanvändare värst och sen så ska man förstå att det finns flera bra märken och sen är ingen telefon överlägsen iPhone vilket gör att iPhone är överlägsen?

Håller med dig att det finns flera bra märken och alla ska välja den som passar ens egna behov. Om du fått en dålig bild av Androidanvändare så kan du inte dra alla över samma kam. Självklart är ingen av dagens toppmodeller överlägsna något annat företags toppmodell men du får det att låta att iPhone är överlägsen, kanske har missförstått dig där. Själv är jag ingen fanboy, testat windows phone och älskade gränssnittet men för få appar och dåligt stöd för tillbehör så jag gick till Android. Funderar på att testa iPhone senare.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeones:

Hur stor nytta gör en indikatorlampa på baksidan av mobilen? Vanligtvis lägger man väl mobilen med ryggen nedåt mot exempelvis ett bord? Kanske bara jag som är konstig...

Håller med dig men jag måste ändå säga att jag ser oerhört många som låter sina mobiler ligga med skärmen nedåt. Pappskallarna har liksom inte fattat att det ökar risken för eventuella repor på skärmen.