Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Problem med GTX 760.

För några dagar sedan köpte jag ett Geforce GTX 760 och det har börjat krångla en del.
Detta är inte alltid det händer, men när det händer, kommer det upp små vita rutor på skärmen och efter en liten stund går skärmen ner i sovläge.
Ibland kan jag behöva stänga av datorn för att sedan sätta på den igen, men ibland vaknar den till liv igen.

Första gången det hände var efter att jag gick in på windows index grejen för att testa vilket betyg kortet fick och under det testet hände det.
Det kom upp rutor över skärmen och det stod något med att en drivrutin och kernel har kraschat.
Detta kan ske när som helst. När jag sitter på skrivbordet, surfar eller spelar.

Jag har installerat om drivrutinerna men jag har ej testat att installera en äldre version eftersom jag misstänker att det kan vara hårdvarurelaterat.
Detta eftersom när jag köpte kortet på Inet, nämnde de att det hade varit inne och lagats hos MSI.

Vad kan jag göra åt det? Lämna tillbaka det?

Av någon anledning kan jag inte skapa en Tinypic-länk men här är något annat:
http://i.pgu.me/l2_WG4_y_original.jpg
http://i.pgu.me/i6biTjU1_original.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrax117:

För några dagar sedan köpte jag ett Geforce GTX 760 och det har börjat krångla en del.
Detta är inte alltid det händer, men när det händer, kommer det upp små vita rutor på skärmen och efter en liten stund går skärmen ner i sovläge.
Ibland kan jag behöva stänga av datorn för att sedan sätta på den igen, men ibland vaknar den till liv igen.

Första gången det hände var efter att jag gick in på windows index grejen för att testa vilket betyg kortet fick och under det testet hände det.
Det kom upp rutor över skärmen och det stod något med att en drivrutin och kernel har kraschat.
Detta kan ske när som helst. När jag sitter på skrivbordet, surfar eller spelar.

Jag har installerat om drivrutinerna men jag har ej testat att installera en äldre version eftersom jag misstänker att det kan vara hårdvarurelaterat.
Detta eftersom när jag köpte kortet på Inet, nämnde de att det hade varit inne och lagats hos MSI.

Vad kan jag göra åt det? Lämna tillbaka det?

Av någon anledning kan jag inte skapa en Tinypic-länk men här är något annat:
http://i.pgu.me/l2_WG4_y_original.jpg
http://i.pgu.me/i6biTjU1_original.jpg

Prova en annan drivrutin först, om inte det funkar borde du försöka få kortet bytt.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Javisst! Jag kan kolla på det. Kan verkligen en drivrutin ställa till med så mycket problem??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrax117:

Javisst! Jag kan kolla på det. Kan verkligen en drivrutin ställa till med så mycket problem??

Ja det kan det!

btw, har du skrivit fel i sign eller har du ett GTX 670 också?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberSpace:

Ja det kan det!

btw, har du skrivit fel i sign eller har du ett GTX 670 också?

Jadu. Tror inte att jag har fyllt i min signatur O.o Jag har inte det kortet!
Fan märker att reklambanners på nätet är helt skeva o skumma..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrax117:

Jadu. Tror inte att jag har fyllt i min signatur O.o Jag har inte det kortet!
Fan märker att reklambanners på nätet är helt skeva o skumma..

hahahha jag läste från den andra killens signatur, ursäkta!

Hurså?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

De har en konstig färg och bilden är skum helt enkelt. Har säkert med problemet att göra. Har installerat en äldre drivrutin nu så jag får se hur det blir.

Permalänk
Medlem

Kortet verkade fungera när jag använde en äldre drivrutin men nu har det börjat krångla igen.
Grafikdrivrutinen slutade svara och dessutom fick jag upp ett felmeddelande som löd ungefär såhär:
DirectX Error
DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_HUNG: Device hung due to badly formed commands.. GPU GTX760, Driver: 33523.

Verkar bli en tripp till Inet va?

Permalänk
Medlem

Har du överklockat något?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har gammal drivrutiner från ditt förra grafikkort? Gjorde du en clan installation av Windows när du satt in ditt nya grafikkort?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Jag har inte överklockat det. Jag gjorde ju en clean install när jag installerade nuvarande rutinerna men jag har inte installerat om Windows någon gång.
Nu kommer jag inte ens förbi skärmen då du får välja på vilket sätt Windows ska startas upp.