Grand Theft Auto V till PC, PS4 och Xbox One

Permalänk
Inaktiv

Att spelet skulle dyka upp till PS4 och XO var inte direkt oväntat men till PC var lite oväntat. Bra att det äntligen ser ut att bli av.

Då jag redan haft spelet till PS3 sedan lanseringen så kommer jag troligen invänta priser iallafall runt 200-300kr innan jag köper det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Officer Vic:

JA! Nu är problemet... Hur i hel**** ska jag f tag i många tusen för en bra PC?

Nu vet jag inte hur gammal du är. Men har du hört talas om spara och slösa?
Så fort man köpt det man VERKLIGEN vill ha så sparar man för nästa grej man VERKLIGEN vill ha istället för att göra en massa småköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Hoppas bara man inte får med sina karaktärer från Xbox med tanke på att det finns flera som glitchat till sig miljoner

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem

De har väl mjölkat färdigt på Xbox 360 och PS3 nu. Har det till 360:n men det är på gränsen att den hänger sig när man åker i ubåten. Ser fram emot att få spela detta till fullo på mitt system.

Permalänk
Medlem

Yaay äntligen! Bokade 4 februari 2013. Får hoppas de inte blir lika dåligt optimerat som GTA IV men kan alltid hoppas Rockstar inte vill göra om samma misstag igen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Avstängd

Bokade på Webhallen den 6:e Juni 2012, väntat ganska länge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Officer Vic:

JA! Nu är problemet... Hur i hel**** ska jag f tag i många tusen för en bra PC?

Skaffa jobb.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Oneone:

nice! dags för ett till 780...

Amen brotha. Det är tidig julafton detta år!

Fan vad glad man blir! Med moddat så kan man fixa bilfysiken vilket gör spelet 80% bättre, minst.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Kan ju knappast bli sämre iaf..

De har ju haft typ 7 år på sig att optimera så.

off topic - Någon som vet vad det är för låt?

EDIT: hittade den "Dall Croll - From Nowhere(Baardsen Remix)"

Permalänk

Shit nooooooise! *Dansar* no more fucking xbox !

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

wow gött äntligen då har man tid att uppgradera datorn då.

Permalänk

Hur tungt tror ni det blir på cpu sidan? #tittainteisign

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

Det blir sen semester i år men en tidigt julklapp.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Är ni seriösa?!? Köpte skiten på 360 igår för att jag inte orkade vänta längre. Dock bra nyhet!

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Officer Vic:

JA! Nu är problemet... Hur i hel**** ska jag f tag i många tusen för en bra PC?

Jobba?

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Satsar på att skaffa det i typ...MARS 2015 när de släppt ett par patchar, det lär va en Crazy bugfest första månaderna. Trött på att va betatestare för alla jäkla spel som kommer ut nu för tiden. (Just nu är det Watch Dogs)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Känner mig lite likgiltig över det hela. Kanske är jag i chocktillstånd. Inte alls sugen på spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gött, som man har väntat.

Nu äntligen kanske mitt grafikkortsköp lönar sig. Har bara lirat okrävande spel som D3 och LoL.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Hoppas bara man inte får med sina karaktärer från Xbox med tanke på att det finns flera som glitchat till sig miljoner

Det är på både 360 och PS3 där flera har fixat till sig miljoner. Men Rockstar har fixat det så att det inte går att göra glitchen längre och att deras pengarna har försvunnit, så det är lugnt.

"In addition, the current community of players will have the ability to transfer their Grand Theft Auto Online characters and progression to their choice of PlayStation®4, Xbox One or PC."

Permalänk
Medlem

Visste att dom skulle göra det, men att det tar tid är väl pga dom nya konsolerna
som dom vill göra till samtidigt. Rockstar kommer utan tvekan tjäna storkosing inte bara
på PC utan även om nya konsolerna.

Skrivet av MicroTorrent:

Det är på både 360 och PS3 där flera har fixat till sig miljoner. Men Rockstar har fixat det så att det inte går att göra glitchen längre och att deras pengarna har försvunnit, så det är lugnt.

"In addition, the current community of players will have the ability to transfer their Grand Theft Auto Online characters and progression to their choice of PlayStation®4, Xbox One or PC."

Nu har jag inte spelat GTA V alls då jag inte tycker det är värt att spela ett sådant bra spel
på dessa uråldriga konsoler, så det rör ju inte mig men väldigt bra av Rockstar att dom gör så
eftersom många som har det till förra generationens konsoler kommer skaffa det till dom nya
eller kanske även till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Nu vet jag inte hur gammal du är. Men har du hört talas om spara och slösa?
Så fort man köpt det man VERKLIGEN vill ha så sparar man för nästa grej man VERKLIGEN vill ha istället för att göra en massa småköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är lite så, kan inte spara pengar, så jag är tvungen att avbetala för annars kommer
jag bara köpa upp alltihop hehe. Lite som farsan antar jag, han köper grejer hela tiden

Permalänk
Medlem

Blir ett givet köp till PC! Ska bli skönt att få högre upplösning och högre FPS. Och bäst av allt, stöd för moddar!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Skratta eller gråta.

Vet inte ifall jag skall skratta eller gråta. Jag har precis givit upp hoppet och för 2 veckor sedan så köpte jag mig ett xbox 360 enbart för gta v. Osså kommer det ändå till PC!

Permalänk

GIVET KÖP TILL PS4;)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Upp till bevis för dom att släppa en port som inte är GTA IV klass.
Som man väntat att få det bekräftat och det kommer redan i höst.

Finns ett flertal LightENB's till IV som förbättrar både prestandan och grafiken.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Skrivet av HolyDuFF:

AWESOME!

Tror inte riktigt på det där med att utnyttja hårdvaran direkt. Men upp till bevis att det inte blir en katastrof som GTA IV samt Watch Dogs från Ubisoft. Har dom lärt sig vad Multi-GPU/Quad-Core är må tro?

Skrivet av Tobblish:

Upp till bevis för dom att släppa en port som inte är GTA IV klass.
Som man väntat att få det bekräftat och det kommer redan i höst.

Förhoppningsvis så blir de mycket bättre portat än GTA IV va. De skulle ju underlätta och porta spelen från PS4/Xone till PC.
Men tills GTA V släpps ska jag byta ut mina 2 grafikkort mot 1 kraftfullt. De börjar bli dags för de ändå!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[sic:

;14659922']Finns ett flertal LightENB's till IV som förbättrar både prestandan och grafiken.

Jodå dom har ju fixat spelet men första året var ju brutalt.

Permalänk
Skrivet av WoG:

Hmm, jag misstänker att detta inlägg är sarkastiskt? GTA IV var fruktansvärt dåligt när det släpptes, och då menar jag bokstavligt talat fruktansvärt dåligt.

Jag pratar om gta v för konsol som blev försenat! Nej jag är inte sarkastisk det var väldigt bra vid releasen (GTA V) och jag hoppas de kan göra samma sak för PC nu denna höst

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertuba:

Jag pratar om gta v för konsol som blev försenat! Nej jag är inte sarkastisk det var väldigt bra vid releasen (GTA V) och jag hoppas de kan göra samma sak för PC nu denna höst

Jag skulle bli mycket (positivt) överraskad om de lyckades släppa en stabil buggfri PC-release. Dagens motto verkar vara att sälja spel först sen låta användarna va betatestare efter man redan fått in pengar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm