Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Datorn fryser

Tja, jag har ett problem. Min dator fryser sig stundom, vissa områden och partiklar på skärmen blir gröna.
Ibland håller detta i sig i några sekunder sen tillbaka till vanligt, ibland så måste jag starta om hela datorn.

Hur kan jag lösa detta? Vad är felet?

Tack på förhand Hugo

Permalänk
Medlem

Sladden inte i ordentligt?

Permalänk

vilken sladd?

Permalänk
Medlem

Lägg en filt på datorn så blir den varmare och fryser inte :P.
Nej men har du kollat temps? Kanske kylpastan är dåligt applicerad på processorn? Är det bra luftflöde i chassit?

Permalänk
Avstängd

Om din skärm visar defekter i bilden är det med största sannolikhet grafikkortet som är sönder.

Visa signatur

Copyright © 2000 - 2013 SweClockers. PS. Glöm inte köpa en mugg! DS.

Permalänk

Tror det kan vara grafikkortet, började snabbt efter jag köpte ett asus 660 för cirka 3 månader sen. Finns det någon lösning?

Permalänk
Medlem

Såg denna videon för ett tag sedan om hur man kan byta ut kondensatorerna på grafikkortet, om det skulle vara dem. Dock riskabelt och jag antar att man blir av med garantin, https://www.youtube.com/watch?v=FhJ9Tx_eX9c

Har du något annat kort du kan testa med, så kanske du kan få ett nytt på garantin?

Permalänk

Har desvärre inget annat kort som jag kan testa med, sålde det gamla. Kvittot slängde jag däremot vilket var väldigt dumt av mig, kan man få någon typ av garanti från webbhallen utan kvitto? eller har asus någon garanti för deras produkter?

Permalänk
Avstängd

Varför i hela helsike slängde du KVITTOT TILL G-KORTET!??!?!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugosilver:

Har desvärre inget annat kort som jag kan testa med, sålde det gamla. Kvittot slängde jag däremot vilket var väldigt dumt av mig, kan man få någon typ av garanti från webbhallen utan kvitto? eller har asus någon garanti för deras produkter?

Det var ju inte smartaste draget.. Köpte du med kort så kanske de har kvar det i systemet.. Ring och fråga är väl mitt tips.
För att kolla om det är grafikkortet så kan du väl kanske testa med den integrerade grafiken, beroende på vilken processor du har.