Windows 8.1 eller 7 på en ny dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jahaa, nu förstår jag Beundrar din i min mening intelligenta analys

Det var snällt sagt, men vet inte om du är ironisk. Jag ville mest gnälla litet och hävda att de som trots allt har prövat en viss version har mer välunderbyggda åsikter, vilket förstås är självklart.

Under "skalet" har Windows 8.x flera förbättringar, ja, och del saker som kan uppfattas som sämre (nu känns det väldigt länge sedan jag testade det, och har därför förträngt operativsystemet och det mesta jag erfor ); men det är stötande med ett operativsystem för datorer som så till den milda grad har optimerats för pekskärmar. Även om jag inte har haft problem med "utseendet" på Microsofts operativsystem tidigare så brukar det ibland ventileras åsikten att de inte är till hundra procent välpolerade, men i fallet Windows 8.x tas detta till en helt ny nivå, med inkonsistenta gränssnitt.

Ta t.ex. detta:
"In Windows 8.1 and Windows RT 8.1, there are a few different ways to find and change your settings: PC settings, Control Panel, the Settings charm, and Search. Most of the settings that you'll want to change can be found in PC settings."

Utspritt och med olika gränssnitt. De föreslår dessutom att man ska söka efter Kontrollpanelen, men den lär finnas även under högerklick på Windows-ikonen, om jag inte minns fel. Rekommendationen är som sagt PC settings, går man till Användarkonton i Kontrollpanelen finner man sig utkastad till Modern UI.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/where-is-control...

De har verkligen satsat på att skala bort den senaste tiden; jämför Office 2013 i t.ex. backstage med tidigare versioner så har man plockat bort Avsluta (Exit) för att man har funnit att många använder krysset upp till höger och blir förvirrade av vad Avsluta innebär. Så otroligt onödigt (förvisso är det ett extra klick om man väljer att gå via backstage (Arkiv), men om redan är där kan det vara bra).

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit Win 8.1 efter att jag provat båda. Jag känner inte till några spelproblem häller, den som säger att det är problem med Win 8.1 får i sådana fall länka källor för annars så snackar denna person skit, rent utsagt (att bara säga "det funkar skit" hjälper inte en kotta).

Win 8.1 är snabbare, man lär sig fort den skillnad som är. Sökfunktionen är riktigt bra faktiskt då man kan söka på allt (som förut) men nu (om jag förstått detta rätt så fanns inte följande funktion i Win 7) så kan man även söka på inställningar. Som ett exempel, man kan söka på "lösenord", och då får man fram alla som helst inställningar som har med "lösenord" i alla dess former som direkt länkar fram till sidan i fråga.

En annan bra grej (som många säger att dom hatar) är Metro med dess "App Store". Finns mycket smått och gott där, funkar ju som App Store i en iphone eller Play Butik för Android. Det som är bra och grundläggande med detta är ju att utvecklare lätt kan distribuera sina program/appar till användare. En App som jag gillar starkt är ju Netflix, stora skillnaden med denna mot att streama direkt via webbläsaren är ju att du får tillgång till 5.1 Dolby Surround och SuperHD (något som inte erbjuds via webbläsaren).

Den enda fördel Win 7 har mot Win 8.1 (enl mig) är om man har väldigt specifika program som inte funkar med Win 8.1 eller om man verkligen, verkligen inte vill lära sig den "nya start menyn".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Det går fortfarande att få tag på 7:an om man vill det.

Microsoft Windows 7 Professional Sve (64-bit OEM) @Prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485472

Hade du läst inlägget så syftade det bara på retail-licensen du får installera som slutkund, det får du inte med OEM-licensen där W7HP fortsätter säljas till 31 oktober. Dessa är däremot bara till för att installeras av tillverkaren/leverantören. Pro går att köpa ett tag till efter det. Du får däremot inte använda de för att själv installera på hemmabyggen, eller använda de till maskiner som redan har ett operativsystem. Avtalet för OEM gäller mot tillverkaren och en slutanvändare har ingen rätt att köra det själv.

Permalänk
Medlem

Jag kör 8.1 på alla datorer hemma och det har gjort att jag jobbar annorlunda även på datorn på jobbet, (win7) använder nästan aldrig startmenyn där längre. fäster alla program jag använder på aktivitetsfältet (och mappar och dokument m.m.) Så skillnaden blir till slut att Win 8.1 är snabbare och fungerar bättre. Skulle gärna ha 8.1 även på jobbet!!

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem

10721a;14675438]En App som jag gillar starkt är ju Netflix, stora skillnaden med denna mot att streama direkt via webbläsaren är ju att du får tillgång till 5.1 Dolby Surround och SuperHD (något som inte erbjuds via webbläsaren).[/QUOTE]

Detta hade jag helt missat och sitter och irriterar mig på att Netflix webbklient inte har surroundljud. Skall genast testas när jag kommer hem! TACK!

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Hade du läst inlägget så syftade det bara på retail-licensen du får installera som slutkund, det får du inte med OEM-licensen där W7HP fortsätter säljas till 31 oktober. Dessa är däremot bara till för att installeras av tillverkaren/leverantören. Pro går att köpa ett tag till efter det. Du får däremot inte använda de för att själv installera på hemmabyggen, eller använda de till maskiner som redan har ett operativsystem. Avtalet för OEM gäller mot tillverkaren och en slutanvändare har ingen rätt att köra det själv.

Det där verkar felaktigt.
Om du bygger datorn själv så är du väl också byggaren av datorn och får därmed installera OEM licens
OEM brukade vad jag vet säljas till kund om du köpte hårdvara samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Det där verkar felaktigt.
Om du bygger datorn själv så är du väl också byggaren av datorn och får därmed installera OEM licens
OEM brukade vad jag vet säljas till kund om du köpte hårdvara samtidigt.

Nej det är inte fel. Du får helt enkelt inte bygga burken själv. Företag som vill få specialbyggda burkar måste av samma anledning lägga ut den verksamheten, det är bara för maskiner som levereras förinstallerade. De får inte heller installera/licensiera OEM själva. Alternativet är att köpa fullicens, som inte längre finns för Windows 7. OEM har inga krav på att säljas med hårdvara utom i Japan. Du kan använda det, men du har inte licensierat det.

http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/Pages/w...
EULA hittar du på – http://www.microsoft.com/en-us/legal/intellectualproperty/Use...

Personal Use som kom med Windows 8 kan du se togs bort i och med 8.1. Det var ytterligare avtal som du kunde läsa på http://personaluselicense.windows.com

Permalänk
Rekordmedlem

Win 7 så fort det gäller icke touch, 8.1u1 är fortfarande inte bra nog på desktop, få fördelar under skalet och gigantiska nackdelar med skalet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tyckte att det var länge sedan vi hade en sådan här tråd med en omröstning, kan vara kul att se hur resultatet förändras över tid.

Nog enklare att bara kolla här. Klicka på "OS Version"-raden för mer detaljer den senaste månaden.

http://store.steampowered.com/hwsurvey/

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Jag har precis skaffat mig en dator med win 8.1. Har tidigare bara använt windows xp och windows 7. Var väldigt förvirrande i början men jag gillar det mer och mer för varje dag!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Jag tyckte att det var länge sedan vi hade en sådan här tråd med en omröstning, kan vara kul att se hur resultatet förändras över tid.

Det som förvånar mig mest är hur en liten minoritets-skara med människor kan klamra sig fast så hårt vid ett trasigt och total-floppat OS. Jag förstår inte anledningen. Bara släpp skräpet så att MS jobbar snabbare på att släppa något som fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Det som förvånar mig mest är hur en liten minoritets-skara med människor kan klamra sig fast så hårt vid ett trasigt och total-floppat OS. Jag förstår inte anledningen. Bara släpp skräpet så att MS jobbar snabbare på att släppa något som fungerar.

Vad är trasigt med windows 8 förrutom att det inte finns en start meny?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blupparen:

Vad är trasigt med windows 8 förrutom att det inte finns en start meny?

Finns dussintals kritiska buggar i funktioner som är avgörande för professionella IT-användare. Buggar som Microsoft totalt ignorerar. Stora problem med iSCSI-prestanda och stabilitet, ännu större problem med Virtual SAN i Hyper-V. Problem med multipla skärmar, osv osv. Om du vill ha fler exempel så har jag skrivit en hel del om detta tidigare i andra windows 8 trådar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Finns dussintals kritiska buggar i funktioner som är avgörande för professionella IT-användare. Buggar som Microsoft totalt ignorerar. Stora problem med iSCSI-prestanda och stabilitet, ännu större problem med Virtual SAN i Hyper-V. Problem med multipla skärmar, osv osv. Om du vill ha fler exempel så har jag skrivit en hel del om detta tidigare i andra windows 8 trådar.

Ja och du är den enda på nätet som skriver om detta Du kan inte heller länka till foruminlägg/kbartiklar/whatever som beskriver era "problem". Men prata går bra.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Ja och du är den enda på nätet som skriver om detta Du kan inte heller länka till foruminlägg/kbartiklar/whatever som beskriver era "problem". Men prata går bra.

"Den enda" Pffth, vi säger så Du vet väl förmodligen inte ens vad jag pratar om.

Permalänk
Medlem

Jag säger också 8.1.

Sen vet jag inte om man ska ta vad företag tycker om ett OS som en anledning att låta blir det på sin dator hemma.
Helt andra krav och förutsättningar, trams enligt mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

"Den enda" Pffth, vi säger så Du vet väl förmodligen inte ens vad jag pratar om.

Nej det är klart att jag inte ens vet vad du pratar om när du inte kan visa upp något

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Nej det är klart att jag inte ens vet vad du pratar om när du inte kan visa upp något

Nu spelar du dum. Jag har förklarat i mycket noga detalj för dig exakt alla de buggar som vi rapporterat in. Du försöker bara göra dig lustig, som vanligt.

Permalänk
Entusiast

Jag förstår ärligt talat inte hatet mot Windows 8 och då speciellt på Sweclockers.
Classicshell gör ju verkligen Windows 8 till Windows 7 till 99% bara med massor av förändringar under huven om man kör på laptop/stationär och på surfplattor så är Windows 8 fantastiskt.

Jag har nyligen köpt mig en Dell Venue 11 Pro-platta med 2GB RAM, en förhållandevis långsam processor jämfört med stationära processorer (Intel Atom Z3770), eMMC-minne som lagring och ett fullfjädrat Windows 8.1 operativsystem.
Denna platta kallstartar på 7 sekunder (!) till inloggningsskärmen och bortser man tiden det tar för mig att skriva in mitt lösenord så kan jag på cirka 10 sekunder till exempel öppna Sweclockers i en webbläsare då anslutningstiden också är väldigt låg i Windows 8.
Hade denna platta kört Windows 7 hade jag glatt fått vänta cirka 20-30 sekunder på att komma till inloggningskärmen och sedan minst 10 sekunder till för att komma in i operativsystemet för att sedan vänta åtminstone 5 sekunder på att den skall ansluta till internet.
Därför är jag glad att Windows 8 finns och då har jag inte ens nämnt hur allmänt rapp plattan är i operativsystemet jämfört med vad en dator/laptop skulle vara med liknande specifikationer i Windows 7.

Visst, Windows 8 kanske har funktionshål när det kommer till professionell användning, vad vet jag.
Men för vanliga användare och "gamers" så ser jag ingen anledning till att inte köpa ett generellt snabbare operativsystem till ett nybygge som man enkelt kan få till att bli som Windows 7.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

För företag beror det givetvis på alla särskilda applikationer de kör. Vissa programvaror kräver ju verifiering så det tar några år innan man kan köra nyaste OS-versionerna om ens någonsin.

För privatpersoner i allmänhet och gamers i synnerhet finns det ingen anledning att inte skaffa 8.1 vid nyinstallation. Flera fördelar med fixar i nyare version, utseendet går att fixa lite som man vill med olika program, så är det bara att köra på sen.

Skrivet av Kevlarheart:

Har alla spel problem fixats än??? Skulle vilja uppgradera till 8,1 men drar mig pga spel problem.

Jag har inga peroblem med alla spel jag kör iaf, de flesta går aningen bättre på 8.1 än de gjorde på 7an. WoW och de andra Blizzard-spelen, Mass Effect-serien, Bioshock Infinite m.m. alla funkar fint.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag förstår ärligt talat inte hatet mot Windows 8 och då speciellt på Sweclockers.
Classicshell gör ju verkligen Windows 8 till Windows 7 till 99% bara med massor av förändringen under huven om man kör på laptop/stationär och på surfplattor så är Windows 8 fantastiskt.[...]

Nu har det som du säger och som jag kommer att säga förvisso sagts bra många gånger, i olika varianter, på nätet, men vi har nu så bra kapacitet att vi kan fylla det med några tecken till.

Varför ska en användare av ett operativsystem behöva investera i, eller i fallet för fri programvara, behöva installera, tredjepartsprogramvara för att få ett någorlunda fungerande, användarvänligt, operativsystem?

Det är ett massivt underkännande av den underliggande produkten, operativsystemet, eller delar därav. Så pass, att de som använder sådan programvara endast kan rekommendera operativsystemet med programvaran, inte utan, eftersom deras dagliga användning sker med sådana stödprogram. Ja, som jag sagt tidigare, jag håller med om att det finns flera bra förbättringar under "skalet". Sedan kan det finnas andra invändningar som inte blir lösta av ett program som modifierar skalet.

Nu har jag inte prövat nämnda programvara, och vet därför inte exakt vilka förändringar som görs, och hur dessa fungerar, men har förstått att det rör sig om fler saker än startmenyn och genvägar på denna, som t.ex. Utforskaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Osprey:

Varför ska en användare av ett operativsystem behöva investera i, eller i fallet för fri programvara, behöva installera....

You... don't have to.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Jag förstår ärligt talat inte hatet mot Windows 8 och då speciellt på Sweclockers.
Classicshell gör ju verkligen Windows 8 till Windows 7 till 99% bara med massor av förändringar under huven om man kör på laptop/stationär och på surfplattor så är Windows 8 fantastiskt.

Jag har nyligen köpt mig en Dell Venue 11 Pro-platta med 2GB RAM, en förhållandevis långsam processor jämfört med stationära processorer (Intel Atom Z3770), eMMC-minne som lagring och ett fullfjädrat Windows 8.1 operativsystem.
Denna platta kallstartar på 7 sekunder (!) till inloggningsskärmen och bortser man tiden det tar för mig att skriva in mitt lösenord så kan jag på cirka 10 sekunder till exempel öppna Sweclockers i en webbläsare då anslutningstiden också är väldigt låg i Windows 8.
Hade denna platta kört Windows 7 hade jag glatt fått vänta cirka 20-30 sekunder på att komma till inloggningskärmen och sedan minst 10 sekunder till för att komma in i operativsystemet för att sedan vänta åtminstone 5 sekunder på att den skall ansluta till internet.
Därför är jag glad att Windows 8 finns och då har jag inte ens nämnt hur allmänt rapp plattan är i operativsystemet jämfört med vad en dator/laptop skulle vara med liknande specifikationer i Windows 7.

Visst, Windows 8 kanske har funktionshål när det kommer till professionell användning, vad vet jag.
Men för vanliga användare och "gamers" så ser jag ingen anledning till att inte köpa ett generellt snabbare operativsystem till ett nybygge som man enkelt kan få till att bli som Windows 7.

För en casual hemma-användare som spelar lite CS eller WoW ibland så är kanske Windows 8 till "99% samma som Windows 7" rent utseendemässigt. Men i den professionella IT-världen där IT är den centrala verksamheten, där är Windows 8 i de flesta fall ett så stort steg ifrån WIndows 7 att det inte ens går att använda alls. Det finns många gigantiska IT-företag som utvärderat WIndows 8 och beslutat att det inte går att använda i deras företag. Majoriteten av den lilla marknadsandel som Windows 8 har är hemanvändare, en försvinnande liten andel är småföretag där den centrala verksamheten inte handlar om IT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Nu spelar du dum. Jag har förklarat i mycket noga detalj för dig exakt alla de buggar som vi rapporterat in. Du försöker bara göra dig lustig, som vanligt.

Det är en sak att du förklarar något. En annan sak att visa på att det faktiskt är så som du säger. Det har du aldrig gjort. Söker man på Google efter problemen du beskriver hittar man ingenting. @Oneone säger samma sak och han är mer insatt än jag. Därför fortsätter dina påståenden vara BS.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Var motståndare till W8 när det kom men efter att ha bytt från W7 till W8.1 och lagt några minuter på att modda det så ser jag inte längre någon anledning att köra W7 över W8.1. Mitt W8.1 ser nu ut som W7 fast med alla förbättrningar 8.1 introducerade som nya task manager som jag älskar.

Skrivet av mrqaffe:

Win 7 så fort det gäller icke touch, 8.1u1 är fortfarande inte bra nog på desktop, få fördelar under skalet och gigantiska nackdelar med skalet.

Har du 5 minuter att lägga så kan du få W8.1 att se ut som W7 och då har du även fördelarna under skalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Finns dussintals kritiska buggar i funktioner som är avgörande för professionella IT-användare. Buggar som Microsoft totalt ignorerar. Stora problem med iSCSI-prestanda och stabilitet, ännu större problem med Virtual SAN i Hyper-V. Problem med multipla skärmar, osv osv. Om du vill ha fler exempel så har jag skrivit en hel del om detta tidigare i andra windows 8 trådar.

Har sett dig skrivit om dessa förut, då jag och nästan alla kollegor sitter på Hyper-V i Windows 8.1 inte sött på några buggar alls ( nästan ) den vanligaste brukar vara att när man skapar en virtuell switch så pajjar den det fysiska nätet , men då kan man disabla eller avinstallera det virtuella kortet i device manager så funkar det.

SAN Funktionaliteten är inget jag kan yttra mig om på client-hyperV då jag inte använder det på min laptop, men överlag fungerar det riktigt bra, speciellt Gen2 maskiner. bra prestanda och stabila.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av cjal:

Har du 5 minuter att lägga så kan du få W8.1 att se ut som W7 och då har du även fördelarna under skalet.

Men det faller totalt på att det saknar stöd från MS så man kan alltså inte lite på att det fungerar och det krävs även flera ändringar för att komma i närheten och ändå blir det inte riktigt bra nog, nästa uppdatering eller win 9 kanske gör det dugligt igen men 8.1u1 är inte framme än men det har ju gått åt rätt håll och man närmar sig ju den första betan där vi hade en fungerande startmeny men det är tråkigt att det verkar som det kommer att ta 3-4 år för att få slippa "fullskärmar" när MS hela tiden har vetat att det är det största felet på 8a versionerna.

8orna känns så oerhört ofärdiga och kantiga att använda, men de som bara ska starta ett spel och inte behöver använda gränssnittet för annat är ju inte på skrivbordet så mycket så jag kan ju förstå att de som bara spelar skiter i interfacet eftersom de ändå mest ser ett spelinterface och inte hamnar i ett os interface som är tungjobbat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Windows ME

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Men det faller totalt på att det saknar stöd från MS så man kan alltså inte lite på att det fungerar och det krävs även flera ändringar för att komma i närheten och ändå blir det inte riktigt bra nog, nästa uppdatering eller win 9 kanske gör det dugligt igen men 8.1u1 är inte framme än men det har ju gått åt rätt håll och man närmar sig ju den första betan där vi hade en fungerande startmeny men det är tråkigt att det verkar som det kommer att ta 3-4 år för att få slippa "fullskärmar" när MS hela tiden har vetat att det är det största felet på 8a versionerna.

8orna känns så oerhört ofärdiga och kantiga att använda, men de som bara ska starta ett spel och inte behöver använda gränssnittet för annat är ju inte på skrivbordet så mycket så jag kan ju förstå att de som bara spelar skiter i interfacet eftersom de ändå mest ser ett spelinterface och inte hamnar i ett os interface som är tungjobbat.

Du har fel, den första publika betan av Windows 8 (kallades Windows 8 developer preview) hade ingen startmeny. Så här såg den ut:

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Det är en sak att du förklarar något. En annan sak att visa på att det faktiskt är så som du säger. Det har du aldrig gjort. Söker man på Google efter problemen du beskriver hittar man ingenting. @Oneone säger samma sak och han är mer insatt än jag. Därför fortsätter dina påståenden vara BS.

Men vad vill du jag skall visa? Vi har tickets hos Microsoft, men DU är knappast behörig att titta på dem, så jag kan inte gärna släppa in dig på vårt Enterprise-konto hos Microsoft. Det enda som är BS här är ditt WIndows 8 -trolleri som många av oss är trötta på nu. Ledsen att du tar det så personligt att ditt lilla Windows 8 barn är kasst.