Sämre 3dmark efter klock?

Permalänk
Medlem

Sämre 3dmark efter klock?

Tja! jag har ett problem med mitt referens gtx 680, när jag överklockar det så går det sämre varenda gång, tempen är ok och ligger runt 70C, jag klockar med msi afterburner, svar efterfrågas

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Om du ligger på gränsen för vad minnet klarar så kan det bli att man ser en försämring även om frekvensen är högre.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Om du ligger på gränsen för vad minnet klarar så kan det bli att man ser en försämring även om frekvensen är högre.

Hmmm har memory clock på standard så jag tror inte de är det

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Gtx 600-serien throttlar vid 70 grader så håll dig under 70c så ska det nog gå bra ska du se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

70C?!?!?!? Går det att ändra på något sätt, jag trodde det var 97C

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Gtx 600-serien throttlar vid 70 grader så håll dig under 70c så ska det nog gå bra ska du se.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja inte riktigt trottling PGA av för varmt som tex en CPU kan göra, 70c i sig är helt OK, utan troligaste för TS är att inbyggda power limit går i taket, varav kortet går ner till protection mode, men sant man kan kalla det för trottling också.

Men som sagt detta är ganska typiskt för dom mer potenta korten i 600 serien.

Inte så bra på 600serien så vet ej om power limit kan höjas eller inte på dessa.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

98 °C är maxtempen på ett GTX680 så 70 °C är ingenting för det kortet http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-680/...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nja inte riktigt trottling PGA av för varmt som tex en CPU kan göra, 70c i sig är helt OK, utan troligaste för TS är att inbyggda power limit går i taket, varav kortet går ner till protection mode, men sant man kan kalla det för trottling också.

Men som sagt detta är ganska typiskt för dom mer potenta korten i 600 serien.

Inte så bra på 600serien så vet ej om power limit kan höjas eller inte på dessa.

Kör power limit på 132%

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Hjälp någon!

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Jag har märkt nu att 3dmark har vsync på av någon anledning, hur stänger jag av det?

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Är inte helt bekant med MSI AB, men i EVGA Prescion X kan man ha separat övervakare så man kan se om, när och varför kortet klockar ned sig. Inte så att du har satt temptarget på 80 i AB?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Jag har märkt nu att 3dmark har vsync på av någon anledning, hur stänger jag av det?

Nvidias kontrollpanel under 3D-applikationsinställningar

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

GPU boost 1.0 första throttle point är vid 70c, läs själv:
http://www.overclock.net/t/1265110/the-gtx-670-overclocking-master-guide

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Jag har flashat bios nu och ökat power limit till 150% så det är inte det, hur ökar man temp target???

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! NU GÅR DEN SÄMRE ÄN PAPPAS 580! CPUN GÅR SÄMRE OCHSÅ SOM OM PSUN HÅLLER PÅ ATT GE UPP MEN JAG HAR ETT OCZ 750WATT DET BORDE RÄCKA

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8