Panasonic 47" TX-L47ET60Y flimmrar vid snabba filmsekvenser?

Permalänk
Medlem

Panasonic 47" TX-L47ET60Y flimmrar vid snabba filmsekvenser?

Hej!
Som ni säkert märkt är jag ny på tråden och undrade om någon av er vet vad det kan vara för fel.
Jag köpte denna nya TV i lördags (ny) och har nu börjat testa funktionerna på den med mera. När
skulle jag titta på en film med den så märker jag att bilden flimrar hela tiden så fort det rör sig snabbt i filmen, till exempel när kameran vänder sig från en person snabbt till en annan. Detta är oavsett om jag tittar på en kanal eller på youtube. Är det någon som vet vad orsaken kan vara? Uppdateringsfrekvensen är på 100 hz. Vet inte något om Tv apparater så mycket.

Permalänk

Du behöver stänga av olika bildförbättringstekniker. Skriv med fördel ner på ett papper vad du sätter på/ändrar till, så att du metodiskt kan pröva dig fram.
Det enklaste är att stänga av "allt" och sen aktivera en sak åt gången.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Var riktigt nära på att köpa denna tv idag. Skulle uppskatta om du kunde uppdatera tråden huruvida du löser problemet. Får man fråga vad du betalade för tvn?

Permalänk
Bildexpert 📺

Låter som bildinterpoleringen vilket typiskt skapar fladdrande konturer och "aura"-fenomen runt personer som rör sig. Hos Panasonic heter funktionen (något missvisande) "intelligent frame creation" och när du kör 1080p/24 från en *korrekt inställd* Blu-ray-spelare döper funktionen om sig till "24p smooth film" och har samma effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Låter som bildinterpoleringen vilket typiskt skapar fladdrande konturer och "aura"-fenomen runt personer som rör sig. Hos Panasonic heter funktionen (något missvisande) "intelligent frame creation" och när du kör 1080p/24 från en *korrekt inställd* Blu-ray-spelare döper funktionen om sig till "24p smooth film" och har samma effekt.

Precis, det där "auragrejen". Har nu satt den på minimum nu (finns helt avstängd, medium, maximun också). Den var förut på maximum. Det funkade verkligen. Tackar :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av skotten1991:

Var riktigt nära på att köpa denna tv idag. Skulle uppskatta om du kunde uppdatera tråden huruvida du löser problemet. Får man fråga vad du betalade för tvn?

Jaha. Självklart. Jag betalade 6990kr för TV:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14679772']Du behöver stänga av olika bildförbättringstekniker. Skriv med fördel ner på ett papper vad du sätter på/ändrar till, så att du metodiskt kan pröva dig fram.
Det enklaste är att stänga av "allt" och sen aktivera en sak åt gången.

Hjälpte verkligen, tackar :).

Permalänk
Medlem

Jag har nu intelligent frame creation på minimum, brusreduceringen är på minimum och reducering av mpeg-brus på minimum och det blev jättebra. Är jättenöjd över min nya tv, jättebra bild och design. Jag har ett annat problem också men tar upp det i en annan tråd. Tack för hjälpen.