Köpråd dator liknande Asus zenbook u500vz

Permalänk
Medlem

Köpråd dator liknande Asus zenbook u500vz

Hej,
Är på jakt efter en ny dator men hittar inget som passar mina krav.
Kompisen har en Asus zenbook u500 15,6" FullHd http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1581552

Är på jakt efter något liknande men hittar bara de nya U32 datorerna som endast finns i 13,3" ? Kommer den i 15" variant? Kunde inte hitta något på Google..

Mina krav är tunn, lätt och aluminium ingen plast. dedikerat grafikkort ala GF 650,750,850. Stort batteri, bakgrunsbelysta knappar 15" full hd skärm.
Gärna dubbla ssd då jag antar att man inte kan stoppa in något eget när de är så tunna?
Tack på förhand!

Mvh Daniel

Permalänk
Inaktiv

tyvärr dröjer de lite innan vi kommer med en motsvarande U500 igen, dem närmaste är:
K551LN (inge bakgrundsbelyst tangentbord, Hybrid disk istället för SSD, max nVidia GT840M)
N550JK (motsvarande U500 i spec men bara en HDD plats där man fördelaktigen har en SSD, chassit är tjockare)

Permalänk
Medlem

Jag ser att du har båda n550jk och u500vz. HUr är kvalitetsskillnaden i chassiet? Är chassiet i aluminium på 550jk?
Hur väl står sig ett gt650 mot ett gt840? U500an har ju ett par år på nacken nu.
Mvh Daniel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dopeUS:

Jag ser att du har båda n550jk och u500vz. HUr är kvalitetsskillnaden i chassiet? Är chassiet i aluminium på 550jk?
Hur väl står sig ett gt650 mot ett gt840? U500an har ju ett par år på nacken nu.
Mvh Daniel

U500VZ är framför allt tunnare men båda modellerna känns premium. Eftersom U500 är tunnare behöver samtidigt fläkta på mycket mer när man spelar spel.
N550 är i aluminium. N550JK hanterar värme mycket bättre plus att GTX850 är betydligt snabbare.

GT840 som sitter i K551 är i princip lika snabbt som det GT650 som sitter i U500. Men K551 saknar lite av dem premium sakerna som U500/N550 har t ex Subwoofer och backlight keyboard.

Permalänk
Medlem

Tack!
Det blev en u500vz. Otroligt nöjd so far. Tack för infon!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dopeUS:

Tack!
Det blev en u500vz. Otroligt nöjd so far. Tack för infon!

va kul, ja jag använder en sån själv.
Om du tycker den fläktar onödigt mycket finns det ett tredjeparts program som heter Notebook fan control pro som funkar kanon till U500VZ
http://forums.mydigitallife.info/threads/42428-NoteBook-FanCo...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

va kul, ja jag använder en sån själv.
Om du tycker den fläktar onödigt mycket finns det ett tredjeparts program som heter Notebook fan control pro som funkar kanon till U500VZ
http://forums.mydigitallife.info/threads/42428-NoteBook-FanCo...)

Det här hjälpte min u500vz (utan biosuppdatering som jag inte lyckades med). Ett tips som jag hittade på ett annat forum; modellen som man ska välja under selected config är "Asus Zenbook UX51VZA", det verkar vara samma modell. U500VZ finns inte som valbar modell.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ailert:

Det här hjälpte min u500vz (utan biosuppdatering som jag inte lyckades med). Ett tips som jag hittade på ett annat forum; modellen som man ska välja under selected config är "Asus Zenbook UX51VZA", det verkar vara samma modell. U500VZ finns inte som valbar modell.

ja, modellen har gjorts i två olika moderkorts versioner, VZ och VZA