Grafikkort över 90% i usage när datorn inte används. Hjälp!

Permalänk

Grafikkort över 90% i usage när datorn inte används. Hjälp!

Hejsan!
Nu är det så att mitt grafikkort är i 99% usage och temp blir över 80 grader (såvida jag inte speedar upp fläktarna på den) när datorn är inaktiv. När jag försöker spela så går det inte, enorm FPS-drop och lagg. Detta kan orsakas av nåt virus, inte säker. Lät min kompis låna datorn ett tag så han kan nog ha laddat ner någonting. Men, tips på vad jag ska göra? Vore helt underbart.
Tack på förhand! mvh Sebbe

Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |

Permalänk
99:e percentilen

Det låter som en scrypt miner. Öppna Task Manager och kolla under fliken Processes om du kan se något misstänkt där. Det är dock inte säkert, då ett virus sannolikt heter något helt annat som inte ser misstänkt ut.

Virusscanning är ett alternativ. Ominstallation av Windows är nog det säkraste kortet. Men det är nog bara jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående kommentar, låter som någon form av "silent miner".
Prova kör scan MalwareBytes.

Permalänk
Skrivet av Alling:

Det låter som en scrypt miner. Öppna Task Manager och kolla under fliken Processes om du kan se något misstänkt där. Det är dock inte säkert, då ett virus sannolikt heter något helt annat som inte ser misstänkt ut.

Virusscanning är ett alternativ. Ominstallation av Windows är nog det säkraste kortet. Men det är nog bara jag.

Skrivet av Callema:

Jag håller med föregående kommentar, låter som någon form av "silent miner".
Prova kör scan MalwareBytes.

Tack så mycket. Ska genast pröva scanna igenom datorn.

Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |