Permalänk
Medlem

The Hörna!

Har länge tänkt lägga upp ett galleri på min lilla hörna men aldrig riktigt kommit till skott, idag efter den årliga städningen fick jag dock tummen ur och knäppte några kort.

Galleriet kommer uppdateras efterhand när nya roliga saker införskaffas då jag inte är riktigt nöjd än, närmast på tur är en ny stol samt ett par riktiga högtalare, (skulle gärna byta ut mina grafikkort också mot något som inte låter som ett jetflygplan samt förvandlar rummet till en bastu).

Så, över till själva datorn, som innehåller följande:
i5 3570K @ 4.4 Ghz
Asrock pro4 z77
Corsair Vengeance 8 GB
BeQuiet! Pure Power 630W (Modulärt)
Sapphire Radeon HD 7870
XFX Radeon HD 7870
A-Data Premier Pro 128 GB SSD
WD Blue 1TB
Allt detta sitter då monterat i ett Fractal Design Arc.
Höll nästan på att glömma det viktigaste av allt, en Optiarc DVD-brännare, skulle inte klara mig utan den
Grafikkorten körs då i CrossFire för att få tillräckligt med umpf för Eyefinity, räcker ganska bra, kör t ex BF4 på medium med 50-60 FPS.

Kringutrustning:
3x Dell Ultrasharp U2312HM, som körs i Eyefinity
Qpad MK-85
Steelseries Ikari Optical
Corsair Vengence 2100
Logitech Driving Force GT

Bilderna är tagna med en Nikon D5000, jag är dock en väldigt ovan fotograf så kom gärna med kritik kring bilderna.
Undar ni något eller vill ha fler bilder på något är det bara att skriva i kommentarerna!
Tack för titten

The Hörna!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Fint! Vet inte om man borde lägga datorn på sängen med tanke på ESD och allt vad som det är! 4/5

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coffeesauce:

Fint! Vet inte om man borde lägga datorn på sängen med tanke på ESD och allt vad som det är! 4/5

Tack så mycket!
Angående ESD så tänkte jag faktiskt inte på det, var kanske inte det smartaste, det blev en liten improvisation att ta bilderna på sängen. Jag hade tagit bilder ute på datorn som jag var väldigt nöjd med som jag lyckades radera... Och när jag upptäckte att de var borta regnade det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av _Skalman:

Tack så mycket!
Angående ESD så tänkte jag faktiskt inte på det, var kanske inte det smartaste, det blev en liten improvisation att ta bilderna på sängen. Jag hade tagit bilder ute på datorn som jag var väldigt nöjd med som jag lyckades radera... Och när jag upptäckte att de var borta regnade det...

Skickades från m.sweclockers.com

Gör inget så länge inga komponenter rörde sängen. Det gör mig riktigt arg när folk här på marknaden/blocket tar kort på sakerna de säljer, i sängen. Grafikkort ska vara i antistatiska påsar, inte i sängen.. Förutom Titan Z då.

Tyckte det var riktigt snyggt i övrigt! Kabeldragningen i burken kanske inte var 100% pga fläktkablarna. Var egentligen det enda minuset jag hittade. 4/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Gör inget så länge inga komponenter rörde sängen. Det gör mig riktigt arg när folk här på marknaden/blocket tar kort på sakerna de säljer i sängen. Grafikkort ska vara i antistatiska påsar, inte i sängen.. Förutom Titan Z då.

Tyckte det var riktigt snyggt i övrigt! Kabeldragningen i burken kanske inte var 100% pga fläktkablarna. Var egentligen det enda minuset jag hittade. 4/5

Tackar tackar!

Jo, måste verkligen göra nått åt de där fläktkablarna, kruxet är att de är för korta för att kunna göra det bättre, så antingen måste jag förlänga de eller så köper jag en fläktkontroller man sätter i en 5,25" plats och gör om hela kabeldragningen från fläktarna, lutar nog mer mot det senare

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Riktigt fint!
Men som vanligt är det alltid en fråga, hur gör du för att få olika bilder på skärmarna? ^^

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewandNeedhelp:

Riktigt fint!
Men som vanligt är det alltid en fråga, hur gör du för att få olika bilder på skärmarna? ^^

Tack!
I Windows 8 är det i en inbyggd feature att man kan ha olika bilder, kör du ett äldre OS är Ultramon ett bra program som gör samma sak.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Den där kabeldragningen skulle jag behöva kopiera. Har sjukt många kablar i min härva! Hur fäste du kroken i bordet, med borr eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Den där kabeldragningen skulle jag behöva kopiera. Har sjukt många kablar i min härva! Hur fäste du kroken i bordet, med borr eller?

Krokarna är dragna med skruv rätt in i bordsskivan, 2 skruv per krok. Sitter riktigt bra.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tips. Köp solfilm och sätt på fönstret.

Permalänk

Snyggt rum och fin hörna, finns ingenting att klaga på egentligen.
Fixa kablarna i chassit och kabeldragningen under skrivbordet så är det bra!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.