Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

BenQ 24'' XL2411Z vs ASUS 24" VG248QE

Tjenare på er. En snabb fråga bara. Vilken skärm utav dom här två tycker ni man borde köpa och varför.
Ska nämligen köpa en ny imorgon
BenQ
ASUS

Det ända jag gör är att spela csgo samt sitter på webbläsaren bara. så inget specifikt jag gör som avgör valet av skräm liksom om man säger så

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag äger asusen, köpte den för 2290 kr för snart 1 år sen. Den fungerar bra för mig, många som skrivit att de fått ett dåligt exemplar när min polare letade efter en likadan.

Så han köpte Benqn och den fungerar kanon för honom.

SAmt att Asusen, har väldigt ofta rea för 2290 kr, senaste var förra helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Jag äger asusen, köpte den för 2290 kr för snart 1 år sen. Den fungerar bra för mig, många som skrivit att de fått ett dåligt exemplar när min polare letade efter en likadan.

Så han köpte Benqn och den fungerar kanon för honom.

SAmt att Asusen, har väldigt ofta rea för 2290 kr, senaste var förra helgen.

Okej. Den skärmen jag också har varit inne på är asusen. samt nu när jag googlade lite så läste jag att det faktiskt var lite problem med benq skärmen. Men det är väl dual-link dvi eller vad det heter för att kunna få 144Hz? och följer den kabeln med liksom eller får man köpa den vid sidan av skärmen?

Permalänk
Medlem

Kabeln medföljer vid båda fallen. Var i samma sits själv för ett tag sedan, valde BenQ. Den är helt "ok", var lite strul i början med att få rätt på färgerna. Men troligen är det den sista BenQ-skärmen jag köper, köpte mest för att testa.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Kabeln medföljer vid båda fallen. Var i samma sits själv för ett tag sedan, valde BenQ. Den är helt "ok", var lite strul i början med att få rätt på färgerna. Men troligen är det den sista BenQ-skärmen jag köper, köpte mest för att testa.

Okej. Tack för svar. Om jag inte hör något väldigt negativt om asus så blir det en sån. Har fått för mig att benq har ganska starka färger eller vad man ska säga och kommer köra dual screen nu med den skärmen jag sitter på just nu och det är en gammal samsung skärm jag köpte för 3-4 år sedan så vill inte heller att färgerna ska skifta för mycket mellan skärmarna så som sagt. Lutar åt asusen just nu