Varför mediaspelare istället för en liten dator vid tvn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Rätta mig om jag har fel, men skillnaden mellan dessa 2 lösningar (ena en PC med mjukvara, andra en special enhet med mjukvara) är att PC är enklare att uppgradera, enklare att få att fungera med alla typer av filmer och har nog med kraft att göra rubbet, 2x om.
Fördelen med den lilla lådan, är inköpspriset. Men om något går snett, eller inte vill fungera, eller sega menyer mm, så i bästa fall får du spendera timmar med att försöka tweka och pilla för att få det att fungera nåttsånär.

Själv har jag tittat på en hel del av dessa media lådor, och det är alltid något som inte fungerar...
Är verkligen filmkvällen inte värd så pass att du kan offra en gammal vettig PC till detta?

Den disken är hemsk, och jag hoppas Kingstons rykte går i graven för alltid för det möget de lurar på folk. MEN även den startar en mediaspelare hyfsat snabbt. Men jag litar mer på en 200kr 32GB Ebay "kinakopia" SSD än den.

Det blev den disken ändå för mig
Blev att jag beställde allt det som jag skrev. Det är klart att det finns bättre diskar. Men jag tror att den är helt ok för den prisklassen.