MSI GTX 780 Gaming OC Edition 3GB, överklockningar?

Permalänk

MSI GTX 780 Gaming OC Edition 3GB, överklockningar?

Hallå, har införskaffat mig ett MSI GTX 780 Gaming OC Edition 3GB, och tänkte överklocka det lite mer än vad som är fabriköverklockat. Så undrar om någon kan dela med sig vad ni ligger på för inställningar i MSI Afterburner? Något stabilt

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K 3.70Ghz
Moderkort: Gigabyte B360 HD3 1151
GPU: Asus RTX 2070 Super 8GB
RAM: 32GB Corsair Dual Channel 2666Mhz DDR4
Nätagg: Cooler Master G750M 750W

Permalänk
Medlem

olika för alla.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Skrivet av V1pArzZ:

olika för alla.

Just därför jag skulle vilja ha ett exempel på vad som är lagom.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K 3.70Ghz
Moderkort: Gigabyte B360 HD3 1151
GPU: Asus RTX 2070 Super 8GB
RAM: 32GB Corsair Dual Channel 2666Mhz DDR4
Nätagg: Cooler Master G750M 750W

Permalänk
Medlem

Klocka Klocka Klocka, det går typ aldrig sönder, 100mhz core brukar alla kort typ klara, men det är ju fabriksocat så kanske du måste öka volten

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_780_TF_Gaming/29.html

Här ges en fingervisning om vad som kan vara rimligt med standardfläktarna. Ta små babysteg och kontrollera stabilitet och temperatur successivt. Inre och yttre förutsättningar gör att resultatet varierar. Om du inte känner ett visst behov av att klocka så gör det inte. Kortets livslängd kan förkortas och/eller du kan få oönskat spoltjut. Enligt artikeln kan man tjäna 14%.

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk
Skrivet av isacken:

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_780_TF_Gaming/29.html

Här ges en fingervisning om vad som kan vara rimligt med standardfläktarna. Ta små babysteg och kontrollera stabilitet och temperatur successivt. Inre och yttre förutsättningar gör att resultatet varierar. Om du inte känner ett visst behov av att klocka så gör det inte. Kortets livslängd kan förkortas och/eller du kan få oönskat spoltjut. Enligt artikeln kan man tjäna 14%.

Tack!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K 3.70Ghz
Moderkort: Gigabyte B360 HD3 1151
GPU: Asus RTX 2070 Super 8GB
RAM: 32GB Corsair Dual Channel 2666Mhz DDR4
Nätagg: Cooler Master G750M 750W