Permalänk
Medlem

ASUS RT-N56U är förnärvarande nere på 499 kr hos både NetOnNet och Media Markt. Passa på, antagligen en temporär prissänkning.

Fick bli en sådan för min del iaf. So far, so good

Permalänk
Medlem

Hej gott folk, jag skulle behöva lite råd tror jag. Jag kan verkligen ingenting om nätverk tyvärr, men krav på dem ställer jag höger och vänster ändå, så jag tänkte att det var dags att försöka sluta klaga och börja lösa.

Under sommaren är jag hos föräldrarna, så jag tänkte införskaffa en som jag kan köra med här nu, och sedan ta med mig till staden till hösten. Grejen är att det är telefonjack här, ADSL?, medan det är fiber 100/10 i lägenheten. Stationär skall köras med tråd, och sedan en del trådlösa enheter på det, och stabilitet är prio ett. Vad tror ni skulle fungera? Behöver jag skaffa något extra för att det skall fungera hos föräldrarna, eller kan jag kanske ta något basic från ISPn utan att jag får lida av det då? Min erfarenhet med saker levererade från dem är mindre bra.

Tack!

Permalänk
Medlem

Vilken router eller snarare AP/extender är det som gäller av Netgear EX6100 och Netgear EX6200?

Datorn befinner sig på andra sidan huset i övervåningen och nuvarande gamla router finns där nere. Tanken är senare att uppdatera routern till en med a/c-standard.

Produkterna kan läsas om här:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/196317-n...
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/196318-n...

Permalänk

Denna sticky behöver uppdateras

Detta inlägg uppdaterades tidigast för 2 år sedan. Kan författaren uppdatera den? Wndr3700 har fått stöd för DD-WRT, standarden AC har uppkommit, etc. Tack!

Skrivet av rastersize:

[FAQ] Vilken router är det som gäller?

Inledning
Eftersom denna fråga kommer upp så fruktansvärt många gånger och jag är otroligt trött på den tänkte jag att vi i alla fall kan ha en FAQ att hänvisa till lite halv-drygt. De rekommenderade routrarna är grupperade under en titel med den tilltänkta hastigheten som de ska klara av. Produktnamnet är länkat till produktens sida på prisjakt. I listorna nedan finns ingen innebördes ordning utan de ligger huller-om-buller.

Innehåll

[FAQ] Vilken router är det som gäller? |-- Inledning |-- Innehåll |-- Färdiga routrar | |-- Mer än eller lika med 50 Mbit/s | |-- Mindre än 50 Mbit/s |-- Gör det själv | |-- Färdiga "paket" (installera, tuta och kör) | |-- Sätt själv ihop allt, helt och hållet | |-- För *BSD (minst FreeBSD, NetBSD och OpenBSD) | |-- För Linux |-- Saknad och fel |-- Övrigt | |-- Prestanda-källa | |-- Förklaring utav de trådlösa standarderna | |-- Tack!

Färdiga routrar
Mer än eller lika med 50 Mbit/s
T.ex.: 100/100, 100/10, 50/10, 50/1 osv.

Mindre än 50 Mbit/s
T.ex.: 24/10, 24/1, 10/10, 8/1 osv.

* "Stöds av" betyder i detta fallet att det är rekommenderat att använde en av de nämnda, så kallade, "firmware"-sen. Detta eftersom de tillgängligör många fler funktioner än någon annan standard-firmware (ifrån D-Link, Linksys, Netgear osv.). Vill man inte lägga in en av de nämnda så fungerar standard-firmwaren fullt godkänt.
** Gällande stöd av WNDR3700 i dd-wrt så går följande att läsa på dd-wrt:s forum:
- Sash DD-WRT Guru

Gör det själv
Sen finns alltid alternativet med att ta en gammal dator med två eller fler nätverkskort och använda den som router med hjälp av någon mjukvara, listar ett antal alternativ här nedan.

Färdiga "paket" (installera, tuta och kör)

Sätt själv ihop allt, helt och hållet
För den än mer händige som vill göra allt från scratch eller råkar ha en färdig FreeBSD, OpenBSD eller Linux burk hemma så kan man utgå ifrån de maskinerna.

För *BSD (minst FreeBSD, NetBSD och OpenBSD)

För Linux

Saknad och fel
Är det så att du tycker att något (t.ex. en router-modell) saknas eller att något är helt uppåt väggarna fel. Skriv i tråden så ska jag försöka ta ställning till huruvida det skall få vara med. Jag tänker då också att försöka motivera mitt beslut så gott jag kan. Är det så att du, eller någon annan för den delen, inte håller med mig så överbevisa mig. Lyckas ni kommer modellen eller informationen med säkerhet komma upp.

Men rena frågor om "vilken router ska jag välja" undanbes.

Övrigt
Prestanda-källa
Vad den specifika modellen har för prestanda går med lätthet att se på sidan SmallNetBuilder (WAN to LAN Throughput).

Förklaring utav de trådlösa standarderna
802.11-protokollet består av olika standarder, bland annat A,B,G,N.

  • A - Används sällan men använder 5 GHz-bandet och har en data rate på 54 Mbit/s.

  • B - Gammalt, upp till 11 Mbit/s på 2.4 GHz-bandet.

  • G - Rätt vanligt, upp till 54 Mbit/s på 2.4 GHz-bandet, bakåtkompatibelt med 802.11b.

  • N - Det senaste och snabbaste - längre räckvidd, högre data rates, använder tekniken MIMO*.

* MIMO står för multiple-input and multiple-output.

Se också FAQ:n för WiFi Wlan Faq.

Tack!
Tack BasseBaba, sYph, basn, maniak, fagerja, CloX, Flogiston, SysGhost och övriga (om jag råkat glömma någon).

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av whitewhale:

Detta inlägg uppdaterades tidigast för 2 år sedan. Kan författaren uppdatera den? Wndr3700 har fått stöd för DD-WRT, standarden AC har uppkommit, etc. Tack!

TS var online senast 2013-10-08 20:49

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ingen fråga om router men tar upp det här eftersom jag är osäker på var det bör placeras.

Skulle behöva tips på en extender då min nuvarande (Netgear WN3000RP) inte verkar gilla bland annat min Chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitewhale:

Detta inlägg uppdaterades tidigast för 2 år sedan. Kan författaren uppdatera den? Wndr3700 har fått stöd för DD-WRT, standarden AC har uppkommit, etc. Tack!

Jag håller med!
Antingen får en Admin ta tag i det eller så får vi starta en ny tråd.

Författaren har ju dock inte vairt online bra länge ändå så det är nog ingen idé...

Permalänk
Medlem

Hej! Min far ska har skaffat fiber och ska nu välja comhem som internetleverantör. I deras paket får man med en Compal CH7284E router. Jag undrar hur bra den är och om den klarar av flera enheter uppkopplade utan att knasa? Är signalen bra och att man kan utnyttja det trådlösa väl?

Eller borde far satsa på att köpa en egen router från exempelvis asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maisler:

Hej! Min far ska har skaffat fiber och ska nu välja comhem som internetleverantör. I deras paket får man med en Compal CH7284E router. Jag undrar hur bra den är och om den klarar av flera enheter uppkopplade utan att knasa? Är signalen bra och att man kan utnyttja det trådlösa väl?

Eller borde far satsa på att köpa en egen router från exempelvis asus

Oavsett vad andra säger så rekommenderar jag din far att använda den och se.
Den kanske fungerar utmärkt för honom även om många andra har problem.

Om han börjar få problem så kan det vara värt att titta på alternativ.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Maisler:

Hej! Min far ska har skaffat fiber och ska nu välja comhem som internetleverantör. I deras paket får man med en Compal CH7284E router. Jag undrar hur bra den är och om den klarar av flera enheter uppkopplade utan att knasa? Är signalen bra och att man kan utnyttja det trådlösa väl?

Eller borde far satsa på att köpa en egen router från exempelvis asus

Oerhört svårt att säga.
När det kommer till tillverkaren Compal, så verkar det som om de endast säljer sina produkter till andra företag, såsom internetleverantörer.
Det gör det svårt att skaffa sig en bra bild över hur bra Compals produkter är, då de är så pass "nischade".

Angående routern i fråga så är det samma sak där: Svårt att skaffa och/eller uttala sig om. När man googlar på "CH7284E", så kommer Comhem och Compal högst upp i sökträffarna. Det ger ett tecken på att själva routern kan vara en specialmodell för Comhems kunder.
Jag tror inte att någon annan kan ge dig en vettig recension heller, då just en här modellen verkar vara relativt ny... och så pass nischad.

Man kan säga att det ni har där är en sorts "grisen i säcken" -produkt. Testa och hoppas att det går vägen.

Personligen skulle jag aldrig köra på en produkt levererad av ens ISP. (Om man nu inte är tvingad på grund av specialinställningar). I regel brukar inte ISP-levererade routrar stå pall för speciellt mycket. Undantag finns det givetvis.
Jag hade lagt den på hyllan i obruten förpackning och kört någon vettig router baserat på öppen källkod. (Som går att installera tomato eller DD-WRT på)
Men det är jag det. Jag har lite speciella behov som annars bara återfinns i de allra dyraste deluxe-routrarna för femsiffriga belopp.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Min router har sisådär 10 år på nacken med levererar fortfarande. Har haft en AirPort Time Capsule (torn-varianten) men den ville inte skaka hand med mitt nätverk alls. Långa responstider, buffring vid streaming etc. Trots att jag körde trådat.

Frågan är nu vilken router man ska välja, som inte kostar så mycket pengar. Har sneglat på en Asus RT-N56U.

Kör rätt mycket BF4 och så och gör det trådat, men känner att jag ligger lite efter, så en router för gaming (trådat, PS3/PS4) vore väldigt bra.

Ja, just det. Det som ska köras trådlöst är 2 macbooks och halv om halv 2 iphones.

Tror vi har 100/10 Tele2 kabel
Tips?

Edit: En ggrej vore om man kunde koppla in en skrivare via USB så både kom åt skrivaren (har inte nätverksskrivare)

Permalänk

Hej!

Jag skulle behöva en router med bra räckvidd. Passthrough är inte hela världen, de som ska använda den är mest ute efter att ha täckning i hela huset. Budget: 300-600.

Stort tack på förhand.

EDIT: Kanske kan vara värt att nämna att den skall användas i en villa med ADSL, typ 24/1.

Permalänk
Medlem

Ska kanske uppgradera våran fiber lina ifrån 10/10 till 30/30 eller 100/10, och tror då att våran Linksys WRT54GL behöver bytas ut då det står "54 Mbps" på den, iaf om vi tar 100/10 paketet. Routern kör Tomato firmware för övrigt.
Vi bor i en enplans villa.

Enheter:
Ca 4 laptops (Någon Asus, Någon Compaq, Någon HP, och min 2014 Macbook Air)
Ca 4 telefoner (iPhone 5, iPhone 4S, Samsung S4 Mini, och någon annan Android lur också)
Ca 3 enheter via kabel (Mac Mini, speldator, xbox 360)
(använder Ca då det kan finnas fler också om t.ex. man får besök)

Nån som vet någon bra?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ska kanske uppgradera våran fiber lina ifrån 10/10 till 30/30 eller 100/10, och tror då att våran Linksys WRT54GL behöver bytas ut då det står "54 Mbps" på den, iaf om vi tar 100/10 paketet. Routern kör Tomato firmware för övrigt.
Vi bor i en enplans villa.

Enheter:
Ca 4 laptops (Någon Asus, Någon Compaq, Någon HP, och min 2014 Macbook Air)
Ca 4 telefoner (iPhone 5, iPhone 4S, Samsung S4 Mini, och någon annan Android lur också)
Ca 3 enheter via kabel (Mac Mini, speldator, xbox 360)
(använder Ca då det kan finnas fler också om t.ex. man får besök)

Nån som vet någon bra?

54MBps är det trådlösa, inte passthrough.
Så om du behöver snabbare trådlöst så är det värt att köpa en ny, annars tycker jag du kan behålla den du har och se.

Tyvärr har jag inget direkt tips att ge om alternativ som jag personligen kan stå bakom.
Tycker dock många rekommenderar för dyra routrar för vad dom flesta behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

54MBps är det trådlösa, inte passthrough.
Så om du behöver snabbare trådlöst så är det värt att köpa en ny, annars tycker jag du kan behålla den du har och se.

Tyvärr har jag inget direkt tips att ge om alternativ som jag personligen kan stå bakom.
Tycker dock många rekommenderar för dyra routrar för vad dom flesta behöver.

Okej. Har snackat med ISPn nu och har efterfrågat 100/10.

Så om du har rätt (verkar så), så bör trådlösa enheter kunna ladda ner i typ 5.4MB/s medan kabel enheter går i ca 10MB/s?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Okej. Har snackat med ISPn nu och har efterfrågat 100/10.

Så om du har rätt (verkar så), så bör trådlösa enheter kunna ladda ner i typ 5.4MB/s medan kabel enheter går i ca 10MB/s?

Nja, den trådlösa hastighet som anges är en slags teoretisk maxhastighet som inte direkt har någonting med verkligheten att göra.
En enkel regel är att alltid dela trådlösa angivelser med 2 för att få en mer realistisk hastighet.
Så trådlösa enheter kommer ladda hem i typ 2 MB/s medan kabelanslutna kommer kunna göra det i ca 10, precis som du säger.

Antagligen!
Det kan hända att din router inte klarar av 100mbit, men jag har för mig att den ska göra det. Så prova och se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Nja, den trådlösa hastighet som anges är en slags teoretisk maxhastighet som inte direkt har någonting med verkligheten att göra.
En enkel regel är att alltid dela trådlösa angivelser med 2 för att få en mer realistisk hastighet.
Så trådlösa enheter kommer ladda hem i typ 2 MB/s medan kabelanslutna kommer kunna göra det i ca 10, precis som du säger.

Antagligen!
Det kan hända att din router inte klarar av 100mbit, men jag har för mig att den ska göra det. Så prova och se!

Nå jo, lär ju märka. Återkommer med resultat. Tog bredband2 två veckor att svara på frågan "Kan vi uppgradera?" så får se hur länge det tar

EDIT: Den här såg ju jäkligt cool ut http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/178340-d... + att den har 802.11ac vilket macbook air också har, så blir nog kanske den om jag köper ny router

EDIT2: Japp fick 100/10 nu, men routern klarade endast ca 25 via kabel och trådlös. Så ska beställa ny router nu. Tack för hjälpen iaf

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp att välja router..

Har bahnhof fiber 100/10 och en studentetta på 26 kvadratmeter.

1x Stationär dator
1x Macbook Pro
1x Playstation 4
1x Surfplatta
1x Mobiltelefon

Har ingen aning om vad man ska lägga sig på för budget..

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikjhr:

Behöver lite hjälp att välja router..

Har bahnhof fiber 100/10 och en studentetta på 26 kvadratmeter.

1x Stationär dator
1x Macbook Pro
1x Playstation 4
1x Surfplatta
1x Mobiltelefon

Har ingen aning om vad man ska lägga sig på för budget..

Tack för hjälpen!

Asus RT-N56U. Du märker ingen skillnad alls om du köper något dyrare än så med dina behov.

Permalänk
Medlem

Hej!
Behöver hjälp att välja router. Gick in på prisjakt och sökte efter router som klarade av VoIP men fick inte så många alternativ. (Misstänker att vissa router inte syns pga att det inte är ifylld om den klarar av VoIP eller inte).

Vi har haft Tele2 trippel play i vår lägenhet, men det har inte funkat så bra så vi ska byta till Bahnhof för internet och telefon.
Vi bor i ett nybyggt lägenhet med fiber/Stadsnät.
Vill har en stark router som klarar av alla väggar (Tele2 router räckte inte ut till balkongen genom 3-4 väggar...),
samt att det ska ta VoIP.

Några förslag?
Eller är det bättre köpa en telefon enhet som klarar av VoIP och en "vanlig" router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Färdiga routrar
Mer än eller lika med 50 Mbit/s
T.ex.: 100/100, 100/10, 50/10, 50/1 osv.

Mindre än 50 Mbit/s
T.ex.: 24/10, 24/1, 10/10, 8/1 osv.

D-Link och Netgear??? Seriöst? Hur kan du rekomendera skitprodukter (egen erfarenhet, och hört av många andra) när det finns BRA routrar såsom ASUS t.ex: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738

Denna lista borde snarast uppdateras med tanke på AC-routrarna som kommer nu.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Hej!

Läsa hela detta innan ni tipsar, tack
Först av allt. Jag kan i stort sätt ingenting om routrar.

Jag har kanske ett lite väl märkligt krav, men tänkte ändå se om nån av er har nåt vettigt förslag att komma med. Jag har för närvarande BBB adsl 24mbit. Världens sämsta internetleverantör och världens sämsta bredbandsteknik (adsl), ja. Bra då är det avklarat.

Jag har deras fullständigt värdelösa zyxel-modem/router som de skickar med och har därför bestämt mig för att köpa en egen router och brygga det jag fått av BBB.

Nu till kruxet. Jag har som sagt bara 24 mbit vilket innebär att i stort sett vad som helst skulle funka. Men jag vill helst köpa ett som klarar minst 100mbit, då jag troligtvis ska flytta och få fiber framöver. Helst vill jag ha en stabil router som klarar det, men gärna för max typ en femhundring. Är det värt att ens lägga "så lite" på en router?

Skaffar jag extrema hastigheter i framtiden får jag köpa en dyrare då.

Har bland annat sett denna kampanj på cdon:
http://cdon.se/hemelektronik/netgear/netgear-wndr3400-n600-p2...

Edit: Hur står den sig mot denna?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1351683

Edit 2: Eller denna?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532380

Men har läst både bra och dåliga saker om den. Någon som har nån erfarenhet?
Jag kommer ha min stationära PC inkopplad, samt två mobiler, två ipads och ett PS4. Det har fungerat hyfsat hittills, när det väl fungerat. Men skräp-zyxel-skiten bestämmer sig för att hänga sig med jämna mellanrum.

Tack för alla tips jag kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenrisulfven:

massa text

Jag skulle tittat på ASUS, inget annat som ja testat de senaste 10 åren har varit bättre. Se mitt inlägg ovan.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enka:

Hej!
Behöver hjälp att välja router. Gick in på prisjakt och sökte efter router som klarade av VoIP men fick inte så många alternativ. (Misstänker att vissa router inte syns pga att det inte är ifylld om den klarar av VoIP eller inte).

Vi har haft Tele2 trippel play i vår lägenhet, men det har inte funkat så bra så vi ska byta till Bahnhof för internet och telefon.
Vi bor i ett nybyggt lägenhet med fiber/Stadsnät.
Vill har en stark router som klarar av alla väggar (Tele2 router räckte inte ut till balkongen genom 3-4 väggar...),
samt att det ska ta VoIP.

Några förslag?
Eller är det bättre köpa en telefon enhet som klarar av VoIP och en "vanlig" router?

Någon som kan rekommenderar en bra router som man kan användas med IP-telefoni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Jag skulle tittat på ASUS, inget annat som ja testat de senaste 10 åren har varit bättre. Se mitt inlägg ovan.

Tack för tipset. Fick bli en sådan då jag fick ned priset till 599 med rabattkod. Har bara hört bra om Asus. Hoppas på leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Jag skulle tittat på ASUS, inget annat som ja testat de senaste 10 åren har varit bättre. Se mitt inlägg ovan.

Inte ens Linksys WRT54G som kom för ca 10 år sen, wow säger jag isåfall.

Den här listan som SmallNetBuilder knåpat ihop kan vara ganska trevlig att använda om man söker efter en ny router.
http://www.smallnetbuilder.com/rankers/router/view

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Inte ens Linksys WRT54G som kom för ca 10 år sen, wow säger jag isåfall.

Den här listan som SmallNetBuilder knåpat ihop kan vara ganska trevlig att använda om man söker efter en ny router.
http://www.smallnetbuilder.com/rankers/router/view

Absolut. Vill du begränsa dig till 54 MBit/s så är det en stabil router.

Edit: Kollade nyss länken. ASUS toppar de kategorier där de har routrar. N600, N900, AC1750. Behöver inte säga mycket mer än så...

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

vilken ska jag satsa på enligt er? 90% spel 5% streaming 5% surf/musik... duger det med t ex

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=765738 eller ska man köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1291082 ?

har 100/100 ifrån bahnhof.. v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyy90:

vilken ska jag satsa på enligt er? 90% spel 5% streaming 5% surf/musik... duger det med t ex

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=765738 eller ska man köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1291082 ?

har 100/100 ifrån bahnhof.. v

Räcker med N56U men jag skulle satsat på en AC66U, mer framtidssäkrad router.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Andyy90:

vilken ska jag satsa på enligt er? 90% spel 5% streaming 5% surf/musik... duger det med t ex

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=765738 eller ska man köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1291082 ?

har 100/100 ifrån bahnhof.. v

Vänta tills Asus RT-AC87U kommer! Jag själv har Asus RT-AC68U som e grym! Jag använder mig också av Asuswrt-Merlin som redan fungerar till Asus RT-AC87U (Asuswrt-Merlin v376.44 Beta 3) Release av den versionen kommer också snart! Kommer vara den bästa kombon! Kommer nog själv skaffa den och sen ha min "gamla" Asus RT-AC68U på Repeater mode

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |