Kan inte logga in på PSN med min PS4

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på PSN med min PS4

Hej,

Jag köpte min PS4 igår och har sedan dess försökt att logga in på PSN vilket inte går.
Jag hade inte ngt PSN-konto innan så det skapade jag på min PC. På datorn kan jag logga in men inte på konsolen och jag vet att det inte är ngt som helst fel på min uppkoppling då allt annat i lgh fungerar. PS4:an är uppkopplad och jag har utan problem kunnat uppdatera programvaran på den.

Har sökt på nätet och testat att omformatera hela systemet, starta om routern (allt enl tips), men inget har hjälpt.
Nu undrar jag om det finns ngn som har haft liknande problem? Hur har ni löst det isf?

Jag kommer låta systemet stå på under natten med meddelande "vänta" när jag försöker att logga in på PSN.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

kom du in när du väntade under natten? eller problemet kvarstår?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Nu är jag långt ifrån någon superexpert på området. Dock vet jag med mig att oftast sitter problemet i routern när du kan göra uppdateringar men inte logga in på PSN. Gör en test av nätverksuppkopplingen och se vad du har för NAT-typ bl.a. Och vad gäller PS4 så måste man öppna portar eller aktivera upnp i routern. Min leverantör ordnade dock NAT-typ 1 i en av portarna till dosan, kör med nätverkskabel i den direkt till PS4:an, sen dess har jag aldrig haft problem att lira online. Sen kan du ju ha haft oturen att försöka logga in när det är maintenance på PSN.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem. Internet funkar på konsollen men inte att logga in på PSN. Tycker mest den här jävla PS4.an är ett problem, köpte skiten för tidigt. Finns ju inga spel värda pengarna än...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Har exakt samma problem. Internet funkar på konsollen men inte att logga in på PSN. Tycker mest den här jävla PS4.an är ett problem, köpte skiten för tidigt. Finns ju inga spel värda pengarna än...

Är det när du utför ett internet test som den seger att den kommer åt internet och IP adress men inte PSN för det misslyckades?
Kan va så att du inte har godkänt dom nya Lisens kraven som kom ut för inte så längesedan. För att göra det så måste du logga in manuellt! Du väljer instelningar, PSN och logga in sen följer du det som står på skärmen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.