Permalänk
Medlem

Core clock ostabil.

Tja! jag har ett problem, core clocken på mitt sapphire radeon r9 290 håller sig inte på oc nivån ( 1125mhz) utan pendlar mellan 900- 1050 mhz. det är inte temperaturen, den är låg. och den ligger på full load, jag hade samma problem på mitt gamla 680

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för nätagg? Grafikkortet i min laptop betedde sig så när den inte fick tillräckligt med ström. Kanske ett långskott men ändå.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vsync?
Flaskhals?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

nätagget är ett ocz 700w jag tror inte att det är det, inge vsync eller någon flaskhals

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Antingen slår kortet i sin powerlimit eller så sätter spänningen stopp. Använd ett program som t ex Afterburner för att ställa in ett högre värde, skulle börja med att bara öka powerlimit så högt det går och testa om det blir någon skillnad. Är det i alla spel eller bara ett visst spel?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Antingen slår kortet i sin powerlimit eller så sätter spänningen stopp. Använd ett program som t ex Afterburner för att ställa in ett högre värde, skulle börja med att bara öka powerlimit så högt det går och testa om det blir någon skillnad. Är det i alla spel eller bara ett visst spel?

Pwrlimit i taket! det är i alla benchmarks, har inte gameat med mitt nya kort än( inga tunga spel).

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av V1pArzZ:

Pwrlimit i taket! det är i alla benchmarks, har inte gameat med mitt nya kort än( inga tunga spel).

Jag föreslog ditt nätagg eftersom du hade samma problem med GTX680, men då är nog inte problemen relaterade.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Pwrlimit i taket! det är i alla benchmarks, har inte gameat med mitt nya kort än( inga tunga spel).

Var senast Vasa skidade förbi sedan jag hade ett AMD-kort, men jag skulle föreslå att kika på OCN om det inte finns något custom VBIOS att flasha med

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2