Kan min skärm köras i 75hz hela tiden?

Permalänk

Kan min skärm köras i 75hz hela tiden?

Tjenare! Nu är det så att jag har en skärm som enligt förpackningar enbart kan gå upp till 60hz, men när jag kollade igår så stod det någonting med "Mesta Hz uppmätt:75 " innebär det att min skärm kan köra 75hz hela tiden eller är det 60hz som gäller?

Mvh/ philip

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligad rubrik
Permalänk
Skrivet av supersneel:

Tjenare! Nu är det så att jag har en skärm som enligt förpackningar enbart kan gå upp till 60hz, men när jag kollade igår så stod det någonting med "Mesta Hz uppmätt:75 " innebär det att min skärm kan köra 75hz hela tiden eller är det 60hz som gäller?

Mvh/ philip

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom Gul banan inte är blå så funkar inte den teorin. skriver du inte ner vilken modell det är på skärmen?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

75Hz kan den eventuellt klara av i lägre upplösning. Så är det med mina skärmar, i full upplösning 1920x1200 så är 60Hz max, men i 1280x1024 så kan man köra med 75Hz.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

Tjenare! Nu är det så att jag har en skärm som enligt förpackningar enbart kan gå upp till 60hz, men när jag kollade igår så stod det någonting med "Mesta Hz uppmätt:75 " innebär det att min skärm kan köra 75hz hela tiden eller är det 60hz som gäller?

Mvh/ philip

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte vilken skärm det handlar men de flesta skärmarna har något högre uppdateringsfrekvens i lägre upplösningar.

Men det kan även gå att "överklocka" skärmens högsta upplösning över 60 Hz.

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

Tjenare! Nu är det så att jag har en skärm som enligt förpackningar enbart kan gå upp till 60hz, men när jag kollade igår så stod det någonting med "Mesta Hz uppmätt:75 " innebär det att min skärm kan köra 75hz hela tiden eller är det 60hz som gäller?

Mvh/ philip

Skickades från m.sweclockers.com

Högerklicka på skrivbordet -> skärmupplösning -> avancerade inställningar -> bildskärm

Där ser du vilka uppdateringsfrekvenser din skärm officiellt stödjer, vissa skärmar kan öka frekvensen om man använder en viss ingång eller om man sänker upplösningen, det kan även vara så att den frekvensen du har sett är en annan än just den du syftar på.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik justerad*

Vänligen lägg lite mer tid på rubriken (och trådstarten), du lär få bättre svar och forumet blir mindre rörigt.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...