Permalänk

CSGO lagg

Hejsan!
Jag har precis formaterat om datorn och installerat csgo.
Spelade finfint igår utan problem men nu är det så att när jag är i ett game så är det som att man har ca 6-700 ping. Fast jag har bara 40 ping.
Det laggar fram och tillbaka och gubben far hit och dit. Spelade SURF på csgo och det laddade ner nån bana och en massa andra saker automatiskt. om det har nått med saken att göra.
MVH

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Skrivet av Crimsnmonkey:

Hejsan!
Jag har precis formaterat om datorn och installerat csgo.
Spelade finfint igår utan problem men nu är det så att när jag är i ett game så är det som att man har ca 6-700 ping. Fast jag har bara 40 ping.
Det laggar fram och tillbaka och gubben far hit och dit. Spelade SURF på csgo och det laddade ner nån bana och en massa andra saker automatiskt. om det har nått med saken att göra.
MVH

Kan bero på servern, har du testat på någon annan server?

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av antonlundin:

Kan bero på servern, har du testat på någon annan server?

Ja, Det blir så på vissa. Men jag spelar aldrig ensam så jag har frågat dom jag spelar med om dom känner nått lagg men det gör dom inte.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk

Är dessa servrar i Europa?

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av antonlundin:

Är dessa servrar i Europa?

Vet ej, hur kan man kolla det?

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd lite istället för att starta en ny... jag kör net_graph 1 och undrar vad Var: är för något antar att den ska ligga stilla runt 0.5-0.8 min hoppar ibland iväg till över 5.0.... har det något med nätet att göra? lagg eller liknande?

Permalänk
Medlem

Kör du wifi?

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

Kör du wifi?

Nej kör med sladd ifrån Telias technicolor vdsl router/modem

Ser ut såhär på pingtest.net http://www.pingtest.net/result/103902371.png

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

http://www.hltv.org/forum/399160-var-in-net-graph

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Okej förklarade lite.. så allt är serverns fel då

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

Kör du wifi?

Om det var mig du syftade på.
JA jag kör på wifi

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimsnmonkey:

Om det var mig du syftade på.
JA jag kör på wifi

Använd en kabel så ska du nog se att det blir bättre

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

Använd en kabel så ska du nog se att det blir bättre

Jo, men det är så att jag måste köpa ett nytt internet kort. för det integrerade i moderkortet är paj. Jag har ett liggandes men jag vill inte in i datorn och gräva så mycket, så jag vill försöka fixa med wifi om det går.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem

om du kör wifi så lär det vara det som får det att se laggigt ut. Fortsätt spela med wifi och se om det fortsätter och isåfall lär dig leva med det eller försök dra en kabel bara på golvet och testa om det blir bättre.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crimsnmonkey:

Jo, men det är så att jag måste köpa ett nytt internet kort. för det integrerade i moderkortet är paj. Jag har ett liggandes men jag vill inte in i datorn och gräva så mycket, så jag vill försöka fixa med wifi om det går.

Wifi är skit när det gäller onlinespel,så är det bara.Men du verkar ha bestämt dig,grattis då får du leva med kass ping hela tiden.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Det tar längre tid att knåpa ihop den här tråden än att sätta in en nätverkskort, så sluta slöa och get it done

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Wifi är skit när det gäller onlinespel,så är det bara.Men du verkar ha bestämt dig,grattis då får du leva med kass ping hela tiden.

"kass ping hela tiden" Du, jag har samma ping nu med wifi som jag hade förut med sladd.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimsnmonkey:

"kass ping hela tiden" Du, jag har samma ping nu med wifi som jag hade förut med sladd.

Uppenbarligen är inte upplevelsen likvärdig iallafall.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Wifi eller kabel idag har ingen större betydelse gällande online spelandet (om man har nyare router)

Om det fungera bra innan du gjorde din formatering så kolla att du fått in alla uppdateringar från "windows update" samt kolla så du kör senatse drivarna för grafikkortet.

P.S kör du med Nvidia kort kan du alltid öppna Geforce experience tillägget och optimera grafikinställningarna för cs:go enkelt där genom. Har själv inte ändra något själv utom just att optimera cs:go och jag ligger bra stadigt på 289-299fps.

Det är väl det simplaste man kan kolla samt testa.

Visa signatur

CPU: I9-9900K - Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F - Minne: Corsair Vengeance RGB PRO Black 2x8 3200Mhz - Grafik: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming - Lagring: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 - Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X - Galaxy Silver

Permalänk

Kolla UPnP i router-inställningarna också, vet inte om det påverkarmen jag vet att UPnP kan orsaka problem.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoRRy_87:

Wifi eller kabel idag har ingen större betydelse gällande online spelandet (om man har nyare router)

Om det fungera bra innan du gjorde din formatering så kolla att du fått in alla uppdateringar från "windows update" samt kolla så du kör senatse drivarna för grafikkortet.

P.S kör du med Nvidia kort kan du alltid öppna Geforce experience tillägget och optimera grafikinställningarna för cs:go enkelt där genom. Har själv inte ändra något själv utom just att optimera cs:go och jag ligger bra stadigt på 289-299fps.

Det är väl det simplaste man kan kolla samt testa.

Det spelar ju ingen roll om han så har en miljon fps om han nu har problem med "rubberbanding"..

@TS, plugga in en kabel och testa så märker du ju direkt om det är det wifi som är problemet.

Visa signatur

Computer says no...