Windows Threshold i testversion till hösten

Permalänk
Medlem

Ja, man kan förstå att de har bråttom ut med något nytt efter katastrofen med Win8. Hoppas bara att de lärt sig sin läxa: Den om att man inte kan trycka ner saker i halsen på sina kunder, bara för egen vinnings skull.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Det blir gratis för de som har 8.1, och jag gissar på att det även gäller de som har 8.0.

Säker på detta? I så fall kanske det är dags att plocka hem sin gratis licens till Windows 8.1 tillslut ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Säker på detta? I så fall kanske det är dags att plocka hem sin gratis licens till Windows 8.1 tillslut ändå

Det är inget som är bekräftat ännu.

Permalänk
Avstängd

För övrigt väldigt smart att tvinga användarna att gå med på att uppdatera testversionerna successivt. Har varit ett problem tidigare testutgåvor med folk som ligger kvar på gammalt utdaterat skräp.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Virtuella skrivbord <3 Fan på tiden.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Windows Vista är ett fint operativsystem de

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

"Skyndas ut" = det släpps med tre års mellanrum precis som i stort alla Windows-operativ på 2000-talet?

Menar du inte att patchar till Windows 7 orsakar BSOD? http://www.idg.se/2.1085/1.578764/microsoft--avinstallera-sen...

Skyndas som i att det behövs ett nytt OS.
W7, XP hade betydligt längre livslängd och användare än W8 någonsin kommer att ha.

Och nej jag syftar på W8 misslyckandet som med 8.1 skapade kaos.

http://hothardware.com/News/Windows-81-Update-Crippling-PCs-W...

Komiskt att MS inte ens kan uppdatera OS längre. Alltid problem senaste tiden verkar det som.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Kommer säkert också bundlas med ett omdöpt Internet Explorer också

då vill jag att min heter Gudrun Schyman då båda är vrak jag ogillar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Windows Vista är ett fint operativsystem de

Funkade klockrent på min Mac iaf

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se att man kunde koppla upp sig mot OneDrive även om man har ett lokalt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

Hur blir det med slutversionen? Blir det billigare att upgradera om man har Windows 7/8/8.1?

Enligt MaryJo Foley på ZDNet - som verkar ha bra sänkningar i Microsoft - överväger Microsoft att låta Windows9 bli gratis för WP, Vista, och 7. Då lär det väl bli det för 8:a ägare också. Sen kan man väl tänka sig att de försöker gå över till ett prenumerationsbaserat OS, så att man ändå får betalt på något sätt.

"Microsoft officials are still not talking publicly about Threshold/Windows 9. There are rumors Microsoft is planning to offer Windows XP, Windows Vista and Windows 7 users some kind of deal — possibly even a free upgrade to Windows 9 — in order to get them to move to the latest Windows version once it's out next year."

http://www.zdnet.com/a-minor-microsoft-windows-8-1-update-2-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Enligt MaryJo Foley på ZDNet - som verkar ha bra sänkningar i Microsoft - överväger Microsoft att låta Windows9 bli gratis för WP, Vista, och 7. Då lär det väl bli det för 8:a ägare också. Sen kan man väl tänka sig att de försöker gå över till ett prenumerationsbaserat OS, så att man ändå får betalt på något sätt.

"Microsoft officials are still not talking publicly about Threshold/Windows 9. There are rumors Microsoft is planning to offer Windows XP, Windows Vista and Windows 7 users some kind of deal — possibly even a free upgrade to Windows 9 — in order to get them to move to the latest Windows version once it's out next year."

http://www.zdnet.com/a-minor-microsoft-windows-8-1-update-2-s...

7an och tidigare låter smått otroligt, men gratis från 8.x vore nästan illa om de inte fixade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Giev Beta! vill testa! fan va skojj!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kommer det blir några prestandaoptimeringar? Typ att schemaläggaren inte byter kärna för tråd. Vi har ju haft optimeringar i alla versioner utom kanske Vista.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Giev Beta! vill testa! fan va skojj!

Jag vill också ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kul att se att w9 skyndas ut.
Hoppas dom lyckas göra saker mer stabilt.

Senaste w8 patcharna orsakar stora bsod problem osv, verkar som dom inte kan patcha win8 utan att det orsakar stora problem överallt. Komiskt

Det gäller inte enbart Win8, vid senaste uppdateringen win7 försvann hela min bootsektor.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Inaktiv

"Traditionella persondatorer och hybrider väntas få en egen utgåva, medan mindre surfplattor och telefoner samsas med en som saknar det klassiska skrivbordet."

Detta tycker jag låter riktigt trist. En av de stora fördelarna jag ser det med Windows tablets är just att man sitter på ett riktigt Windows och kan köra samma mjukvara. Försvinner detta så är det definitivt ett steg bakåt som jag ser det.

Permalänk
Medlem

Det ska bli spännande att se hur nästa version ser ut. Utöver finputsandet i gränssnittet osv så hoppas jag de fortsätter sin trend med att optimera systemet som de haft de två senaste versionerna.

Skrivet av DerpMcDerp:

Dags för en uppgradering verkar det som. Var för lat för att orka ta till mig Windows 8 och dess 'nymodigheter' och gissar att jag inte var ensam. Även om Windows 8 är bättre än Windows 7 och den mindre lyckade implementeringen av modern UI är lätt att korrigera är det fortfarande för mycket :effort: i relation till de, för mig, uppenbara fördelarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att se en negativ åsikt om Win8 uttryckas utan drama och överdrifter. Kudos för det.

Skrivet av JimmieSan:

Kul att se att w9 skyndas ut.
Hoppas dom lyckas göra saker mer stabilt.

Senaste w8 patcharna orsakar stora bsod problem osv, verkar som dom inte kan patcha win8 utan att det orsakar stora problem överallt. Komiskt

Överallt vet jag inte om det stämmer då jag inte haft några problem med någon uppdatering till Win8. Dock får man såklart hoppas att de kan minska problemen än mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Traditionella persondatorer och hybrider väntas få en egen utgåva, medan mindre surfplattor och telefoner samsas med en som saknar det klassiska skrivbordet."

Detta tycker jag låter riktigt trist. En av de stora fördelarna jag ser det med Windows tablets är just att man sitter på ett riktigt Windows och kan köra samma mjukvara. Försvinner detta så är det definitivt ett steg bakåt som jag ser det.

Mindre tablets står det. Men visst är det nice med desktop program på min lilla Vivotab Note 8. Det hade varit bra att kunna köra vissa enkla desktop program på telefonen med. Klar fördel för windows mobile i sådana fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pudeln:

Mindre tablets står det. Men visst är det nice med desktop program på min lilla Vivotab Note 8. Det hade varit bra att kunna köra vissa enkla desktop program på telefonen med. Klar fördel för windows mobile i sådana fall.

Ja, just därför jag la till fetstil. Jag tycker min Toshiba Encore 8" är underbar men denna kommer ju med all sannorlikhet räknas in till de som inte får något skrivbord isåfall. Får se hur det blir, verkligen inte en feature jag vill förlora. I värsta fall är det väl bara att fortsätta köra Windows 8.1 antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Säker på detta? I så fall kanske det är dags att plocka hem sin gratis licens till Windows 8.1 tillslut ändå

Vet inte om det har bekräftats officiellt, men mycket pekar på det i alla fall. Tror det läckte ut några dokument om det. Har även ryktats om att XP och Vista kommer kunna uppgraderas till 9:an gratis, men det har även jag svårt att tro

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Traditionella persondatorer och hybrider väntas få en egen utgåva, medan mindre surfplattor och telefoner samsas med en som saknar det klassiska skrivbordet."

Detta tycker jag låter riktigt trist. En av de stora fördelarna jag ser det med Windows tablets är just att man sitter på ett riktigt Windows och kan köra samma mjukvara. Försvinner detta så är det definitivt ett steg bakåt som jag ser det.

Skulle ju kunna vara så att Win/x86 får ha kvar skrivbordet, medans Win/Arm blir renodlad touch som WP idag (man kan ju ändå inte installera egna desktop/Win32 appar på ARM-plattor).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hoppas att det stämmer med ryktena om fri update från 8an :), alltid sweet ju.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Skulle ju kunna vara så att Win/x86 får ha kvar skrivbordet, medans Win/Arm blir renodlad touch som WP idag (man kan ju ändå inte installera egna desktop/Win32 appar på ARM-plattor).

Jo, det vore en betydligt bättre lösning.

Permalänk
Medlem

Jag sitter här och tänker att om dom gör en win 9 tror ni inte den kommer bli tungdrivet jämfört med win 8?
Eller kommer nya win 9 bli mer lätt drivet operativsystem?

Gillar win 8 skarpt men tänker inte uppgradera ifall det ska gå åt mer resurser av datorn för att orka driva ett nytt operativsystem.
Dagens spel kräver redan massor av datorn och vill man ha hög FSB måste man överklocka lite för att orka driva runt allt.

Jag tror att Windows kommer göra bort sig igen genom att mata det nya Win 9 med för mycket funktioner som slukar för mycket
av dagens datorer.

Hårdvaran i en dator har knappt utvecklats på ett år och vi kommer inte få så mycket bättre datorer förens tillverkarna hittar nya sätt
att tillverka hårdvaran på.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Det har ju vällt ut riktig dynga från MS på senaste, så dethär är nått man förmodligen både kan och vill köpa. Det är något som får mig att känna att win7 är ok, win8x går inte alls på något vis.. men win9 kanske blir trevligt. Det känns så åtminstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det blir gratis för de som har 8.1, och jag gissar på att det även gäller de som har 8.0.

Skrivet av L'ombra:

7an och tidigare låter smått otroligt, men gratis från 8.x vore nästan illa om de inte fixade.

Tänk ekonomiskt. Du har XP-Vista-7 användare du riskerar att förlora till andra OS eller alternativ, du hälsar dem välkomna tillbaka med nytt OS gjort närmare desktop och äldre Windows OS, och rabatt. De behåller sin monopol, eller iaf majoritet och marknaden.
Windows 8 användarna kan nog glömma allt vad heter rabatt. De fick den rabatten i köpet av ett billigt OS (ner till 1/3 av priset som normalt OSet ska kosta) och de har fått flertalet större uppgraderingar. De tjänar ju inget alls på att ge dem nyare OS gratis eller med rabatt, då de redan varit, förlåt uttrycket, "dumma nog att köpa det ändå"... Dessutom är ju Windows 8 modernt och bra nog i några år till, medan vista och XP är värre ute.

De skrotade 8.2 troligen pga de insåg att de tjänade inget på det. Om de kan få XP, Vista och 7ans användare att uppgradera => $$$, Windows 8 tjänar de inget på och skulle de släppa en uppgradering mellan 8.x och 9 så skulle alla ju köpa en billigare 8.x vers och uppgradera, vilket är en förlust för M$.

Förstår att folk hoppas, men Windows 8 gick i graven när de beslutade att lägga ner 8.2 och sa att OSet inte kommer få fler större uppgraderingar. Du kan fortfarande använda OSet, och det är inget "fel" i sig själv, men det kommer att stanna som det är, om inte 3:e part släpper någon modd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

Jag sitter här och tänker att om dom gör en win 9 tror ni inte den kommer bli tungdrivet jämfört med win 8?
Eller kommer nya win 9 bli mer lätt drivet operativsystem?

Gillar win 8 skarpt men tänker inte uppgradera ifall det ska gå åt mer resurser av datorn för att orka driva ett nytt operativsystem.
Dagens spel kräver redan massor av datorn och vill man ha hög FSB måste man överklocka lite för att orka driva runt allt.

Jag tror att Windows kommer göra bort sig igen genom att mata det nya Win 9 med för mycket funktioner som slukar för mycket
av dagens datorer.

Hårdvaran i en dator har knappt utvecklats på ett år och vi kommer inte få så mycket bättre datorer förens tillverkarna hittar nya sätt
att tillverka hårdvaran på.

Putte_br

Personligen ser jag ingen större risk med det. När jag gick från XP till Win7 hade jag en då relativt gammal dator (iaf med mina mått mätt) och jag märkte ingen nämnvärd skillnad i prestanda. Win8 var en liten förbättring mot Win7 och jag ser inte varför Win9 skulle behöva ändra riktningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tänk ekonomiskt. Du har XP-Vista-7 användare du riskerar att förlora till andra OS eller alternativ, du hälsar dem välkomna tillbaka med nytt OS gjort närmare desktop och äldre Windows OS, och rabatt. De behåller sin monopol, eller iaf majoritet och marknaden.
Windows 8 användarna kan nog glömma allt vad heter rabatt. De fick den rabatten i köpet av ett billigt OS (ner till 1/3 av priset som normalt OSet ska kosta) och de har fått flertalet större uppgraderingar. De tjänar ju inget alls på att ge dem nyare OS gratis eller med rabatt, då de redan varit, förlåt uttrycket, "dumma nog att köpa det ändå"... Dessutom är ju Windows 8 modernt och bra nog i några år till, medan vista och XP är värre ute.

De skrotade 8.2 troligen pga de insåg att de tjänade inget på det. Om de kan få XP, Vista och 7ans användare att uppgradera => $$$, Windows 8 tjänar de inget på och skulle de släppa en uppgradering mellan 8.x och 9 så skulle alla ju köpa en billigare 8.x vers och uppgradera, vilket är en förlust för M$.

Förstår att folk hoppas, men Windows 8 gick i graven när de beslutade att lägga ner 8.2 och sa att OSet inte kommer få fler större uppgraderingar. Du kan fortfarande använda OSet, och det är inget "fel" i sig själv, men det kommer att stanna som det är, om inte 3:e part släpper någon modd.

Rabatt, visst, men gratis? Det är väl tänkt att man hälsar dem välkomna tillbaka med ett bra OS bara.

Jag tänker tvärtom att det faktum att de skrotade 8.2 är precis anledningen till att det borde bli gratis för de som sitter på 8an. Annars visar de tydligt att de inte har några problem med att lämna dem i skiten. "Vi håller på att implementera det som ni alla har efterfrågat, men vi struntar i att göra det i en uppdatering, utan vi gör ett nytt OS istället så ni får betala för det". Och inte minst är det såpass liten skillnad på 8 och 9 nu att de omöjligen kan begära att man betalar fullpris för en sådan uppgradering. Dessutom tror jag en stor anledning till att det blir Windows 9 istället för 8.2 är att de vill markera att de har lämnat det "dåliga" (om man nu tycker så) Windows 8 bakom sig, även om det bara innebär relativt små förändringar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av L'ombra:

Rabatt, visst, men gratis? Det är väl tänkt att man hälsar dem välkomna tillbaka med ett bra OS bara.

Jag tänker tvärtom att det faktum att de skrotade 8.2 är precis anledningen till att det borde bli gratis för de som sitter på 8an. Annars visar de tydligt att de inte har några problem med att lämna dem i skiten. "Vi håller på att implementera det som ni alla har efterfrågat, men vi struntar i att göra det i en uppdatering, utan vi gör ett nytt OS istället så ni får betala för det". Och inte minst är det såpass liten skillnad på 8 och 9 nu att de omöjligen kan begära att man betalar fullpris för en sådan uppgradering. Dessutom tror jag en stor anledning till att det blir Windows 9 istället för 8.2 är att de vill markera att de har lämnat det "dåliga" (om man nu tycker så) Windows 8 bakom sig, även om det bara innebär relativt små förändringar.

Vill MS verkligen få bort alla kvarvarande XP/Vista och Windows 7-system så är en gratis uppgradering egentligen inte ett dumt val. Nu kommer en del likväl fortsätta köra dessa OS men många borde förhoppningsvis ha nappat. Samtidigt så kan de nog utan större problem fortsätta ta betalt (njä, alternativen är betydligt dyrare (OS X) eller saknar mjukvara/mjukvarukompatibilitet (Linux-baserade OS).

Nu hoppas även jag på en gratis uppgradering från 8.1 till 9 men jag kan nog tänka mig att uppgradera några av mina datorer till 9an om MS nöjer sig med 200kr för uppgradering från Windows 8(.1) Pro till Windows 9 Pro (eller vad de nu lär kalla det). Just detta med billig uppgradering och att vi Windows 7 Home Premium fick Pro-licensen var en av tyvärr ganska få bra saker med Windows 8 IMHO.