Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kylare till FM2+ moderkort. Ny eller begagnad?

Permalänk
Medlem

Kylare till FM2+ moderkort. Ny eller begagnad?

Hej
Ska hjälpa en kompis med att bygga en dator idag och jag försöker hitta en bra kylare till en billig peng.
Har tittat på Hyper 212 som ska passa enligt Coolermasters hemsida. Men netonnet anger inte FM2+ som kompitabel med denna kylare. Men visst ska det gå bra?
Alternativ två är min överblivna noctua NHC12P SE14
Enligt prisjakt är den kompitabel med FM2+ men när jag kikar i lådan så finner jag bara fästanordningen till AM3+, är de samma? För det står inget om FM2+ kompabilitiet på kartongen. Men det gissar jag på att det är för att kylaren är köpt innan FM-socketarna lanserades.

Kommer några av dom ovan passa? Annars vad har vi för alternativ?
Ett krav är att det ska finnas hos netonnet.

Tack på förhand

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av napahlm:

Hej
Ska hjälpa en kompis med att bygga en dator idag och jag försöker hitta en bra kylare till en billig peng.
Har tittat på Hyper 212 som ska passa enligt Coolermasters hemsida. Men netonnet anger inte FM2+ som kompitabel med denna kylare. Men visst ska det gå bra?
Alternativ två är min överblivna noctua NHC12P SE14
Enligt prisjakt är den kompitabel med FM2+ men när jag kikar i lådan så finner jag bara fästanordningen till AM3+, är de samma? För det står inget om FM2+ kompabilitiet på kartongen. Men det gissar jag på att det är för att kylaren är köpt innan FM-socketarna lanserades.

Kommer några av dom ovan passa? Annars vad har vi för alternativ?
Ett krav är att det ska finnas hos netonnet.

Tack på förhand

AM3+ och FM2(+) är exakt samma monteringsanordningar.

Alla AMD socklar sen AM2 och framåt är kompatibla med varandra, exkluderat AM1 som är lite speciell.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.

Skickades från m.sweclockers.com