Permalänk

Samsung S5 Ljud problem!!

Hej!

Köpte min S5 och den kom hem idag!

Men jag har märkt att det bara kommer ljud från vänstra sidan?? Prövade de inkluderade hörlurarna och mina audio technica Ath-m50's.
Inget fel på lurarna. Men fof ljud från vänster lur. Är detta normalt? kan det fixas?

Fyfan vad jag hatar sånt här..... Förstör hela glädjen..

EDIT: Genom att plugga massa olika hörlurar in och ut och in och ut, så verkar det som att problemet nu är löst! Nu funkar det perfekt med alla hörlurar.

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka och ansök om DOA,

Gäller att vara snabbt på detta då Samsung bara har 7 KALENDER dagar som DOA tid. Alltså t.ex från idag(20e) till 26e

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Lämna tillbaka och ansök om DOA,

Gäller att vara snabbt på detta då Samsung bara har 7 KALENDER dagar som DOA tid. Alltså t.ex från idag(20e) till 26e

Herregud vilken jädrans skit kvalitet & support.. Förstörd jack out of the box. Att detta ska hända är sjukt.

Aldrig mer Samsung för mig!

Permalänk
Medlem

Vart är den köpt? Vet att vissa butiker ger ut en ny direkt men de har nå jävla special kontrakt mot Samsung.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanwarrior:

Herregud vilken jädrans skit kvalitet & support.. Förstörd jack out of the box. Att detta ska hända är sjukt.

Aldrig mer Samsung för mig!

Bara så du vet finns det ingen telefonmodell som är fri från fabriksfel. Ingen anledning att bli sur på samsung för något som händer alla telefontillverkare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vart är den köpt? Vet att vissa butiker ger ut en ny direkt men de har nå jävla special kontrakt mot Samsung.

Tog den på Abonnemang då, Men den e från Tele2.se, har tänkt o åka förbi till Överby och klaga på dom där i deras butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanwarrior:

Tog den på Abonnemang då, Men den e från Tele2.se, har tänkt o åka förbi till Överby och klaga på dom där i deras butik.

Har du tur så får du ut en ny butik. Vet inte hur det är med Tele2

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Bara så du vet finns det ingen telefonmodell som är fri från fabriksfel. Ingen anledning att bli sur på samsung för något som händer alla telefontillverkare.

Ja, men att de inte testar eller verifierar sina produkter från fel innan de säljs e riktigt dumt tycker jag. Slöseri på folks tid/pengar. Och att detta ska hända just mig är riktigt intressant. Ser ej en enda person där ute på google som har samma problem som mig med just denna mobilen. Klart som fan jag ska klaga på Samsung!
Så kanske de kan skärpa sig lite..

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har du tur så får du ut en ny butik. Vet inte hur det är med Tele2

Åker till dom imorn i Överby. Hoppas jag får en felfri modell.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har du tur så får du ut en ny butik. Vet inte hur det är med Tele2

Okej, gick till Tele2, och dom hänvisade mig till Kundsupporten för att ansöka om en DOA lr nåt. När jag åkte hem så tänkte jag kolla en sista gång om ljudet funkade. och POFF där funkade det! men sen märkte jag att, ju mer jag höjde volymen, desto mer åkte ljudet till vänstra sidan för att sedan stanna där (Mono) Omstart gör ingen skillnad. Vad i helsikke kan detta vara? Någon kunnig?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xanwarrior:

Okej, gick till Tele2, och dom hänvisade mig till Kundsupporten för att ansöka om en DOA lr nåt. När jag åkte hem så tänkte jag kolla en sista gång om ljudet funkade. och POFF där funkade det! men sen märkte jag att, ju mer jag höjde volymen, desto mer åkte ljudet till vänstra sidan för att sedan stanna där (Mono) Omstart gör ingen skillnad. Vad i helsikke kan detta vara? Någon kunnig?

Kontakta kundsupporten och se till att få bytt telefonen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Kontakta kundsupporten och se till att få bytt telefonen.

Skickade in den nyss, kmr nog vänta 1-2 veckor men de e värt det.

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Kontakta kundsupporten och se till att få bytt telefonen.

Fick Telefonen tillbaks idag då jag skickade den på DOA, inget fel var funnet enligt dom och ljudet funkar. dom noterade att jag ska koppla in lurarna ordentligt.
När jag fick hem mobilen så funkade ljudet med de inkluderade lurarna. Men när jag satte på mina audio technica ath-m50's, så gick ljudet TILLBAKS till mono! även fast de var ikopplade ordentligt, helt in. Och sen switchade jag till dom inkluderade och nu är ljudet mono igen.. Det här gör mig GALEN!! var fasiken kan problemet vara??? HJÄLP...:(

Permalänk
Medlem

Titta in under inställningar och kolla vad ljudet är inställt på kanske har ställt om sig till mono?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Titta in under inställningar och kolla vad ljudet är inställt på kanske har ställt om sig till mono?

Det står att den är på Stero, och ljudbalansen är i mitten som det ska vara...Ser andra som har haft liknande problem, men har ej sett en enda lösning som verkligen fungerar....

http://forums.androidcentral.com/verizon-galaxy-s-iii/230542-...

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/389248-s5-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Titta in under inställningar och kolla vad ljudet är inställt på kanske har ställt om sig till mono?

Även Mono återger ljud i både vänster och höger högtalare/hörlurar/In-ear etc.
Har alltid varit så, och kommer alltid att vara så. Men man är utan stereo effekten.

D v s det går inte att höra/urskilja när ljudet kommer från höger eller vänster högtalare.

*Nu kommer ljudet från vänster högtalare....<----mono---->....Och nu kommer ljudet från höger högtalare

(en gammal klassisk mening som introducerades i alla hem på 50talet när stereon gjorde sitt kliv in i hushållen)

Skrivet av Xanwarrior:

Det står att den är på Stero, och ljudbalansen är i mitten som det ska vara...Ser andra som har haft liknande problem, men har ej sett en enda lösning som verkligen fungerar....

http://forums.androidcentral.com/verizon-galaxy-s-iii/230542-...

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/389248-s5-...

Jo, det finns ju faktiskt två i din förstalänk som har löst problemet. Har du testat det?

(saxar)
*1 I've had the exact same thing happen with my S3. In my case it was an issue with the far outside ring contact in my headphone port. I was able to use a very small screwdriver to gently pry this contact more into the plug chamber. This solved my issues but be careful as the contact is fairly delicate.

*2 It seems to be a recurring hardware issue with the s3. I just noticed that my phone had the same issue, so I tightened the screws under the battery cover and that has helped.

Hade jag varit dig, så hade jag reklamerat en gång till, du har all rätt på din sida att göra det!
Kommer du till en svår person så bara byta, lägg ingen energi alls på dom som svårar sig.
Det finns svin överallt, försök att få tag i den personen som inte är ett svin
Kör du på det konceptet så kommer det att lösa sig.

Det tråkiga är ju att du skall behöva vara utan mobil nån vecka igen, men jag tror det är värt den väntan, det hade jag tyckt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Även Mono återger ljud i både vänster och höger högtalare/hörlurar/In-ear etc.
Har alltid varit så, och kommer alltid att vara så. Men man är utan stereo effekten.

D v s det går inte att höra/urskilja när ljudet kommer från höger eller vänster högtalare.

*Nu kommer ljudet från vänster högtalare....<----mono---->....Och nu kommer ljudet från höger högtalare

(en gammal klassisk mening som introducerades i alla hem på 50talet när stereon gjorde sitt kliv in i hushållen)

Jo, det finns ju faktiskt två i din förstalänk som har löst problemet. Har du testat det?

(saxar)
*1 I've had the exact same thing happen with my S3. In my case it was an issue with the far outside ring contact in my headphone port. I was able to use a very small screwdriver to gently pry this contact more into the plug chamber. This solved my issues but be careful as the contact is fairly delicate.

*2 It seems to be a recurring hardware issue with the s3. I just noticed that my phone had the same issue, so I tightened the screws under the battery cover and that has helped.

Hade jag varit dig, så hade jag reklamerat en gång till, du har all rätt på din sida att göra det!
Kommer du till en svår person så bara byta, lägg ingen energi alls på dom som svårar sig.
Det finns svin överallt, försök att få tag i den personen som inte är ett svin
Kör du på det konceptet så kommer det att lösa sig.

Det tråkiga är ju att du skall behöva vara utan mobil nån vecka igen, men jag tror det är värt den väntan, det hade jag tyckt.

Jag ska åka förbi till Tele2 och klaga skitet ur mig på dom. Jag är så fruktansvärt arg nu, detta SKA inte behöva hända och jag har rätt till en helt ny fungerande mobil. Det är inte mitt fel att Samsung skickar en mobil som inte funkar som den ska, och sedan vill att jag ska betala för något som de inte velat fixa. Jag kan slå vad om att dom hittade problemet, men bara ljög och skickade tillbaks den så att jag sedan kan betala den summan. Och sedan bli tvungen att skicka in den igen. Skit support, skit service, skit otur. Vill fan slå mig själv en box i huvudet för att så mycket skit hänt mig på en och samma vecka. Men aja. Får la lösa det imorn på något sätt. Hör av mig!