Vilket chassi ska man välja? Tyst och bra flöde gäller!

Permalänk

Vilket chassi ska man välja? Tyst och bra flöde gäller!

Har börjat kolla runt på chassin för jag börjar bli trött på min stora låda Coolermaster haf932..

Kollar lite på Define R4 samt Corsair 750D.

Corsair är väl ett rätt stort chassi också och kostar lite mer..
Men jag undrar vad tycker ni är bäst?
Kom med lite olika förslag

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Tyst chassi och bra flöde är väl det som är det svåra om jag uppfattar det rätt. De chassin som har många öppningar och många fläktar är inte särskilt tysta. De som är tysta har få öppningar och därav blir också flödet sämre. Inte att det är dåligt, men sämre än ett öppet chassi med mer flöde.

Om du vill ha ett chassi som är tyst och och som har bra flöde skulle jag mer rekommendera ett chassi som har bra flöde, och sen köpa till väldigt tysta fläktar. Det blir självklart inte knäpptyst, men tystare än vanligt, och du får bra kylning till din pc.

Permalänk

Jag gjorde en likadan tråd. Du kan ta en titt på vilka förslag som jag har fått.
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Permalänk
Medlem

det viktigaste för att få en tyst dator är tysta komponenter. om du har en högljudd processorkylare, ett fruktansvärt grafikkort, ett jobbigt nätagg, spoltjut eller något sådant så kommer inget chassi rädda dig. det du ska fokusera på är att få ner ljudnivån på komponenterna i första hand. givetvis hjälper ett stängt chassi också och är bra. för att få tyst måste allt vara på plats, det räcker med en högljudd komponent för att förstöra allt.

750d är en mycket större låda än define r4.

Permalänk
Skrivet av versions:

det viktigaste för att få en tyst dator är tysta komponenter. om du har en högljudd processorkylare, ett fruktansvärt grafikkort, ett jobbigt nätagg, spoltjut eller något sådant så kommer inget chassi rädda dig. det du ska fokusera på är att få ner ljudnivån på komponenterna i första hand. givetvis hjälper ett stängt chassi också och är bra. för att få tyst måste allt vara på plats, det räcker med en högljudd komponent för att förstöra allt.

750d är en mycket större låda än define r4.

Det förstår jag och har bytat ut mitt grafikkort mot ett msi 780 ti som är väldigt tyst även i belastning
Datorn i sig är väl tyst får jag säga men de e just det här med fläktar osv..
Coolermaster 932 är ett hyfsat öppet chassi och vet inte om det igentligen skulle bli tystare med tex ett define R4.

Ska ut i butik o kolla läget imorgon

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34