Permalänk

Bor i Avesta (Dalarna) och kan hjälpa till. Har hållt på med datorer hela livet och byggt. Hjälper till om nån vill. Lufkylning till en viss mån av vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Bor i flisby (jönköpings län) kan transportera mig till de flesta ställen runt Nässjö. Har inget esd armband om krav finns står ni själva för det!

Permalänk

Någon som har möjlighet att hjälpa till via skype i eftermiddag? Håller på med ett bygge till en kompis som just nu har gått i stå, vi vet inte riktigt hur vi ska ta oss vidare. Har gjort en tråd här. Skypenamn är goat_teee och visningsnamnet är Jocke. Lägg gärna till mig under dagen.

#14792859

Permalänk
Medlem

Kan nog hjälpa till i Kalix - Norrbotten när det gäller luftkylda system. Kan även hjälpa till gällande inköp av hårdvara
Har byggt datorer i ca. 15 år

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem

Kan allt. Bor i Vimmerby.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Skåne - Kristianstad/Åhus med omnejd.

Har hållit på i strax över 10 år, fixar ogärna vattenkylning.

Var inte fega och hör av er!

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Kan bygga ihop datorer här i Hedemora (Dalarna)

Hållt på med datorer i ca 14 år, har inga problem att montera datorer så länge det inte är avancerade saker typ som costum vattenkylning, konfigurera server osv. Helt vanliga datorer så att säga

Dock så kommer jag inte ha tillgång till att kunna åka runt i Hedemora, så det är hos mig det gäller i sånna fall.

Min rekommendation är att lämna prylarna hos mig så att jag kan arbeta i lugn och ro. Inte för att glömma nämna att skolan tar väldigt mycket av min fria tid på vardagarna. Så det är på helgerna jag kan arbeta.

Så, ta mig bara vid nödfall om ni inte får tag på någon annan i närheten

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Hjälper gärna till

Stockholm innerstad/Söder

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Avstängd

VÄSTERÅS.

Kan hjälpa till om jag har tid. Är en upptagen man
Byggt 10-15 datorer. Ej vattensystem.

Jobbar bäst med sprit i kroppen. Skoja

Bara höra av sig !

Permalänk

25 åring entusiast som ställer upp, bosatt i Eskilstuna, Har bil så kan åka till närliggande orter (5 mils radie).

- Jobbar som Tf driftchef på ett företag i Stockholm på dagarna och har byggt ett antal datorer i mina dar.
- ESD Band/matta/verktyg användas, (tror jag har ett par skor liggades)
- Montering av komponenter
- Hjälper till med Win xp/vista/7/8 installation om licens finns
- Lättare överklockning
- Linux kunnig
- custom loops mot betalning (tidskrävande)
- Felsöker Laptops (HP kunnig)
- Moddar/sleevar mot betalning, Verktyg finns

Eftersom jag jobbar 12-14 timmar per dag så kan jag bara hjälpa under helger,
Fika under byggandet uppskattas
Kontaktas via PM

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Jag ställer gärna upp i västernorrland sundsvall, skriv upp mig

Permalänk

Från Göteborg och hjälper gärna till, kan det mesta utom "riktig" vattenkylning då.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Hjälper gärna till att montera datorer åt nybörjare. Finns i Sundsvall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5-4670 | Geforce gtx 970 4GB Windforce | Corsair Carbite Air 240 | MSI Z97M Gaming | Samsung 850 EVO 500GB SSD | Samsung 840 EVO 250GB SSD |Corsair 120GB SSD | Kingston HyperX 16GB | Coolermaster 750W | 3TB WD Red | Steelseries Rival | Qpad QH-90 | Corsair k65 |

Permalänk
Medlem

Söker hjälp med datorbygge!
Befinner mig i Stockholm. Jag har tillgång till egen bil så jag kommer med delarna till dig då jag har brist på plats hemma samt skrikande syskon...
Helst så fort som möjligt, så bara skriva när ni ser och om ni är intresserade. Kan tänka mig ge dig någon hundralapp ifall du är ledig fort samt bra byggare!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Schebab2:

Söker hjälp med datorbygge!
Befinner mig i Stockholm. Jag har tillgång till egen bil så jag kommer med delarna till dig då jag har brist på plats hemma samt skrikande syskon...
Helst så fort som möjligt, så bara skriva när ni ser och om ni är intresserade. Kan tänka mig ge dig någon hundralapp ifall du är ledig fort samt bra byggare!

Nyreggad och första inlägget, välkommen.

Jag kan bygga, dock bor jag i Södertälje och är smått upptagen i helgen, men bygga kan jag.

Citat:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet
Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa
Använd alltid antistatiskt armband (ESD)
> Ingen av de som står med på listan är kontrollerade eller godkända av SweClockers.
> Skulle något gå fel eller gå sönder är det den som bygger och den som äger datorn i fråga som har ansvaret, inte SweClockers.
> Våga kräv ESD band, men kom ihåg att om du kräver det så är det du som köper/betalar det om hjälpande hand inte har ett!
> Va alltid trevlig och tacka efteråt!

Permalänk
Medlem

Dalarna - Falun

Jag kan hjälpa till i mån av tid, är född 1980 och har hållit på med datorer i 20 år, bor 3 mil norr om Falun och gör allt på persondatorer utom custom vattenkylning.
Bara höra av er på PM så kommer vi överens om något.

Permalänk
Medlem

Född 81. Byggt mina datorer sedan 2004. Aldrig haft så mycket som en blåskärm, även gett Support åt min vänkrets.
Bor I Trollhättan, Ej erfarenhet av Vattenkylning. Om önskan finns angående ESD Band så får den som önskar hjälp köpa det.

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk

Stefan Karlsson
Värmland
Munkfors

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Är väl dags att skriva upp sig, hjälper gärna till i Lund.
• Har byggt knappt tio datorer
• Äger ESD-armband
• Kabeldragning är specialiteten

Hör gärna av er

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Skriver upp mig på Västra Götaland - Alingsås med omnejd.

Detta sker i mån av tid då studierna går i första hand.

Byggt datorer i minst 10 års tid.
Använder mig alltid av ESD matta med tillhörande armband.
Ansvarar inte för eventuella olyckor.

Bygger luft, vatten och kan modda i enklare utsträckning.

Hjälper naturligtvis till gratis med enklare byggen, men mer avancerade projekt kan behöva någon form av "motivation"

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

Hjälper gärna till. Är utbildad supporttekniker, pappa som är utbildad it-lärare och jag är i övrigt ordförande för svenska tjejligan i e-sport. Har dessutom jobbat på Dreamhack. Har egen verkstad hemma vilket gör att alla verktyg finns.

Mig hittar ni i Vetlanda i Jönköpings län. Har bil och körkort också stay tuned mvh ObzidiaN

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ordförande Svenska Tjejligan i Esport | Supporttekniker - DH Crew | www.tjejligan.se | twitch.tv/obziidian

Permalänk

Kan hjälpa till. Finns i Åmål

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Är tråden fortfarande aktuell?
Jag hjälper gärna till vid datorbygge!

Är utbildat drift och system tekniker
och har jobbat på dator butiker där vi byggt datorer och kund service.

Finns i finnerödja/laxå utanför örebro.

Edit: Såg fel på årtalet på semaste post

Permalänk

Det går slött här, inga som hör av sig till en, Någon som haft massa jobb ?

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VeteraneN:

Det går slött här, inga som hör av sig till en, Någon som haft massa jobb ?

Håller med...

Permalänk
Medlem

Asså nu är jag nog riktigt keff av mig men har haft vattenkylning liggandes sen jag köpte min dator å byggde ihop den (med hjälp av er här på forumet faktiskt) då det var första gången för mig så visste man inte att vattenkylningen skulle placeras under moderkortet osv osv haha...har satt mig flertal gånger å försökt men kommer verkligen ingenstans å vågar knappt röra skiten ifall man failar...

SÅ till saken finns det någon i Göteborg (Kortedala kanske) som en dag vill hjälpa en att sätta ihop detta åt en...bjuder gärna på en pizza eller självklart bensin pengar om dem bor nära å kan ta sig till mig...

Nu kanske detta är en fånig sak å be om men sitter verkligen fast på skiten å det stör mig att den ligger där å skräpar... Moderator får ta bort tråden om den inte är rätt...

Mvh lauen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hej

Permalänk
Skrivet av lauen:

Asså nu är jag nog riktigt keff av mig men har haft vattenkylning liggandes sen jag köpte min dator å byggde ihop den (med hjälp av er här på forumet faktiskt) då det var första gången för mig så visste man inte att vattenkylningen skulle placeras under moderkortet osv osv haha...har satt mig flertal gånger å försökt men kommer verkligen ingenstans å vågar knappt röra skiten ifall man failar...

SÅ till saken finns det någon i Göteborg (Kortedala kanske) som en dag vill hjälpa en att sätta ihop detta åt en...bjuder gärna på en pizza eller självklart bensin pengar om dem bor nära å kan ta sig till mig...

Nu kanske detta är en fånig sak å be om men sitter verkligen fast på skiten å det stör mig att den ligger där å skräpar... Moderator får ta bort tråden om den inte är rätt...

Mvh lauen

Skickades från m.sweclockers.com

Det bästa måste vara att du kontakta någon i listan som passar in på vart du bor? Det är ju trots allt de tråden är till för.

Off topic:
Är det ingen som ansvarar för att uppdatera listan i den här tråden längre?
Tråkigt om så mycket hjälp ska försvinna ut i tomma intet.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lauen:

Asså nu är jag nog riktigt keff av mig men har haft vattenkylning liggandes sen jag köpte min dator å byggde ihop den (med hjälp av er här på forumet faktiskt) då det var första gången för mig så visste man inte att vattenkylningen skulle placeras under moderkortet osv osv haha...har satt mig flertal gånger å försökt men kommer verkligen ingenstans å vågar knappt röra skiten ifall man failar...

SÅ till saken finns det någon i Göteborg (Kortedala kanske) som en dag vill hjälpa en att sätta ihop detta åt en...bjuder gärna på en pizza eller självklart bensin pengar om dem bor nära å kan ta sig till mig...

Nu kanske detta är en fånig sak å be om men sitter verkligen fast på skiten å det stör mig att den ligger där å skräpar... Moderator får ta bort tråden om den inte är rätt...

Mvh lauen

Skickades från m.sweclockers.com

Står i början att du ska PM'a folk som kan hjälpa till.
Många som bor i GBG och kan hjälpa till:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Står i början att du ska PM'a folk som kan hjälpa till.
Många som bor i GBG och kan hjälpa till:)

Aha haha Aja tack för svaren...

Får kolla på listan sen efter jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig erbjuda monteringshjälp i och runtom Karlskrona. Jag är en 20-årig entusiast som har byggt ett tiotal datorer, alla fungerar felfritt. Är IT-support för familjen och i vänskapskretsen. Jag monterat ej custom vattenkylning, ESD-armband eller matta skaffar köparen.

Visa signatur

CASE: NZXT Switch 810 White Edition CPU: Intel core i7 3770K @ 4.3 GHz cooled by Corsair H100(SP120 Push-Pull) GPU: EVGA Geforce GTX 680 SC Signature Edition MOTHERBOARD: MSI Z77A-GD65 MEMORY: Corsair Vengeance 1600 MHz 16GB PSU: Corsair AX850 OS DRIVE: Intel 520 60 GB SSD SECONDARY DRIVE: Samsung 830 256GB SSD STORAGE DRIVE: Silicon Power 1TB external USB3