Permalänk
Medlem

Får ingen signal till skärmen

Tja.
Hade ett moderkort i en burk som jag tog ur för att prova ett annat moderkort och nätag.
Efter att stoppat i det nya kortet får jag inget pip vid uppstart. Fläktar / hdd startar men får inget pip o skärmen får ingen bild. Har provat att flytta runt ram och tagit ur alla sladdar och batteri och försökt återställa CMOS via moderkortet utan resultat. Stoppade tillbaka det gamla moderkortet och nätag och då blir det samma fel igen.
Vad har jag gjort galet och vad kan jag göra för att få igång burken?

Permalänk
Medlem

Säker på att du har kopplat rätt? Skicka några bilder kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Allt skall vara rätt kopplat.Kopplat ur och in allt flera gånger.
Kan tyvärr inte ta någon bild just nu eftersom min lur är paj. Men alltså som sagt samma sak med två kort nu. är 100% säker på att kortet som sitter i nu är fungerande. Som sagt startar fläktar o hdd. Pratat med en kille som säger att just att det inte går få skärmsignal osv efter att tagit ut moderkort osv är vanligt, och att det skall gå o lösa med att ta ut batteri och återställa CMOS, men får fan inte skiten att fungera!

Permalänk
Medlem

ingen som kan ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jullepkp:

ingen som kan ?

Ditt problem är lite krångligt, ett vanligt fel är att sätta CPU kontakten i grafikkortets PCI-E strömförsörjning. Men du verkar vara mer skillad än så.
Jag hade samma problem men lyckades genom att ta ut kortet, återställa CMOS och sedan trycka i kortet igen.
Så det är ju fasen vad som gör att du inte får bild.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Pratat med andra om det som haft samma problem, det ligger troligt i CMOS. Får samma fel när jag återgår till föregående moderkort, dam.