Permalänk

CSS - Float problem

Hej!

Jag har ett problem när jag försöker att göra en så kallad "float" effekt! Och jag undrar om någon vet vart felet kan ligga?

Problemet om man säger så är att det fungerar alldeles utmärkt: tills man skapar ett nytt id under "float" effekten mellan klasserna.. Då börjar den ena klassen d.v.s. den till höger, att flyta ner till den nya "lådan". Och problemet är ju att jag vill att den ska stanna där den är. Någon som vet vad problemet kan vara?

.box { margin: 0 5px 5px 5px; font-family: Verdana; width: 200px; } .charlie { float: left; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: 14px; background-color: #2a2a2a; width: 60%; height: 160px; font-family: Verdana; color: white; padding-left: 45px; padding-right: 45px; border: 1px solid #D8D80D; border-radius: 12px; } .charlie a { text-decoration: none; color: yellow; font-size: 14px; text-align: center; padding-right: auto; padding-left: auto; } .alpha { float: right; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: 14px; background-color: #2a2a2a; width: 25%; height: 160px; font-family: Verdana; color: white; padding-left: 15px; padding-right: 45px; border: 1px solid #D8D80D; border-radius: 12px; } #bravo { text-align: center; padding-top: 10px; padding-bottom: 20px; font-size: 18px; background-color: #2a2a2a; width: 92%; height: auto; font-family: Verdana; color: white; padding-left: 45px; padding-right: 45px; border: 1px solid #D8D80D; border-radius: 12px; } #bravo h1 { text-align: center; font-size: 22px; font-family: Verdana; color: white; }

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Lägg upp din existerande kod på exempelvis JSFiddle. Gör det så lätt som möjligt för folk att hjälpa dig så är det större sannolikhet att du får hjälp.