Permalänk
Medlem

Nytt chassi.

Hej hopp,

har tänkt ta och kanske köpa nytt chassi om ni nu inte här på forumet skulle motförmodan komma med mera cons än pros.

Mitt nuvarande chassi är ett Thermaltake Overseer RX-1, detta är ett jätte stort och fint chassi men det har uppstått ett par problem här på sista tiden t.ex. är alla drive bays upptagna (har en ssd och en hdd som är i kö), tumskruvarna som ger mera pci-e platser är fastsatta så hårt att jag inte får bort dem längre.

Så jag har t.ex. tittat på chassin av LC-Power <-- vet ej om detta är känt i Sverige, om någon har erfarenhet, pros & cons?

Men annars vill jag ha rekommendationer på bra chassin i ATX storlek.

/EQU

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Utan någon budget så rekommenderar jag NZXT H440.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

phanteks enthoo pro är prisvärt.

Permalänk

CM Storms Trooper eller Stryker

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Phanteks enthoo luxe

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

hm har svårt att välja, skulle vara trevligt att hitta ett chassi i sci-fi tema kring 1000-1500 om möjligt förstås.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

hm har svårt att välja, skulle vara trevligt att hitta ett chassi i sci-fi tema kring 1000-1500 om möjligt förstås.

Jag har ett CM StromTrooper till salu om det kan vara intressant, risk för att frakten är svindyr dock :/ stort och tungt.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Jag har ett CM StromTrooper till salu om det kan vara intressant, risk för att frakten är svindyr dock :/ stort och tungt.

Jaaa du, det väger ju typ 15kg så kan vara att jag ändå skulle gå på minus men tackar för tipset, måste tänka.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Jaaa du, det väger ju typ 15kg så kan vara att jag ändå skulle gå på minus men tackar för tipset, måste tänka.

Gör så, jag vet inte om det finns för alternativ men med posten lär det nog bli för dyrt tror jag.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

jag köpte precis ett http://www.inet.se/produkt/6911797/nzxt-h440w-silent-ultra-sv... har inte monterat något i den än men inspekterat har jag gjord och många fina saker i den

http://www.sweclockers.com/recension/18358-nzxt-h440

Permalänk
Medlem

H440 är ett bra köp om du gillar estetiken och ej behöver 5.25"-platser. Med det sagt är det inte det bästa chassit för bra luftflöde. Om du planerar att köra SLI/crossfire nu eller i framtiden skulle jag välja ett med bättre luftflödesmöjligheter. Exempel är Phanteks Enthoo-burkar (primo/pro/luxe) som fått översvallande god kritik.

Har själv ett h440 och tempen på GPUn steg åtskilligt jämfört med CM HAF jag hade tidigare. Man kan dock enkelt ghetto-modda in en fläkt i någon av HDD-platserna för förbättrat luftflöde till GPUn om man så vill. Sänkte tempen med knappt 10 grader för mig.

Permalänk
Avstängd

Phanteks Enthoo serien..
Hur många diskar har du egentligen? Du kanske ska köpa en server istället?
Ang tumskruvarna finns det något som heter skruvmejsel

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Phanteks Enthoo serien..
Hur många diskar har du egentligen? Du kanske ska köpa en server istället?
Ang tumskruvarna finns det något som heter skruvmejsel

Aj sidu nej det visste jag inte . . . . Jag har försökt med både skruvmejsel och med tummen men dom går inte opp, känns som om dom är borrade in. plus problemet är också det att jag har använt för mycket av skruvmejseln så skruvarna har börjat gå sönder, skruvmejseln går runt och runt och runt..

Ja du nu som lekte klipsk, vet ni om det finns skruvmejsel som har en motor?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Phanteks Enthoo serien..
Hur många diskar har du egentligen? Du kanske ska köpa en server istället?
Ang tumskruvarna finns det något som heter skruvmejsel

Och jag har 5st disk enheter, 2xSSD + 3xHDD

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Jag skulle säga H440 om du vill ha ett chassi som ser stilrent ut. Men inget jag rekommenderar alls om du ska köra Crossfire eller sli då chassit har riktigt kasst luftflöde. Mitt 7990 steg upp till 90+ C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Jag skulle säga H440 om du vill ha ett chassi som ser stilrent ut. Men inget jag rekommenderar alls om du ska köra Crossfire eller sli då chassit har riktigt kasst luftflöde. Mitt 7990 steg upp till 90+ C.

Jahas du det här var ju inte en lätt sak men tack för kommentaren.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

skulle vara hejssan om man snubblade över ett stort men samtidigt billigt chassi. är inte så jätte rik.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

kan starkt rekomendera corsair hair 540
http://www.inet.se/produkt/6911429/corsair-carbide-air-540-cu...

byggde ett system i den idag, och har alldrig vart så nöjd.
Perfekt lufflöde

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Jag skulle säga H440 om du vill ha ett chassi som ser stilrent ut. Men inget jag rekommenderar alls om du ska köra Crossfire eller sli då chassit har riktigt kasst luftflöde. Mitt 7990 steg upp till 90+ C.

I grunden är H440 ett tyst chassi men med plats för många fläktar. Har man heta, luftkylda amd-kort i sin rigg bör man nyttja samtliga ventilationsmöjligheter.

Till TS: Välj något nytt från NZXT, Corsair eller Phanteks så lär du inte bli besviken. Läs testerna här på swec och jämför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Och jag har 5st disk enheter, 2xSSD + 3xHDD

Det är ju inget? SSD'erna är ju bara att klistra lite varstans med dubbelhäftande tejp!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

I grunden är H440 ett tyst chassi men med plats för många fläktar. Har man heta, luftkylda amd-kort i sin rigg bör man nyttja samtliga ventilationsmöjligheter.

Till TS: Välj något nytt från NZXT, Corsair eller Phanteks så lär du inte bli besviken. Läs testerna här på swec och jämför.

Utnyttja ventilationsmöjligheter ? Jag har 3 fläktar fram och en 1 där bak...

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Aj sidu nej det visste jag inte . . . . Jag har försökt med både skruvmejsel och med tummen men dom går inte opp, känns som om dom är borrade in. plus problemet är också det att jag har använt för mycket av skruvmejseln så skruvarna har börjat gå sönder, skruvmejseln går runt och runt och runt..

Ja du nu som lekte klipsk, vet ni om det finns skruvmejsel som har en motor?

Skruvdragare?

Angående tips på chassit så är science-fiction ganska svårt, övergår lätt i "P12" med många leds och så vidare. Du får förklara lite mer ingående vad du är ute efter.

Om du tycker om leds och sånt brukar jag ha det här chassit som exempel.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Utnyttja ventilationsmöjligheter ? Jag har 3 fläktar fram och en 1 där bak...

Fyra alltså. 4/7 fläktplatser (120mm) är alltså nyttjade. Tror du att det inte skulle göra någon skillnad med tre till?

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Fyra alltså. 4/7 fläktplatser (120mm) är alltså nyttjade. Tror du att det inte skulle göra någon skillnad med tre till?

Fläktplats i botten och på sidan skulle fixa biffen, men icke. Man måste ha vattenkylning för att det ska gå svalt. När jag spelar så måste jag ta bort sidopanelen, för att annars överhettar grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Har ett CM HAF 932 tillsalu för 700:-

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren har bestämt mig för att gå med ett Cooler Master Stryker chassi!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.