Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vilken 21:9 Skärm?

Hej.

Nu är det så att man söker en ny dator skärm och har varit inne och läsa på många olika trådar här på Sweclockers.
Mitt problem är dock att alla säger olika Skärmar. Det jag letar efter är en 29" 2560x1080 21:9, helst inte över 3500 kr
Har kollat på AOC Q2963PM & Dell UltraSharp U2913WM

Samtidigt har Asus också gjort några som verkar intressanta, fast de är lite dyrare.
Så min fråga är vad hade ni kört på?

Spelar mestdels Wow, LoL och lite DayZ

Permalänk

Jag har just införskaffat en AOC skärm 29" 21:9 (den du länkade till).
Är inte helt nöjd dock.
Jag gick från en 24" 16:9 till denna. storleken på höjden är ungefärligt densamma men bredden WOW
Gillar verkligen formatet 21:9
Det jag inte är nöjd med är att jag har en pixel som lyser ilsket vitt när jag ser film/serier och att nedre vänstra hörnet inte har samma bildkvalitet som resten av skärmen.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men vid mörka filmsektioner ser man en skillnad i bilden jämfört med resten av skärmen.
Såvitt jag vet har AOC ingen pixelgaranti och det andra problemet är ändå knappt märkbart så det kan jag leva med, tur för mig att jag köpte den på rea och endast betalade 2290 (med frakt).
Med tanke på vad jag gav för den så kan jag väl säga att jag får vara nöjd
Jag har då inga planer på att byta närmaste tiden.

Hoppas det gav dig lite hjälp iallafall

Visa signatur

Gigabyte Z390 gaming-X, Intel I9 - 9900K, 32Gb DDR4 (3200mhz), Nvidia GTX 1080Ti 11Gb, M.2-SSD:250Gb Samsung 970evo+, SSD 240Gb S-ata, HDD:1 Tb, Nätdel Fraktal Design"Integra" 650W
(CPU+GPU vattekylt, customloop 5x120rad. ca 3L vätska)
Skärm:AOC 32" 100hz (1440)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OneManArmy:

Jag har just införskaffat en AOC skärm 29" 21:9 (den du länkade till).
Är inte helt nöjd dock.
Jag gick från en 24" 16:9 till denna. storleken på höjden är ungefärligt densamma men bredden WOW
Gillar verkligen formatet 21:9
Det jag inte är nöjd med är att jag har en pixel som lyser ilsket vitt när jag ser film/serier och att nedre vänstra hörnet inte har samma bildkvalitet som resten av skärmen.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men vid mörka filmsektioner ser man en skillnad i bilden jämfört med resten av skärmen.
Såvitt jag vet har AOC ingen pixelgaranti och det andra problemet är ändå knappt märkbart så det kan jag leva med, tur för mig att jag köpte den på rea och endast betalade 2290 (med frakt).
Med tanke på vad jag gav för den så kan jag väl säga att jag får vara nöjd
Jag har då inga planer på att byta närmaste tiden.

Hoppas det gav dig lite hjälp iallafall

Som du själv säger verkar det vara pixelfel och inget man direkt kan sänka själva produkten då det kan vara enstaka vara som får det

Men jag tackar verkligen för all inforamtion om skärmen blir lite lättare dä

Permalänk

Har du kikat på Dells motsvarighet? Ligger just nu på 3500, vilket visserligen maxar din budget, men kanske är värt det

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Har du kikat på Dells motsvarighet? Ligger just nu på 3500, vilket visserligen maxar din budget, men kanske är värt det

Men har någon testat denna? Vill inte gå på vanliga recensioner då vissa kan vara väldigt ensidiga

Permalänk
Medlem

Har en AOC och är nöjd med den, enda nackdelen jag ser med den är att foten är låg så jag måste iaf. ha något under den för att få den på rätt höjd.

Permalänk
Skrivet av MedionR:

Men har någon testat denna? Vill inte gå på vanliga recensioner då vissa kan vara väldigt ensidiga

Med vanliga recensioner menar du inte expertrecensioner eller? För om du vill ha ett riktigt utförligt test av allt du kan tänka dig så gör TFTCentral extremt utförliga test av skärmar. Om det är mängdrecensioner av vanliga användare så brukar Amazon vara ett bra ställe att titta på

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Har du kikat på Dells motsvarighet? Ligger just nu på 3500, vilket visserligen maxar din budget, men kanske är värt det

Skrivet av Vino:

Har en AOC och är nöjd med den, enda nackdelen jag ser med den är att foten är låg så jag måste iaf. ha något under den för att få den på rätt höjd.

Med tanke på att prisskillnaden på AOC'en och Dell's är små 300 kr så verkar det vara ett givet val, Dell's kan höjas det kan inte AOC'en.

Permalänk

Har webhallen inte kvar Aoc skärmen längre? Köpte den där för ett par månader sen för drygt 2500, och är jättenöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

Har webhallen inte kvar Aoc skärmen längre? Köpte den där för ett par månader sen för drygt 2500, och är jättenöjd.

Nej de har slutat med dem :/