Permalänk
Medlem

Skulle behöva veta innan Dreamhack så om någon testat dessa två snälla svara

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på PC 350 och PC 360 förutom att PC 350 är slutna och PC 360 öppna? Jag har tinnitus också och då kanske PC 360 är behagligare då dom är öppna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Ok, lutar nog då mer åt att införskaffa pc350 - har ju dock läst en del recensioner där de klagar på att basen inte är den bästa, vet du hur den är?

Vad jag hört så är PC350 mer byggda för att framföra klar voice för klaner som spelar matcher där rösten är betydligt viktigare än feta explosioner. Så i ditt fall hade jag köpt PC360 då jag har hört många som även säger ljudet är burkigare i Pc350 men att det ska vara åtgärdat och bara låta som Sennheiser vanligtvis låter i Pc360.

Har du pengar är valet enkelt för mig iaf, då ska du köpa Beyer dynamics MMX 300 Beyerdynamic MMX 300 High End - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets men här snackar vi sinnesjukt bra lurar som du kan ha till Hi-Fi lyssning med på hög nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3sslah:

Vad jag hört så är PC350 mer byggda för att framföra klar voice för klaner som spelar matcher där rösten är betydligt viktigare än feta explosioner. Så i ditt fall hade jag köpt PC360 då jag har hört många som även säger ljudet är burkigare i Pc350 men att det ska vara åtgärdat och bara låta som Sennheiser vanligtvis låter i Pc360.

Har du pengar är valet enkelt för mig iaf, då ska du köpa Beyer dynamics MMX 300 Beyerdynamic MMX 300 High End - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets men här snackar vi sinnesjukt bra lurar som du kan ha till Hi-Fi lyssning med på hög nivå.

o herregud,3k! lite dyraste laget tyvärr

nu gjorde du valet svårt för mig igen

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Jag lirar med ett par PC360 är riktigt nöjd med dem, bra ljud, luftiga och riktgit bekväma. Satt och funderade på Beyerdynamics MMX 300 ett tag också men skippade dem för att de för dyra i min mening, speciellt med tanke på att de i princip är ett par DT770 med mic och de går för ~2000kr

Mina Sennheiser är kopplade till en Astro A40 Mixamp, bra skit!

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem

Har nu skaffat ett PC 360 och jag undrar om det är värt att skaffa något ljudkort till det och i så fall vilket? Något som jag också irriterar mig på är att sladden "korvar" sig något otroligt har ni något tips på hur man löser det blir jag glad

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTSeven:

Har nu skaffat ett PC 360 och jag undrar om det är värt att skaffa något ljudkort till det och i så fall vilket? Något som jag också irriterar mig på är att sladden "korvar" sig något otroligt har ni något tips på hur man löser det blir jag glad

skulle du kunna prova att dra på hög musik i något voip program och se om dina kompisar hör musiken om du håller in push to talk?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

skulle du kunna prova att dra på hög musik i något voip program och se om dina kompisar hör musiken om du håller in push to talk?

Hur högt menar du med högt :D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTSeven:

Hur högt menar du med högt :D?

hehe, så högt så att man kan ta av sig lurarna och fortfarande höra vad som spelas/sägs :P.
Då jag har en medfödd hörselskada så är min volym högre

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag körde på så högt mina öron pallade och man hörde musiken när man tog av sig dom. Det gick bra och de andra i skype irriterade sig inte på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTSeven:

Jag körde på så högt mina öron pallade och man hörde musiken när man tog av sig dom. Det gick bra och de andra i skype irriterade sig inte på det.

Tack julklapp nästa!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Till er med PC 360:

Hur gör ni med sladden? Den "krullar" sig hela tiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Ok, lutar nog då mer åt att införskaffa pc350 - har ju dock läst en del recensioner där de klagar på att basen inte är den bästa, vet du hur den är?

Lite sent svarat kanske men polaren har ett par PC 350 och jag ett par PC 360, vi gjorde ett test med dom kopplade till samma dator, det är betydligt mer bas i PC 360. Väldigt stor skillnad tyckte båda två.

Jag lirar mycket bad company 2 o det blir en helt annan ljudbild med tunga explosioner.

Visst läcker de en del ljud men jag har aldrig hört klagomål från min sambo. Jag upplever det som en fördel då man aldrig blir varm om öronen när man sitter länge.

Däremot har jag lite problem med att micen sänder hela tiden, den tar upp ljud från hörlurarna så att säga. Har försökt att tweaka bort det i ljudinställningarna med olika känsligheter men inte lyckats helt perfekt men näst intill.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoberT:

Lite sent svarat kanske men polaren har ett par PC 350 och jag ett par PC 360, vi gjorde ett test med dom kopplade till samma dator, det är betydligt mer bas i PC 360. Väldigt stor skillnad tyckte båda två.

Jag lirar mycket bad company 2 o det blir en helt annan ljudbild med tunga explosioner.

Visst läcker de en del ljud men jag har aldrig hört klagomål från min sambo. Jag upplever det som en fördel då man aldrig blir varm om öronen när man sitter länge.

Däremot har jag lite problem med att micen sänder hela tiden, den tar upp ljud från hörlurarna så att säga. Har försökt att tweaka bort det i ljudinställningarna med olika känsligheter men inte lyckats helt perfekt men näst intill.

Hehe, fick ett par pc360 i julklapp.
Har haft ett par pc150 innan och basen var mycket bättre i pc150 - men ljudet är klarare i pc360.
Vad har du för ljudkort?
Jag brukar spela med push to talk så har inte samma problem med att micken sänder hela tiden

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har börjat få problem med mikrofonen? Den är inte alls lika känslig som den var för ett par månader sedan :/

Kan det bero på att jag har uppdaterat drivrutiner till ljudkortet ?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Har inte några problem alls med min mikrofon, ljudkortets drivers kan definitivt påverka, se till så du inte missat någon volym kontroll eller mic boost i dina settings.. Väldigt vanligt att missa mic boost settingsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

Hur viktigt är det med ett bra ljudkort till dessa lurar (Sennheiser PC 360)?

Jag tänkte nämligen köpa ett par inom en snar framtid, och jag undrar om det är värt att köpa ett ljudkort samtidigt?

Har kikat på de här ljudkorten:

https://www.inet.se/artikel/6303391/asus-xonar-ds
https://www.inet.se/artikel/6303358/asus-xonar-d1
https://www.inet.se/artikel/6303352/asus-xonar-dx

Värt att köpa ett ljudkort, eller ska man nöja sig med det på moderkortet?

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Skrivet av malici0us:

Hur viktigt är det med ett bra ljudkort till dessa lurar (Sennheiser PC 360)?

Jag tänkte nämligen köpa ett par inom en snar framtid, och jag undrar om det är värt att köpa ett ljudkort samtidigt?

Har kikat på de här ljudkorten:

https://www.inet.se/artikel/6303391/asus-xonar-ds
https://www.inet.se/artikel/6303358/asus-xonar-d1
https://www.inet.se/artikel/6303352/asus-xonar-dx

Värt att köpa ett ljudkort, eller ska man nöja sig med det på moderkortet?

är man lite ljudkåt och vill ha bra ljud ska man ha ett "riktigt" ljudkort till alla headset eftersom det inbyggda på moderkortet inte har någon bra headset amp, men ska du ha något av de du länkat så kör med Xonar DX sitter med det kortet och med PC-360 och det blev ett jävla lyft i ljud från mina gamla Steelseries 5H V2 även testat rakt i moderkorts ljudkortet och det är inte ens i närheten så bra

så mitt tips Xonar DX till detta headset vill man gå lite mer extreme så Asus Essence STX men då pratar vi om lite mer overkill

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Skaffade ett par pc360 i fredags, fantastiskt ljud, polarna reagerade på hur tydlig min röst var över skype.
Man fick tom sänka micken nedanför hakan så andningen inte slog igenom (vi spelade sc2 inget annat ;).

Om ljud från spel (eller annat man kör på datorn) läcker till de som man pratar med så beror det på inställningar i ex skype, det gjorde det för mig tills vi ändrade inställningarna.

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

är man lite ljudkåt och vill ha bra ljud ska man ha ett "riktigt" ljudkort till alla headset eftersom det inbyggda på moderkortet inte har någon bra headset amp, men ska du ha något av de du länkat så kör med Xonar DX sitter med det kortet och med PC-360 och det blev ett jävla lyft i ljud från mina gamla Steelseries 5H V2 även testat rakt i moderkorts ljudkortet och det är inte ens i närheten så bra

så mitt tips Xonar DX till detta headset vill man gå lite mer extreme så Asus Essence STX men då pratar vi om lite mer overkill

Eller så tar man detta.
http://www.inet.se/artikel/6303360/creative-sound-blaster-x-f...
Har detta själv och det slår Asus lätt enligt min erfarenhet.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av MightyKLARA:

Eller så tar man detta.
http://www.inet.se/artikel/6303360/creative-sound-blaster-x-f...
Har detta själv och det slår Asus lätt enligt min erfarenhet.

synd att creatives drivers suger så mycket att det är därför alla rekomenderar Asus korten men håller dock fast till att Asus Xonar DX bästa kortet i den prisklassen

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Öppna hörlurar fungerar på det sättet att de släpper in ljud (och även luft, därav de brukar vara luftigare att ha på sig och inte bli lika varma om öronen) utifrån, det är de designade för, om detta inte är något som du tycker är bra så ska du nog inte kolla på PC360.. Personligen så använder jag aldrig mina i högljudda omgivningar och eftersom de är luftigare så ser jag bara detta som ett plus.

PC350 är däremot av sluten design och har inte den funktionen.

Fick hem Sennheiser PC 350 nyligen, och det var det första min tjej anmärkte på, att de just läckte ljud som bara tusan. Basen känns stundvis ganska tunn. Utöver det, så var det väldigt klart ljud i dem. Inga dåliga lurar alls.

Permalänk
Skrivet av RaidSoft:

PC360 är av Öppen design, Steelseries Siberia v2 är av sluten design, PC350 är av sluten design...

Detta säger dock inte hela historien, det ger mest guidelines, PC360 läcker på bra t.ex.. Siberia/PC350 läcker betydligt mindre.. Exakt hur mycket mindre vet jag inte, men märkbart mindre iaf.. Jag har inte ägt ett PC350 eller Siberia v2 så kan inte svara på detta, förhoppningsvis så har nån annan gjort det och kan svara på det i mer detalj

Hur tycker du skillnaden mellan pc 350 och sibera v2 är? Ägeer själv ett par v2 och tycker dem är skräp.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Har kört 360 g4me i snart 2 år nu ....HELT underbara lurar...finns inget å gnälla på , ljudet är utav det bästa jag har hört i gaming väg. Dom är stora å sköna å ha på sig då det inte skaver någonstans, kan spela 10 timmar i sträck utan att ens veta jag har dom på mig.

Ända nackdelen är att din röst blir lite annorlunda i micken än hur du låter i verkligheten ....men who cares? fortfarande HD mick så du låter klart och inte burkigt.

Sjukt nöjd....ska jag ha nå nya någon gång.....så lär det bli ett par till då.

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem

Tjena, har nyss skaffat mig detta headset, finns det några drivers/software som man kan ladda ner nånstans, hittar inte nåt.