Permalänk

Förbi gå skolnätverkets blockering?

Tjena!

Nu är det så att jag har börjat gymnasiet och har äntligen fått min skoldator nu är det så att vi har en ganska lång lunchrast på ungefär 80 minuter och det tar 20 minuter att äta. Så resten av tiden så vill vi kunna spela allihopa i klassen men skolan blockerar t.ex att logga in på steam osv. *bort* funkade jättebra det gick att logga in på steam och spela men den har ju bara 100mb data användning så jag undrar om det finns något annat program eller sätt så att vi kan spela på rasterna!

Tack på förhand!

länk borttagen
Permalänk
Medlem

Respektera skolans regler. Du använder deras nätverk, så det måste vara de som sätter begränsningarna efter sina egna behov. De existerar säkert på grund av någon bra anledning. Är du missnöjd med reglerna, så ta upp det genom rätt forum för sådana diskussioner (nu minns jag inte vad det hette, men i min skola fans någon sorts klassrepresentant som tog upp dessa typer av frågor med rektorn).

Eller skaffa 4G modem så behöver du ju inte tjafsa med skolan.

Eller stick iväg till något fik/bar och spela, om du har en i närheten.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Lättast är nog att köpa till 50gb data från private tunnel, kostar ju inte många kronor och ska du bara spela spel så räcker det länge, gjorde själv detta i början av sommarn

Permalänk
Medlem

Om någon har en server skulle ni kunna sätta upp en socks proxy (alt. vpn):
*bort*

Edit: Om ni inte har någon aning om vad det är för något är det nog bättre att följa Nirmadas tips.

länk borttagen
Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Om du vill slippa blockeringar borde du ta kontakt med din skolas IT-avdelning.