Permalänk

CSGO eller Datorn?

Nu har jag fått nog. När jag går in i en Deathmatch på CSGO ligger min FPS på 60 hela tiden, ingen aning varför. Men sjukt irriterande. I en Ranked match kan jag ligga på 160 iaf. MEN, datorn klarar Diablo 3 allt på högsta, Samt Just Cause, dirt 3 och massa andra spel. Vilket gör mig ännu mer irriterad för då är det väl inte datorn det är fel på utan spelet? Så sjukt less på FPS laggs då jag spelar CS rätt så Tävlingsinriktat. Någon som har samma problem eller en lösning? Snabba och seriösa svar tack.

Specs: 8GB HyperX, R9 280 3GB gpu, AMD Athlon 3,8gHZ- 4.1, 550W 80+, Asrock FM2A88X EXTREME4+.

Permalänk

Hur ser inställningarna ut i consolen?

Skrivet av Jonas2100:

Nu har jag fått nog. När jag går in i en Deathmatch på CSGO ligger min FPS på 60 hela tiden, ingen aning varför. Men sjukt irriterande. I en Ranked match kan jag ligga på 160 iaf. MEN, datorn klarar Diablo 3 allt på högsta, Samt Just Cause, dirt 3 och massa andra spel. Vilket gör mig ännu mer irriterad för då är det väl inte datorn det är fel på utan spelet? Så sjukt less på FPS laggs då jag spelar CS rätt så Tävlingsinriktat. Någon som har samma problem eller en lösning? Snabba och seriösa svar tack.

Specs: 8GB HyperX, R9 280 3GB gpu, AMD Athlon 3,8gHZ- 4.1, 550W 80+, Asrock FM2A88X EXTREME4+.

Nu är jag ingen direkt expert, men jag vet att man måste pilla i consolen för att få ut max fps.
Kontrollera inställningarna. Typ vad är fps_max på? cl_cmdrate, cl_updaterate osv.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

CS:GO är ganska CPU-tungt, kolla så att inte CPU flaskar.
Ligger du konstant på 60 EXAKT så är det förmodligen något med Vsync som kluddar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Har redan ''Max_fps 999'' och -high men det hjälper inte. Ska kolla igenom lite fler launch options då.

Permalänk

Har stängt av v-sync, Choke-loss är båda 0, Ping är klockren. Launch options är bra... Fattar verkligen inte vad som är fel...

Permalänk

Har hittat en lösning, repair steam och starta om datorn samt verify game cache gör att det funkar, men problemet är återkommande så man får göra flera gånger.