Telia blåser en på interneträkningen

Permalänk
Medlem

Telia blåser en på interneträkningen

När jag fick interneträkningen så hade telia lagt dit flera kostnader som dom inte hade sagt skulle finnas när jag använde mitt isdn, som tex att med dubbla linjer så ska man betala dubbla kostnaden för dn tiden man är online men till mig hade dom sagt atgt det skulle bli 25kr extra och en viss surfpott på 75h som jag fixade sa dom att man kunde vara online dyngnet runt i 75h per månad men den tiden gällde bara mella 1800 till 0800.

så min fråga är: är det någon som vet vart man ska vända sig för att få telias styrelse att reagera.. för jag vill inte betala dom där extar tusen kronorna Och jag tor inte att ett brev till högsta vd:n skulle hjälpa så jätte mycekt...

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Det står ju tydligt på felias hemsida att du måste betala per ISDN-kanal, men det är klart ifall dom har sagt till dig att det inte finns några extra kostnader än dom du nämde så har dom ju helt klart gjort fel.

Dock så tror jag knappast att dom kommer göra nåt åt din räkning, för dom lär nog hävda att det är ditt ansvar at ta reda på vad allt kostar, och ifall du inte har spelat in samtalet så lär du ju inte ha speciellt starka bevis att dom har lurat dig heller, dom kan ju enkelt hävda att du har missuppfattat det dom sa.

Permalänk
Medlem

Om de säger en sak till dig när du skaffar det eller innan du skaffar det så ska de ju hålla vad de säger.

När vi fixade ADSL hemma så fick vi det inte när det var avtalat, men då hade vi ju modem så jag fortsatte använda det trots att den abonemanget skulle vara avslutat dvs. bort taget enligt mig. Sen skickar Telia en räkning för det....mamman blir arg och ringer och klagar och slipper betala

Ring och klaga så ska den nog lösa sig annars kan du ju alltid göra något roligt med deras ledningar *host*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deo
Det står ju tydligt på felias hemsida att du måste betala per ISDN-kanal, men det är klart ifall dom har sagt till dig att det inte finns några extra kostnader än dom du nämde så har dom ju helt klart gjort fel.

Dock så tror jag knappast att dom kommer göra nåt åt din räkning, för dom lär nog hävda att det är ditt ansvar at ta reda på vad allt kostar, och ifall du inte har spelat in samtalet så lär du ju inte ha speciellt starka bevis att dom har lurat dig heller, dom kan ju enkelt hävda att du har missuppfattat det dom sa.

jag kolalde inte på deras sida utan frågade vad kostnaderna vad och det som står där uppe det är vad dom sa..

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garret

Ring och klaga så ska den nog lösa sig annars kan du ju alltid göra något roligt med deras ledningar *host*

heehe mm farsan har nog någon tång hemma

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Bra....då är det bara att knata ut nånstans och kapa en ledning som hämnd

Permalänk
Medlem

skicka in 230v i teleledningen istället om man ska förstöra

Näe, men allvarligt, tycker det är rätt så självklart att det kostar extra om man surfar med 2 linor istället för 1...

Dubbla Samtalskostnader för Dubbla Linor...Det är väl så jävla självklart att man nästan skrattar...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem

Två linjer in, om man är uppkopplad med en och ringer med den andra vad kostar det då? Jo, lokalsamtalstaca för båda linjerna. Om man då ringer på två linjer med ISDN, vad borde det kosta då. Jo, dubba lokalsamtalskostnader då du även i detta fall blockerar två linjer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
skicka in 230v i teleledningen istället om man ska förstöra

Näe, men allvarligt, tycker det är rätt så självklart att det kostar extra om man surfar med 2 linor istället för 1...

Dubbla Samtalskostnader för Dubbla Linor...Det är väl så jävla självklart att man nästan skrattar...

Håller inte alls med dig. Telia kan mycket väl ha ngt erbjudande om att man kan få surfa på 2 linor till priset av 1 lr liknande. Speciellt om någon säljare/support har sagt det till honom.

Iaf så ring o klaga på dom, (om du inte e så gammal/ bra på o klaga, så låt nån annan i familjen göra det).. Nästa steg e o kontakta konsumentombudsmannen (som alla som sett Plus borde veta )

Permalänk

Det är väl bara att konsultera avtalet som du fått hem. Ganska trivalt att du skall betala.

Visa signatur

jag är en kul filur - eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulNissan
Det är väl bara att konsultera avtalet som du fått hem. Ganska trivalt att du skall betala.

på det brevet jag fick så stog det bara att den andra linan var ikopplad och vilket det nya uppkopplings nr var. Ingenting om priser.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500