Vilken mikrofon till skype osv?

Permalänk
Medlem

Vilken mikrofon till skype osv?

Hejsan! Jag sitter nu med en kass bordsmikrofon från clas ohlson där det knappt hörs vad jag säger. Jag har ett par sennheiser hörlurar som jag trivs väldigt bra så att köpa ett headset är inget alternativ.

Så, Sweclockers. Vad rekommenderar ni? Vilket är det bästa alternativet för skypesamtal/matcher i cs för mig? Kan ju tillägga att det helst inte ska vara allt för dyrt! Ljudkvalitén behöver inte vara den bästa. Räcker om det hörs vad jag säger.

Permalänk
Medlem

Snowball mikrofon?

Väldigt många youtubers använder denna, finns diverse klipp på youtube där man kan höra kvalitén.

Modmic finns också, hört mycket gott om den. Den fästes med magnet på headset/hörlurarna.

Man fäster en liten bricka med klister på hörlurarna, och sedan micken på brickan via magnet.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Snowball mikrofon?

Väldigt många youtubers använder denna, finns diverse klipp på youtube där man kan höra kvalitén.

Modmic finns också, hört mycket gott om den. Den fästes med magnet på headset/hörlurarna.

Man fäster en liten bricka med klister på hörlurarna, och sedan micken på brickan via magnet.

Snowball ser sannerligen bra ut. Men den kanske är overkill för mitt användningsområde? Känns som det kan bli väldigt mycket trassel med modmic eftersom man har dubbla kablar till hörlurarna. Någon med erfarenhet av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Snowball ser sannerligen bra ut. Men den kanske är overkill för mitt användningsområde? Känns som det kan bli väldigt mycket trassel med modmic eftersom man har dubbla kablar till hörlurarna. Någon med erfarenhet av det?

Det ända som kan "trassla" med modmic är att kabeln är lång. Dock fixas det lätt med lite "tejp" eller liknande. Bara fästa den vid hörlurskabeln sen funkar det skitbra:) Älskar modmic och kommer nog inte gå över på ett tag.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Modmic är grymt bra och riktad. En extra kabel kommer du inte undan om du skall ha en separat mic.
Jag har tagit några små buntband och dragit ihop den med lurarnas ljudkabel. Inget trassel alls med den.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Snowball ser sannerligen bra ut. Men den kanske är overkill för mitt användningsområde? Känns som det kan bli väldigt mycket trassel med modmic eftersom man har dubbla kablar till hörlurarna. Någon med erfarenhet av det?

Trassel är ett problem jag har, ska nog byta headset helt pga att ajg inte orkar med de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Det ända som kan "trassla" med modmic är att kabeln är lång. Dock fixas det lätt med lite "tejp" eller liknande. Bara fästa den vid hörlurskabeln sen funkar det skitbra:) Älskar modmic och kommer nog inte gå över på ett tag.

Skrivet av anemic:

Modmic är grymt bra och riktad. En extra kabel kommer du inte undan om du skall ha en separat mic.
Jag har tagit några små buntband och dragit ihop den med lurarnas ljudkabel. Inget trassel alls med den.

Skrivet av Reyintaz:

Trassel är ett problem jag har, ska nog byta headset helt pga att ajg inte orkar med de.

Okej, både för och nackdelar där med modmic. Tack så mycket! Tror nog det blir en sådan då