Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Problem med ram-minnen!

Tja! Köpte en ny burk för ca 1 vecka sedan och i början så funkade datorn felfri men nu, efter ca 1 veckas användning så har ram-minnena börjat att köra på 98%´s användning efter att jag har haft på datorn i mer än 3-5 timmar tills jag måste starta om den igen för att kunna använda den.
Har även lagt in minnena i rätt platser i moderkortet då jag hänvisade mig till moderkortsguiden som vanligt, [svart] [grå -minne] [svart] [grå-minne].

Vart kan felet ligga och i så fall hur löser jag det? Tack i förväg!

Här är min burk:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7187232/dator

Permalänk
Hedersmedlem

Detta beror på att drivrutinen till ditt nätverkskort, Atheros Killer NIC läcker minne. Börja med att uppdatera drivrutinerna till det. Om du behöver mer hjälp så finns det ett antal trådar här på SweC om detta problem som du kan botanisera i. Sök på KillerNic.

Själv undviker jag numera KillerNic efter att ha haft en massa problem med den kretsen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det läcker minne ja, men där finns en ny drivrutin ute där du kan använda bara drivrutinen och inte programmet som följer med för det är programmet som skapar minnesläckan och inte drivrutinen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

Hur får man datorn att bara använda sig av drivrutinen och inte av själva killer nic programmet? Eller rättare sagt, hur undviker man Killer Nic? Testade att avinstallera Atheros Killer NIC men då så kom jag inte in på internet då jag hade tagit bort både programmet och drivrutinen?

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, läs de andra trådarna på ämnet. Finns massor med tips. Men en bra början är att installera den senaste versionen från Qualcom.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!