När får vi se en ~4000kr Skärm med låg ms, 1440p @ 60hz och g-sync?

Permalänk
Medlem

När får vi se en ~4000kr Skärm med låg ms, 1440p @ 60hz och g-sync?

Hej!

Jag har läst på en del om g-sync och jag tycker det verkar vara en väldigt trevlig teknologi som vi har på gång. Det som jag tycker är lite tråkigt är tekniken (hittills) riktat in sig på endast 144hz skärmar och kostar skjortan verkligen.

Min personliga åsikt är att det räcker gott med 60hz när man spelar. Är medveten att det såklart är subjektivt, men jag tycker att skillnaden mellan 60 och 120+ är ganska liten. Hoppet från 30 till 60 är helt klart viktigare än 60 till 120 om ni förstår vad jag menar.

Om det kommer en skärm med 1440p som kan köras upp till 60hz med G-sync och låg responstid (gärna IPS panel men det kanske är långt dit) till ett rimligt pris så skulle jag köpa den direkt, och det jag undrar är - finns det fler som mig? Eller är det så att alla gamers utesluter annat än 144hz och därför kommer inte NVIDIA ens att köra ut g-sync till t.ex. framtida IPS paneler med låg responstid och 60hz? Det känns som om jag betalar mycket i onödan om jag skulle köpa en ASUS swift om jag inte ens bryr mig så mycket om den höga frekvensen.

Jag skulle hellre spela på en IPS skärm med låg responstid, 60hz med g-sync jämfört med en TN-panel med g-sync och 144hz. Men är jag ensam om det? Om inte, när får vi se sådana skärmar nå marknaden tror ni?

(För att slippa ofrivilliga lärostunder och off-topic så vill jag bara påpeka att jag vet mycket väl hur g-sync fungerar.)