Precis köpt Msi gtx 970 kortet , Är detta ett bra 3Dmark resultat ? Behöver även lite hjälp.

Permalänk

Precis köpt Msi gtx 970 kortet , Är detta ett bra 3Dmark resultat ? Behöver även lite hjälp.

Tjena som rubriken säger så fick jag hem mitt nya 970 kort idag Här är ett 3dmark test : http://www.3dmark.com/3dm/4146408 . Är detta något bra ?

Det står även såhär på 3dmark : Time measurement data not available. The validity of the result cannot be determined. (What is this?)
Graphics driver is not approved (What is this?)

Är det för att drivrutinerna är nya och 3dmark inte har hunnit uppdatera sig ?

Lite frågor angående byte av kort och annat
När jag spelar spel som cs go och wow/archeage känns det även som att jag borde få ut mer ifrån grafikkortet. Jag bytte från mitt gamla XFX Radeon HD 7850 , Tog bort det och stoppade i mitt Gefore kort och installerade drivrutinerna, Är det något jag behövde tänka på när jag byter från radeon till geforce bara sådär ? eller är det inget speciellt ? Är det min cpu (amd fx 8320) som är lite dålig annars ? eller är jag för kräsen? Det känns ju som jag borde panga på de flesta spelen utan problem med min cpu och gpu. Det följde även med en 8 pin adapter till grafikkortet , du stoppar in den i en 6 pin och sen är det 8 pin på andra sidan, Går det använda den utan problem ? Och jag har 2 olika grafikslots på mitt moderkort och jag undrar om det spelar någon roll vilket av grafikkortsplatserna jag använder ? Om någon av platserna är mer optimal än den andra ?

Annars går grafikkortet bra tycker jag med värme osv , Ny till MSi programmen men vänjer mig nog snart. Undrar dock om det finns något lätt sätt att se hur mycket min GPU arbetar med msi afterburner eller liknande , Så jag ser på en skala hur mycket den arbetar , från 0 % till 100 % tex. Hoppas det finns någon snäll själ som kan hjälpa mig lite med alla mina frågor haha .. HA en trevlig kväll !

Permalänk
Medlem

Antar att du inte överklockat kortet? Om nej, så ja det ser bra ut.

Time measurement data not available: Kort svar, den säger att ditt system inte är stabilt, systeminfo kraschade under din benchrun. (googla för mer utförligt)

Graphics driver is not approved
970/980 är nya kort, och de har bara inte hunnit uppdatera deras bas med godkända drivers. Ignorera det.

Plockade du bort de gamla drivrutinerna? Vad får du för fps i de spelen?

Ja 8/6pin går att använda, använd först de som kommer från ditt nätaggregat. Sätt kortet högst upp.

Har för mig att det ska synas i gpu-z.

Permalänk
Medlem

I msi afterburner står det till höger gpu usage

Permalänk
Skrivet av zoqi:

Antar att du inte överklockat kortet? Om nej, så ja det ser bra ut.

Time measurement data not available: Kort svar, den säger att ditt system inte är stabilt, systeminfo kraschade under din benchrun. (googla för mer utförligt)

Graphics driver is not approved
970/980 är nya kort, och de har bara inte hunnit uppdatera deras bas med godkända drivers. Ignorera det.

Plockade du bort de gamla drivrutinerna? Vad får du för fps i de spelen?

Ja 8/6pin går att använda, använd först de som kommer från ditt nätaggregat. Sätt kortet högst upp.

Har för mig att det ska synas i gpu-z.

Okej tack Jo det är ju både 8 pin och 6 pin , men jag tog en 8 pin adapter och kopplade på 6 pinnen Jag får ca 20-70 fps på wow maxxade inställningar , runt 200 fps i cs go vilket jag tycker ska vara betydligt högre just i cs. I archeage är det runt 20-70 fps , men rätt bra fps i archeage. JAg tog inte bort de gammla drivrutinerna då jag inte vet hur man gör det. Behöver dock ha kvar catalystcontrolcenter och det eftersom jag har en amd CPU fortfarande. Gör det stor skillnad på om jag tar pci-slotten längst ner istället för den högst upp ? Tycker inte det är lönt att klocka ett sådant nytt kort som detta heller , Känns lite meningslöst

Permalänk
Medlem

Alltså, ccc behöver du inte för prollen, sen bör du avinstallera driversarna från förra kortet, annars kommer det nog bråka en hel del.

Beror på ditt moderkort, varför ska du ha längst ner för?

Permalänk
Medlem

8320 lär flaska skiten ur ett gtx 970 i wow. min 4770k flaskar mitt gtx 770 något fruktansvärt, får ~70% gpu load i världen och ~50% i raids. kika med gpu-z när du spelar så får du se hur det ser ut.