Corsairs nya logotyp ger upphov till protester

Permalänk
Melding Plague

Corsairs nya logotyp ger upphov till protester

Under ett nytt varumärke samlar Corsair företagets alla gamingprodukter, men logotypens utseende irriterar kunderna. Så till den grad att det nu samlas in underskrifter på en protestlista.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den där var ingen höjdare alltså..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Varför ändra på något som redan är ett vinnande recept? var iaf min första tanke

Permalänk
Medlem

Håller med om att den ser ful och "p12ig" ut, men att jämföra den med tramp stamp är ju bara larvigt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

det känns som något någon bara kluddat ihop för att det ska de fränt ut. nä bort med eländet och ta tillbaka gamla loggan

Permalänk
Medlem

Jag trodde "coola tribaler" dog ut någon gång på 90talet? Otroligt ful logga.

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Medlem

Corsair -90 talet ringde.. dom ville ha sin tribe tatuering tillbaka..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vill dem införa en logga för att markera deras "gaming utbud" så sätt en piratflagga ovanför eller på seglen på deras nuvarande logga säger jag!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

undrar om undersökningens resultat stämmer överens med swecs åldersdemografi...

Permalänk

Nu känner jag mig lite som en tråkig "det var bättre förr"-gubbe, men där skrev jag på direkt

Den klassiska loggan är ju riktigt snygg. Men å andra sidan, det är inte direkt deras gaming-inriktade produkter jag köper.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Behövde bara se bilden för att tänka på en tatuering vid svanken

Permalänk
Medlem

Ser lite ut som ett tramp-stamp men skulle inte säga att den är ful.
Gamla loggan var dock helt klart bättre.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Man får lite tramp stamp vibes från loggan hehe Seglet var lite mer "moget" tycker jag Men så länge produkterna har samma kvalité så bryr jag mig inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser jävligt p12 ut.. Nejtack.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem

Tur att man handlar för funktion och inte utseende

Visa signatur
Permalänk

Fyfan Corsair, det är en dealbreaker, varför har ni ens en logga på era mekaniska tangentbord när dom reda utmärker sig så mycket? Bort med loggor!

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Påskrivet! Det var bland det fulaste jag sett. Den gamla loggan var snygg, elegant, och andades kvalitet. Det här ser ut som något en "färg-och formare" i 9an slängt ihop när de haft tråkigt. Nu får det vara bra med företag som inte lyssnar på sina kunder!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

From Wikipedia, the free encyclopedia
Corsair may refer to:

A privateer or pirate, in particular:
Barbary corsairs
French corsairs
commerce raiders

End of story.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en "Tramp stamp" INTE OK!

Permalänk
Medlem

Stackars designer. Det är säkert typ VD:ns kusin eller något som ingen vågar säga emot och/eller sparka

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Själva symbolen som är totalt intetsägande är väl det stora problemet. Och också det som alla verkar haka upp sig på. Typsnitt/färgval tycker jag inte ligger fel i tiden.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Behövde bara se bilden för att tänka på en tatuering vid svanken
http://www.cliffordstattoostudio.se/res/SvankTattoo/clifford8...

Kanske för att det var en tatuering i bilden? Tycker inte förra är särskilt snygg den heller. Påminner mer om sprit eller tobak än datorprodukter. Skulle till och med kunna vara ett emblem för en seglingsklubb. Med det sagt så säger jag inte att den nya är bättre, men den gamla borde bytas ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hur orkar man bry sig?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

ser ut som en krabba?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
SpelClockers
Citat:

... Samtidigt introducerades det nya varumärket Corsair Gaming, som ska användas för företagets alla gamingprodukter ...

Citat:

... Jag köper Corsairs [produkter] för dess eleganta och moderna utseende. Jag vill ha inte ha "gaming"-stylade prylar ...

Jag förstår inte. Om man inte vill ha gaming-stylade prylar så köp inte gaming-inriktade produkter? Vad jag har förstått så är fortfarande Corsairs "vanliga" produkter med gamla loggan? Personligen så tycker jag att loggan är helt OK, men å andra sidan så köper jag inte gaming-produkter.

Permalänk

"Jag vill ha inte ha "gaming"-stylade prylar, om jag så skulle kan jag köpa från något annat märke"

Men ändå köper han ett gaming tangentbord och varför köper han inte från ett annat företag?.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

ASUS är ju värre. Från den fenomenala:
"Inspiring innovation - persistent perfection"
till den värdelösa
"In search of incredible"

Permalänk
Medlem

Inget emot den nya loggan i sig men den gamla är tusen gånger bättre. Stilrenare och så känns den mogen.

Permalänk
Medlem

Den där såg inte särskilt tilltalande ut, håller med om att den ser gräslig ut.

Corsair gör som de vill men tycker inte om den.

Permalänk

Jag förstår verkligen inte?
Corsair är ett Stort varumärke som har satt sig själva på kartan. Deras segel har en stor igenkänningsfaktor, alla gamers som ser den vet vad det är. Inte minst har den en koppling till namnet i sig (segling). Hela grejen med ett varumärke är ju att man ska känna igen det och känna sig hemma i det. Varför ändra på ett vinnande concept? Om ni vill ändra loggan, behåll grundstrukturen och flasha till den så att folk fortfarande känner igen den.

Bakläxa.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *