Permalänk
Medlem

Bekräftelse innan beställning

Hej!

Jag ska beställa en ny dator. Jag har inte direkt hållit mig uppdaterad inom komponent-världen på ett bra tag nu men kikade nyligen runt i forumet efter tips och så. Dessvärre märker jag att det är väldigt delade uppfattningar om vad man bör köpa, vilket inte gör saken lättare.

Har till sist kommit fram till följande komponenter men hade varit tacksam om någon mer insatt kan bekräfta och/eller komma med synpunkter.

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/29410

Jag har inte tänkt att clocka, men det kan hända i framtiden.

Dessa har jag redan:
Samsung SSD EVO 840 Basic 500GB
Samsung HDD 1GB

Tack på förhand!

Permalänk
Hjälpsam

Fina saker men lite överkurs att köpa en av marknadens största CPU kylare om du inte skall klocka..den klart smidigare U14S låter som ett bättre val

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Men när du ändå är uppe i denna prisklassen hade jag nog satsat på 2x 970 istället och fått mycket mer GPU-kraft.

Vad för skärm hade du tänkt köpa och vad ska datorn användas till? Om du bara ska spela och inte vill klocka känns ett Z97-system med 4790K smartare då du får högre klockfrekvens från fabrik och därmed högre prestanda i spel då de inte är så duktiga på att utnyttja många kärnor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Fina saker men lite överkurs att köpa en av marknadens största CPU kylare om du inte skall klocka..den klart smidigare U14S låter som ett bättre val

Skrivet av MakeCoke:

Ser bra ut. Men när du ändå är uppe i denna prisklassen hade jag nog satsat på 2x 970 istället och fått mycket mer GPU-kraft.

Vad för skärm hade du tänkt köpa och vad ska datorn användas till? Om du bara ska spela och inte vill klocka känns ett Z97-system med 4790K smartare då du får högre klockfrekvens från fabrik och därmed högre prestanda i spel då de inte är så duktiga på att utnyttja många kärnor.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för era svar. Jag har tänkt efter och gjort en ny lista med ett Z97-system då datorn faktiskt främst kommer användas till att spela på.

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/29443

Jag är dock fortfarande lite osäker på kylaren samt grafikkortet. Noctua NH-D15 är ju inte så mycket dyrare och kyler bättre i load, vad jag kan läsa mig till. Vad gäller grafikkort så vill jag gärna ha en referenskylare som blåser ut värmen.