Hjälp med installation av Windows 8.1 OEM på Asus G75

Permalänk

Hjälp med installation av Windows 8.1 OEM på Asus G75

Hej!
Köpte OEM version för windows 8.1 till min Asus G75 för att få nån slags 'fresh' start... Har kopplat in en SSD för OSet, annars är SSDn helt ren.
Jag lyckas komma till sidan för produktnyckeln, men sen när jag skriver in den så får jag "Det gick inte att bekräfta produktnyckeln. Kontrollera installationsmediet"

Vet inte om tråden ska ligga här eller på mjukvara...
Mvh Masse

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: har tidigare använt SSDn för spel, men har rensat den på allt... Är trött o seg i huvudet, har säkert missat någon dum jävla grej, måste jag formatera disken innan? Trodde det skulle skötas av OS-installationen, om det kan vara det som krånglar....

EDIT2: Ok nåt är det jag definitivt missat, går det inte att installera windows 8.1 från OEM på en blank disk? Testade nu bara att plugga in gamla HDDn för o se vad som hände, och då gick installationen vidare från nyckeln...

Edit 3: Gick ju att välja partion för installation om jag hade i HDDn.. Men nu är den fast på 1% och har varit det ett tag... Kanske förhastar mig, men den borde rört sig åtminstone några till på en halvtimma?

Förtydligad rubrik
Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad, tråd flyttad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar, passade även på att flytta tråden till Micrsoft Windows, tror du får bättre svar här.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...