Permalänk
Medlem

The White

Tjo!. Tänkte bjuda på lite bilder från min lilla hörna.
Skrivbordet är 200x230cm med 60cm djupa skivor. Det är byggt med Elfa hyllsystem för att slippa bordsben. Skrivbordsbelysningen består utav 8 st 40cm full RGB ledlister köpta på bauhaus.

Ber om ursäkt för kvalitén på vissa bilder som är tagna med min gamla galaxy S3.

Dator Specs

Moderkort: Asus sabertooth Z77
Processor: Intel I5-3570K @ 3.4 GHz
Minnen: Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB
Lagring
2 st 750gb
1 st 500gb
1 st 1TB
SSD: Corsair Force 3, 128GB
GPU : SAPPHIRE HD 7970 OC 3GB GDDR5
PSU : silver power 600w
Processorkylare : cooler master v8
Chassi: fractal design define r4 black pearl

Kringutrustning
Skärmar: BenQ 24"
Tangentbord: microsoft sidewinder x4
Datormus: Qpad OM-75
Musmatta: Monix Sargas 900
headset : Siberia V2
Högtalare : cerwin vega clsc-6
Baslåda : Apart SUBA165-BL
Förstärkare : Yamaha HTR-2866
webcam : Logitech c920

DJ utrustning
Pioneer DJM-850
2st Native instruments X1MK2
1 st Native instruments X1MK1
Pioneer HDJ-500

Laptop
Macbook pro 13" late 2013

The White

Permalänk
Medlem

Först och främst betraktar jag inte detta som ett galleri, utan som en fråga, och det hör därför hemma i forumet med bildlänkar.

Men till din fråga. Hade jag varit du hade jag nog haft en ram under bordskivorna.
Du kan bygga ett själv, men personligen hade jag köpt ett begagnat IKEA Galant skrivbord och bytat bordskivorna mot egna bara. Då har du en färdig ram, få ben och hyffsat billigt.

Angående din lilla hylla till skärm etc. så hade jag hellre borrat upp den i väggen än att ställa den på bordet med 10 ben. Mer skrivbordyta och cleanare look.

Googlad bild på Galant skivbordsram (det finns även bord med T-ben)

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara vädligt dålg ergonomi med tanke på hur högt bildskärmarna kommer hamna.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på resultat och inspiration, då jag väntar tillträde till nya lyan är planen att platsbygga skrivbord, och det lutar åt samma håll som du tänkt.

Visa signatur

Twitter

[B][I]Livet i 8 Bitar
Svamp och Gröna Blad