Nvidia GeForce 570 trasigt?

Permalänk
Medlem

Nvidia GeForce 570 trasigt?

Tjenare!

Det har uppstått ett problem med mitt grafikkort. Det började med att jag satt å spelade cs:go å fick bluescreen tänkte att det bara var något random så startar om datorn och får bluescreen under "Starting Windows".

Då tänkte jag att det kanske är dags å dra en omformation då jag inte gjort det på ~2 år. Så sätter i skivan å formaterar om datorn. Installerar sedan alla drivrutiner förutom grafikkortet å startar om datorn igen å det fungerar som det ska. Installerar sedan grafikkortsdrivrutinerna ifrån skivan jag fick med vid köp av datorn, installerar startar om å får bluescreen vid "Starting Windows" lik förbannat..

Formaterar om datorn igen å gör alla steg fram tills jag ska installera drivrutinerna för grafikkortet igen. Denna gång laddar jag ner de senaste ifrån nvidias hemsida, Installerar dessa startar om datorn å får bluescreen vid "Starting Windows" igen.

Efter detta formaterade jag igen å denna gången testade jag å uppdatera drivrutinerna genom Windows Update istället. Gjorde detta startade om datorn å fick bluescreen vid uppstart igen.

Efter detta googlade jag lite på problemet å hittade denna guiden som jag följde.

http://www.sevenforums.com/bsod-help-support/201437-bsod-windows-7-x64-nvlddmkm-sys-dxgkrnl-sys-dxgmms1-sys.html

post två i länken ovan.

Detta hjälpte inte heller så nu har jag slut på idéer och tror inte längre att det är mjukvara fel även om det känns som det!

Bild på min felkod:

http://i.imgur.com/0qCkNLE.jpg

har även tagit ut grafikkortet å kollat så inget är bränt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghly:

Tjenare!

Det har uppstått ett problem med mitt grafikkort. Det började med att jag satt å spelade cs:go å fick bluescreen tänkte att det bara var något random så startar om datorn och får bluescreen under "Starting Windows".

Då tänkte jag att det kanske är dags å dra en omformation då jag inte gjort det på ~2 år. Så sätter i skivan å formaterar om datorn. Installerar sedan alla drivrutiner förutom grafikkortet å startar om datorn igen å det fungerar som det ska. Installerar sedan grafikkortsdrivrutinerna ifrån skivan jag fick med vid köp av datorn, installerar startar om å får bluescreen vid "Starting Windows" lik förbannat..

Formaterar om datorn igen å gör alla steg fram tills jag ska installera drivrutinerna för grafikkortet igen. Denna gång laddar jag ner de senaste ifrån nvidias hemsida, Installerar dessa startar om datorn å får bluescreen vid "Starting Windows" igen.

Efter detta formaterade jag igen å denna gången testade jag å uppdatera drivrutinerna genom Windows Update istället. Gjorde detta startade om datorn å fick bluescreen vid uppstart igen.

Efter detta googlade jag lite på problemet å hittade denna guiden som jag följde.

http://www.sevenforums.com/bsod-help-support/201437-bsod-windows-7-x64-nvlddmkm-sys-dxgkrnl-sys-dxgmms1-sys.html

post två i länken ovan.

Detta hjälpte inte heller så nu har jag slut på idéer och tror inte längre att det är mjukvara fel även om det känns som det!

Bild på min felkod:

http://i.imgur.com/0qCkNLE.jpg

har även tagit ut grafikkortet å kollat så inget är bränt.

Just att grafikdrivrutinerna kraschar i kombination med att du verkar få artifakter tycker jag inte verkar särskilt lovande vad gäller det där grafikkortet.

Antar att du kört allting i standardhastighet när du testat?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Yes allt körs i standardhastighet.

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd rensad#

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Var vänlig titta en gång till i våra regler så att du inte gör om detta igen.

/moderator

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)