Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jo, det är väl egentligen inte så konstigt, Apple har några få enheter att hålla reda på medan Android måste fungerar på MASSOR av olika enheter. Därför är säkert iOS mkt mer optimerat än Android. Man kan nog jämföra det med typ att sätta en genomsnittsförare i en potent sportbil och sen en tävlingsförare i en V70 och låta dom raca mot varandra

Jag säger inte att det är konstigt att apple behöver mindre ram minne jag säger bara att en iphone är inte betydligt segare bara för att det bara har 1 gb ram, sen var det beror på har inget med det att göra. En del säger ju här typ, välj inte iphone för den har bara 1 gb ram och det räcker inte, men det testet visade ju tydligt att iphone inte behöver mer

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jadu, först och främst är det helt olika system sedan skiljer sig upplösningen mellan dessa enheter som jämförs, både S5 och M8 sitter på 1080p jämfört med iPhones lågupplösta skärm.

Vilken mobil syftar du på Iphone 4,5,5s? Inte är det Iphone 6 plus i alla fall , för den har en upplösning på 1920x1080 med 401 ppi, men vad vet jag?

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Jag säger inte att det är konstigt att apple behöver mindre ram minne jag säger bara att en iphone är inte betydligt segare bara för att det bara har 1 gb ram, sen var det beror på har inget med det att göra. En del säger ju här typ, välj inte iphone för den har bara 1 gb ram och det räcker inte, men det testet visade ju tydligt att iphone inte behöver mer

Vi är eniga. Rätt ofta tenderar folk att blanda ihop personliga åsikter med fakta och vad man tror med vad man vet. Och då blir det lätt svepande generaliseringar som för det mesta tenderar att vara felaktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Enligt många här verkar 1 gb ram vara alldeles för lite om man snabbt ska skifta mellan appar men tydligen är iphone 6 betydligt snabbare än galaxy s5 enligt detta testet. Undra hur det går till om den nu är betydligt sämre...

https://www.youtube.com/watch?v=nCln9_mgZJo

Skrivet av Vigge50:

Jag säger inte att det är konstigt att apple behöver mindre ram minne jag säger bara att en iphone är inte betydligt segare bara för att det bara har 1 gb ram, sen var det beror på har inget med det att göra. En del säger ju här typ, välj inte iphone för den har bara 1 gb ram och det räcker inte, men det testet visade ju tydligt att iphone inte behöver mer

Det där testet är ju duktigt riggat också, man testar enbart att starta program från scratch typ, startar också kamera som är segstartat på Samsung och man ska ladda sidor. Det där mäter inte på något sätt hur mycket RAM telefonen behöver. Om jag inte missminner mig så kör Android alla program i en form av VM avskärmad från övriga OS:et (bortsett från sådant som man godkänner att den ska ha tillgång till). Det gör ju att det kräver lite mer prestanda vid uppstart första gången, men de är snabba sedan när man inte måste starta VM-containern från scratch. Den lösningen ger en säkerhet som är bra när man ska ha en öppnare marknad än Apple har.

MEN, genom att Android har mer RAM så kan man köra massa program parallellt med äkta multitasking i fall där iPhone måste börja stänga av program. Det gör inte bara Android snabbare med att byta program som är startade, framförallt så gör det att man inte förlorar skrivna texter och halvt utfört jobb på Android. iPhone är snabbare (än vissa Android med bloatade skal) på att öppna program när telefonen är helt nystartad. Personligen stänger jag inte av telefonen helt när jag stoppar ner den i fickan. Androids styrka är att den är snabb när man använder den, dessutom förlorar man inte arbete.

Att öppna massa program från scratch och stänga av dem direkt i lång följd är inget man vanligtvis arbetar med. Det är en riggad jämförelse som såklart kan vara praktisk om man vill låtsas att det är sådant människor menar när de säger att mer RAM är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det där testet är ju duktigt riggat också, man testar enbart att starta program från scratch typ, startar också kamera som är segstartat på Samsung och man ska ladda sidor. Det där mäter inte på något sätt hur mycket RAM telefonen behöver. Om jag inte missminner mig så kör Android alla program i en form av VM avskärmad från övriga OS:et (bortsett från sådant som man godkänner att den ska ha tillgång till). Det gör ju att det kräver lite mer prestanda vid uppstart första gången, men de är snabba sedan när man inte måste starta VM-containern från scratch. Den lösningen ger en säkerhet som är bra när man ska ha en öppnare marknad än Apple har.

MEN, genom att Android har mer RAM så kan man köra massa program parallellt med äkta multitasking i fall där iPhone måste börja stänga av program. Det gör inte bara Android snabbare med att byta program som är startade, framförallt så gör det att man inte förlorar skrivna texter och halvt utfört jobb på Android. iPhone är snabbare (än vissa Android med bloatade skal) på att öppna program när telefonen är helt nystartad. Personligen stänger jag inte av telefonen helt när jag stoppar ner den i fickan. Androids styrka är att den är snabb när man använder den, dessutom förlorar man inte arbete.

Att öppna massa program från scratch och stänga av dem direkt i lång följd är inget man vanligtvis arbetar med. Det är en riggad jämförelse som såklart kan vara praktisk om man vill låtsas att det är sådant människor menar när de säger att mer RAM är bra.

Du noterar väl att iPhonen är snabbare även när det gäller att öppna program som redan ligger i bakgrunden i videon? Se till exempel S5an som behöver ladda om alla sina appar då dem stängsts av i bakgrunden....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Du noterar väl att iPhonen är snabbare även när det gäller att öppna program som redan ligger i bakgrunden i videon? Se till exempel S5an som behöver ladda om alla sina appar då dem stängsts av i bakgrunden....

Noterade du hur många spel som öppnades emellan? Mer RAM räcker längre, inte i oändlighet. Vissa appar har inte heller stöd för att pausas utan stängs ned, det är dock inte relaterat till operativ.

Permalänk
Medlem

Sitter på en HTC one mini och skulle idag utan tvekan skaffa z3:an, speciellt compacten är intressant för mig som vill ha en mindre telefon, fick testa en polares och ångrade mitt köp av HTC:n

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Skulle aldrig byta min iPhone 6 mot en tjock Z3:a känns ju som en telefon från 2004.
Gör om gör rätt 4k film oj vad användbart, blir ju snyggt på min 65" 4k tv NOT.

Permalänk
Avstängd

pinsamma

Permalänk
Skäggig legend

Nu har jag bara skummat igenom denna tråd och ser som vanligt i dessa trådar en sak: två läger - Android vs iPhone/iOS

iPhone 6 är snabb, Android är snabbt, iOS har ett riktigt smörigt OS medans Android har små tendenser att hacka till ibland - vissa märker inte detta/bryr sig inte för att ofta är resten av telefonen snabbare än iOS - men iOS är mer kontrollerat smörigt - kan till och med uppfattas som långsamt då det "zoomar" in i appen rätt långsamt än t.e.x. Android som "kastar" in dig i appen trotts att appen kanske inte har hunnit starta än etc. kan kännas "stressat". Jag - jag - jag, uppfattar det som att Androids animationer är för snabba för operativsystemets bästa om någon förstår det jag menar.

Oavsett vilken telefon du väljer kommer du bli extremt glad, Sony har en batteritid som heter DUGA! tål vatten och har en grym kamera, kanske bättre än iPhone 6 om man bortser från megapixelkriget? Den är extremt bra byggd och känns trevlig. iPhone är ptja… en iPhone. Känns extremt trevlig i handen och har stämpeln Premium som även speglar sig i priset. Jag är en iPhone nörd men skulle i detta fall välja Sony p.g.a. batteritiden - hands down. Ni läste det här, en iPhone nörd väljer en Android över en iPhone… Android ÄR ett redigt bra operativsystem men efter att ha haft iPhone sedan 2008 har jag väldigt svårt att bryta mig ur ekosystemet. Därför blev det en iPhone 6 plus (iPad nano) som väntar på posten (äntligen), men för batteritiden skulle det blivit en Sony.

Jag tycker du ska välja en Sony.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eureka_swe:

Skulle aldrig byta min iPhone 6 mot en tjock Z3:a känns ju som en telefon från 2004.
Gör om gör rätt 4k film oj vad användbart, blir ju snyggt på min 65" 4k tv NOT.

herregud

2004?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Eureka_swe:

Skulle aldrig byta min iPhone 6 mot en tjock Z3:a känns ju som en telefon från 2004.
Gör om gör rätt 4k film oj vad användbart, blir ju snyggt på min 65" 4k tv NOT.

Hahaha måste erkänna att jag drog på smilbanden här på jobbet när jag läste detta om 2004. Jag kan hålla med om att 4K är lite väl tidigt, men kul feature. Som jag tidigare skrev skulle jag föredra och välja en Sony Z3 framför en iPhone 6 p.g.a. batteritiden. Där har Apple verkligen inte fattat vad folk vill ha, jag skulle utan problem köpt en iPhone 6 om den var 2 millimeter tjockare och samma batteritid som iPhone 6 Plus som det nu blev (ligger på posten) JUST p.g.a. batteritiden.

Just den punkten är ju sååå 2004 från Apple, pinsamt. Nej, en Sony Z3 är i detta val rätt!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hahaha måste erkänna att jag drog på smilbanden här på jobbet när jag läste detta om 2004. Jag kan hålla med om att 4K är lite väl tidigt, men kul feature. Som jag tidigare skrev skulle jag föredra och välja en Sony Z3 framför en iPhone 6 p.g.a. batteritiden. Där har Apple verkligen inte fattat vad folk vill ha, jag skulle utan problem köpt en iPhone 6 om den var 2 millimeter tjockare och samma batteritid som iPhone 6 Plus som det nu blev (ligger på posten) JUST p.g.a. batteritiden.

Just den punkten är ju sååå 2004 från Apple, pinsamt. Nej, en Sony Z3 är i detta val rätt!

iPhone har dock aldrig haft sämre batteritid än de andra tillverkarnas flaggskeppstelefoner. Anser snarare att det är intressant hur de lyckas hålla såpass god batteritid utan att behöva kräma på dubbla mah likt sina konkurrenter. Testerna från Anandtech visar ju på att 6an klarar sig alldeles utmärkt, likt de alltid gjort:

Fördelen med bra batteritid på mindre mah är ju att laddningstiden förkortas avsevärt, vilket är en stor fördel om man tex är på språng. Nu menar jag inte att ett större batteri inte behövs, det hade såklart varit trevligt, men att ständigt läsa att folk beskyller iPhone för dess dåliga prestanda eller batteritid för att siffrorna är sämre än på androidtillverkares dito är så infernaliskt tröttsamt.

Z3 compact har dock grym jäkla batteritid och är en bra telefon på alla sätt och vis.

Det är äpplen och päron, båda telefonerna kan utföra det de flesta svensson önskar kunna göra, fast på olika sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jadu, först och främst är det helt olika system

+1

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det där testet är ju duktigt riggat också, man testar enbart att starta program från scratch typ, startar också kamera som är segstartat på Samsung och man ska ladda sidor. Det där mäter inte på något sätt hur mycket RAM telefonen behöver.

Jag tycker ofta att Android-kramare argumenterar för Android på detta sätt "alltså, EGENTLIGEN är det mycket bättre, eftersom...".
I teorin är det ditten och datten och hiten och diten, men teorin är ointressant när man kommer till praktiken vilket det dagliga användandet är. Som när första iPhone kom med, specifikationsmässigt riktigt crappy hårdvara, det gick inte att skicka MMS, Bluetooth-stödet var minimalt (fanns det ens?) och samtidigt fanns det riktigt vassa plattformar från t.ex. Ericsson som hade stöd för allt. Som EGENTLIGEN ju var mycket bättre. (Kolla på Sony Ericssons sista feature phones, dessa var otroligt polerade och välfungerande produkter som ingen köpte eftersom den marknaden då hade kollapsat helt.) Vi (ja, jag jobbade på Ericsson då) tyckte att det var orättvist, för vår plattform var ju faktiskt mycket bättre! Men Apple hade tagit sin hög med tvivelaktig hårdvara som de hade kokat ihop och gjort ett välfungerande paket som gav en utmärkt användarupplevelse. Användarna struntade blankt i om den var dålig på pappret; det de hade i handen och såg och upplevde var något som lirade, och gjorde det bra. Resten var (och är) ointressant. (För en tekniknörd/ingenjör/entusiast är det ibland en besk sanning att svälja.)

Jag tillber inte äpplet. Jag kramar inte roboten. Äpplets försvarare och Robotens antagonister tycker båda illa om mig.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heppel:

Jag tog z3c och är så jäääävla nöjd!

Mycket bra! Succé!

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Kimball:

iPhone har dock aldrig haft sämre batteritid än de andra tillverkarnas flaggskeppstelefoner. Anser snarare att det är intressant hur de lyckas hålla såpass god batteritid utan att behöva kräma på dubbla mah likt sina konkurrenter. Testerna från Anandtech visar ju på att 6an klarar sig alldeles utmärkt, likt de alltid gjort:

http://images.anandtech.com/graphs/graph8560/67844.png

Fördelen med bra batteritid på mindre mah är ju att laddningstiden förkortas avsevärt, vilket är en stor fördel om man tex är på språng. Nu menar jag inte att ett större batteri inte behövs, det hade såklart varit trevligt, men att ständigt läsa att folk beskyller iPhone för dess dåliga prestanda eller batteritid för att siffrorna är sämre än på androidtillverkares dito är så infernaliskt tröttsamt.

Z3 compact har dock grym jäkla batteritid och är en bra telefon på alla sätt och vis.

Det är äpplen och päron, båda telefonerna kan utföra det de flesta svensson önskar kunna göra, fast på olika sätt.

I användning är den bra, men inte det bästa och mycket sämre i standby. Det skulle inte skadat Apple att behållit tjockleken och slängt i lite mer. För att verkligen behöva ladda en telefon varje natt är lite väl extremt.. Detta är varför jag valde en iPhone 6 plus. En nära vän till min rockar sin Samsung S5 med spotify, hela arbetsdagen (elektriker) avslutar med en helkväll med mig massa foton, video, surfa mitt i dimman, gps etc. Själv dog min telefon efter arbetsdagen med spotify Hans är på stabila 45%

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag tycker det hela är väldigt enkelt att förklara för någon, nämligen att det faktiskt mer eller mindre handlar enbart om användaren.

Vill användaren förstå telefonen genom att bara titta på den och sedan använda den smidigt i alla situationer utan att telefonen beter sig konstigt, är detta det viktigaste? I sådana fall är det en iPhone som gäller.

Är det viktigare att telefonen är rätt i pris, att den går att göra mer eller mindre exakt som den personliga användaren vill ha den? I sådana fall bör du ha en Z3 Compact.

För min egen del blev det en Z3compact, för jag klarar inte av den otroligt hemska hem-skärmen för iPhone. Jag bara måste ha mina widgets, annars är telefonen meningslös för min del. Folk som har iPhones kanske inte har samma behov, vilket jag respekterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eureka_swe:

Skulle aldrig byta min iPhone 6 mot en tjock Z3:a känns ju som en telefon från 2004.
Gör om gör rätt 4k film oj vad användbart, blir ju snyggt på min 65" 4k tv NOT.

Har du någonsin använt det argumentet tidigare? Jag menar Apple har ju överlag rätt klumpiga telefoner jämfört vid liknande skärmstorlek.
Och ja, 4K video är ju anledningen till att man väljer Z3C, inte alls alla andra fördelar.

Skrivet av d97jro:

Jag tycker ofta att Android-kramare argumenterar för Android på detta sätt "alltså, EGENTLIGEN är det mycket bättre, eftersom...".
I teorin är det ditten och datten och hiten och diten, men teorin är ointressant när man kommer till praktiken vilket det dagliga användandet är. Som när första iPhone kom med, specifikationsmässigt riktigt crappy hårdvara, det gick inte att skicka MMS, Bluetooth-stödet var minimalt (fanns det ens?) och samtidigt fanns det riktigt vassa plattformar från t.ex. Ericsson som hade stöd för allt. Som EGENTLIGEN ju var mycket bättre. (Kolla på Sony Ericssons sista feature phones, dessa var otroligt polerade och välfungerande produkter som ingen köpte eftersom den marknaden då hade kollapsat helt.) Vi (ja, jag jobbade på Ericsson då) tyckte att det var orättvist, för vår plattform var ju faktiskt mycket bättre! Men Apple hade tagit sin hög med tvivelaktig hårdvara som de hade kokat ihop och gjort ett välfungerande paket som gav en utmärkt användarupplevelse. Användarna struntade blankt i om den var dålig på pappret; det de hade i handen och såg och upplevde var något som lirade, och gjorde det bra. Resten var (och är) ointressant. (För en tekniknörd/ingenjör/entusiast är det ibland en besk sanning att svälja.)

Jag tillber inte äpplet. Jag kramar inte roboten. Äpplets försvarare och Robotens antagonister tycker båda illa om mig.

Väldigt baklänges att komma med det motargumentet när jag pratar om praktik till motsats till teorin som visades i videon. Funktionen och snabbheten i att behålla appar i RAM slår fördelen med att det är lite snabbare att starta från scratch på iOS jämfört med vissa androidlurar.

Permalänk
Medlem

Det enda som egentligen betyder något i den här tråden är att trådskaparen fick ett bra underlag för att välja telefon, och valde en utmärkt produkt som han är jättenöjd med. Hur den sedan behåller sina appar internt är faktiskt inte alls särskilt viktigt, och var nog inte avgörande heller (men förstås nice to know). Kul att trådskaparen valde en fin produkt skapad av duktiga svenska ingenjörer, tycker jag!

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Avstängd

Du kanske kan sälja den för 1500 om ett halvår-år om du har tur.
Hade en z1c och efter det kommer jag aldrig köpa en android igen.
Tjarå

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Du kanske kan sälja den för 1500 om ett halvår-år om du har tur.
Hade en z1c och efter det kommer jag aldrig köpa en android igen.
Tjarå

Fast ... hans främsta syfte med telefonköpet var nog inte att kunna sälja den om ett halvår-år...
Och, inte minst givet innehållet i den här tråden, så är nog trådskaparen mer än medveten om hur ovärdigt produkterna i fråga åldras.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Du noterar väl att iPhonen är snabbare även när det gäller att öppna program som redan ligger i bakgrunden i videon? Se till exempel S5an som behöver ladda om alla sina appar då dem stängsts av i bakgrunden....

Skrivet av Aleshi:

Noterade du hur många spel som öppnades emellan? Mer RAM räcker längre, inte i oändlighet. Vissa appar har inte heller stöd för att pausas utan stängs ned, det är dock inte relaterat till operativ.

Snabbkollade bara delar av videon men är det inte så att skillnaderna börjar bli så små att de inte spelar någon större roll längre? Om man sen lägger till en rimlig osäkerhet kring hur telefonerna är uppsatta, vilka processer som snurrar osv så borde man få en osäkerhet på säg 10-20% kanske och då blir skillnaderna nästan obefintliga. Har dock inte gjort någon större research kring det.

Då frågan gäller Z3 vs iPhone 6 så tycker jag personligen att det bör vara annat än prestandafrågan som främst avgör om inte skillnaden är avsevärd, eller att man som användare verkligen behöver maximal prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heppel:

Vattentåligheten är en aspekt jag gillar, men frågan är hur pass bra den tål vatten? Kan jag duscha med den? Jag jag bada med den? Kan den ligga några timmar i en vattenpöl (om jag tappar den, letar och hittar den igen lite senare senario)?

https://www.youtube.com/watch?v=uIf9GdCzY_Y

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Heppel:

Nu när jag också ha z3 kan vi köra multikam med varandra, haha! Nämen har du sett alla kamera funktioner vi har? Riktigt nice! Slow-mo inspelning och timelapse med mera. Är sjukt nöjd med mitt val av z3. Hade jag tagit iPhone så hade jag nog inte varit lika glad över en ny telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanon att du blev nöjd! Hur tycker du batteritiden känns efter 2 1/2 dag?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Kanon att du blev nöjd! Hur tycker du batteritiden känns efter 2 1/2 dag?

Jag kan väl lika gärna fylla i jag :-). Jag laddar min Z3 Compact varje dag, egentligen inte för att det behövs. Jag brukar hamna runt 50-70% kvar efter en heldag med (enligt mig) väldigt aktivt användande. Exempel: Flygbuss 1 ½ h till arlanda, flyg till umeå (typ 3 h film) och sedan en heldags användande resulterade i 50 % batteri kvar vid klockan 2 på natten. Mycket nöjd med batteritiden!

Edit: Men egentligen är det nog för kort tid för att säga något :-P.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av d97jro:

Det enda som egentligen betyder något i den här tråden är att trådskaparen fick ett bra underlag för att välja telefon, och valde en utmärkt produkt som han är jättenöjd med. Hur den sedan behåller sina appar internt är faktiskt inte alls särskilt viktigt, och var nog inte avgörande heller (men förstås nice to know). Kul att trådskaparen valde en fin produkt skapad av duktiga svenska ingenjörer, tycker jag!

svenska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Väldigt baklänges att komma med det motargumentet när jag pratar om praktik till motsats till teorin som visades i videon. Funktionen och snabbheten i att behålla appar i RAM slår fördelen med att det är lite snabbare att starta från scratch på iOS jämfört med vissa androidlurar.

Det där testet är väl det mest praktiska vi har att gå efter? Att Android-modellerna tack vare mer RAM teoretiskt borde klara att ha fler applikationer öppna håller jag med om och jag blev själv lite förvånad över detta test. Skulle gärna vilja se fler liknande tester. Men som det ser ut här ger iPhonen uppenbarligen en än bättre upplevelse genom att inte behöva ladda om lika många appar i andra varvet trots bara hälften mängd RAM.

Och som vi redan pratat om tidigare så skall det mycket till innan du tappar något som jag börjat skriva på vad gäller min iPhone 5 så det är inte ett hållbart argument

Permalänk
Medlem

Köpte en Z3 Compact idag, sjukt nöjd! Men då ställer jag inte så stora krav heller. Vill att den ska vara snabb och liten till ett bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Köpte en Z3 Compact idag, sjukt nöjd! Men då ställer jag inte så stora krav heller. Vill att den ska vara snabb och liten till ett bra pris

Kul att du är nöjd, det är ändå mkt viktigare än hur mkt RAM den har, vad det råkar stå för varumärke på den och om den kör iOS eller Android.